Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Tech/Sci Tehnologija

Nove generacije hrvatskih znanstvenika i istraživača

Mentor pobjedničkog tima na HT-ovu natječaju Zajedno smo jači, Goran Franelić iz OŠ Matije Gupca, kaže da kroz Croatian Makers robotičku ligu neprekidno razvijaju učenički i nastavnički potencijal u području robotike. Ipak, problem su materijalna sredstva, dok zainteresiranih i motiviranih učitelja nikad neće nedostajati.
22. studenoga 2016. u 13:15 4398 prikaza
Zajedno smo jači
Foto: PR FOTO
Pogledajte galeriju 1/5

Izgleda kako o robotici i postignućima unutar STEM područja (eng. science, technology, engineering, mathematics) više ne moramo čitati kao o vijestima iz stranih medija. Kako stvari stoje, upravo odgajamo brojne nove generacije mladih inovatora i inženjera. U prilog tome idu rezultati posljednje u nizu aktivnosti provedene u suradnji s mladima iz osnovnih i srednjih škola i fakulteta, nazvana Zajedno smo jači, a koje je financijski i pružanjem mentorskih usluga organizira jedna od najvećih domaćih telekomunikacijskih kompanija Hrvatski Telekom.

Zapravo, već 11 godina za redom na ovaj način HT usmjerava mlade i potpomaže njihov razvoj unutar određenih područja, u sklopu čega su s ukupno devet milijuna kuna podržali čak 240 projekata. Ove su godine iznosom od po 350 tisuća kuna svaki nagrađena dva projekta, Internet of Things u hrvatskim osnovnim školama 2016. i Campus, što su sredstva koja će im omogućiti da velikim koracima zagrabe prema još boljoj budućnosti. U vrijeme kada čitamo o rijekama mladih koji za poslom odlaze u inozemstvo vijesti o novim generacijama koje upravo stasaju, a među kojima se nalaze naši budući robotičari i inovatori, dolaze kao melem.

Nadalje, kako je ranije navedeno, jedan od ovogodišnjih pobjednika je projekt Internet of Things u hrvatskim osnovnim školama 2016., čiji je nositelj Institut za razvoj i inovativnost mladih, a za koji se očekuje da će već u prvoj fazi okupiti pedesetak škola i gotovo 750 učenika. Projekt će omogućiti razvijanje učeničkog i nastavničkog potencijala u području robotike kroz Croatian Makers robotičku ligu, gdje će najmlađe generacije učiti napredne koncepte automatike i razvijati svoje informatičke vještine na praktičan, zabavan način i cjelovit način.

Stoga smo jednog od mentora pobjedničkog tima, Gorana Franelića iz zagrebačke osnovne škole Matije Gupca, priupitali o dojmovima i rezultatima, ali i saznali da je odaziv učenika za robotikom svake godine sve veći. Kako je istaknuo Franelić, već se nekoliko godina u sklopu izvannastavnih aktivnosti u OŠ Matije Gupca odvija nastava robotike, a u posljednje su dvije godine ugostili natjecanje iz robotike, Robokup, u organizaciji Hrvatske zajednice tehničke kulture. Također, dodao je, škola sudjeluje i u Croatian Makers ligi.

Što vas je motiviralo na sudjelovanje na HT-ovu natječaju i kakav je odaziv bio u vašoj školi?

Motivacija je rezultat želje za razmjenom iskustava, znanja, druženja no uvijek vas dodatno pogura interes učenika i znatiželja za ovakvom vrstom aktivnosti. Na ovom i sličnim natjecanjima iz područja robotike unazad nekoliko godina, odaziv i interes učenika uvijek je bio veći od naših početnih očekivanja. Jednim dijelom to je možda i zaslugom medija koji posljednje vrijeme, čini mi se, intenzivnije prate ovu temu.

Jesu li se vaša očekivanja ispunila i kakva su očekivanja djece?

Osobno sam zadovoljan postignutim. Atmosfera je bila izrazito poticajna i lako je vidjeti kako učenici uživaju u zadatcima i trude se timski što bolje komunicirati i zajednički raditi na zadatku. U čitavom procesu i mi odrasli učimo jedni od drugih, izmjenjujemo iskustva, stvaramo nove kontakte. Učenici očekuju nastavak rada i što zanimljivije alate.

Koliko su ovaj i slični projekti ključni za buduće generacije i u čemu se najbolje vidi njihova vrijednost?

Nove generacije očekuju u svakom smislu izazovi koje mi ne možemo sada niti pojmiti. S ovako brzim razvojem tehnologije aktivnostima poput robotike osnažujemo ih i osposobljavamo lakše se snaći i usvajati elemente koji su dobar preduvjet za svijet tehničke budućnosti. U isto vrijeme uče logički povezivati i zaključivati stvari, a najpoticajnije što vrlo opipljivo vide rezultat svog rada.

U kojim ste sve aktivnostima sudjelovali i koje bi bile vaše eventualne preporuke za ubuduće?

Do sada je škola sudjelovala u nekoliko projekata (CM liga, Robokup…) i nadamo se podršci u nastavku aktivnosti i u budućnosti, prvenstveno u materijalnim sredstvima putem donacija i natječaja. Uvijek su problem materijalna sredstva, zainteresiranih i motiviranih učitelja nikad neće nedostajati.

Nakon razgovora s mentorom iz OŠ Matije Gupca, a u prvom redu imajući na umu veliki broj zainteresiranih mladih koji žele znanja iz područja znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike upijati i kroz praktičan rad i kroz igru, pred nama nije ništa drugo već svijetla budućnost koju takvom upravo zbog njih moramo i nastaviti održavati.

Trčanje
STIŽE PRAVA ZIMA
Što napraviti da trčanje ostane aktivnost u kojem uživamo, a ne noćna mora