
Hrvati su mnogo ovisniji o internetu i društvenim mrežama, najviše o Facebooku, od Slovenaca i Austrijanaca, pokazuje studija Telekom Austrija grupe, u čijem je vlasništvu hrvatski mobilni operater Vipnet, koja je jučer predstavljena na Europskome forumu u austrijskom Alpbachu. Bez interneta odsječenima od svijeta osjeća se 83 posto hrvatskih građana, za razliku od 65 posto Slovenaca i “samo” 51 posto Austrijanaca.
Istraživanje o navikama korištenja novim tehnologijama i medijima za Telekom Austrija provela je agencija GfK u kolovozu, na reprezentativnu uzorku od po 500 korisnika interneta u svakoj od triju zemalja u kojima je austrijski telekomunikacijski operator. Studija pokazuje da hrvatski građani prednjače i po korištenju društvenih mreža. Tako se Facebookom koristi 70 posto Hrvata koji imaju pristup internetu, za razliku od 69 posto Slovenaca i 50 posto Austrijanaca.
U populaciji mlađoj od 29 godina čak 85 posto umreženih Hrvata uključeno je na Facebook, gotovo podjednako kao i Slovenci (86 posto) i više od Austrijanaca (81 posto). Gotovo nevjerojatnim čini se podatak da među mlađima od 19 godina gotovo 100 posto Hrvata koji su na internetu ima i svoj profil na Facebooku. Korisnici interneta u Hrvatskoj kao izvoru informacija najviše vjeruju Wikipediji (61 posto), televiziji (53 posto) i novinama (49 posto). Po pouzdanosti informacija slijede online mediji, internetski forumi, YouTube, a najmanje povjerenja ima se u Facebook (samo 15 posto).