Objavljeno vijesti danas: 155
GTA 5 ZA PC

Rezultati razvoja se vide - ovo je odlična igra itekako vrijedna svoje cijene

23.08.2015.
u 10:00

Još je uvijek sve surovo i nasilno, ali prožeto dobrom dozom humora, što morbidnog, što crnog, što jednostavno ludog izašla je i PC verzija igre, A rezultati razvoja se vide

U ovom trenutku upravo ste pročitali naslov i pitate se zašto pišem recenziju igre koja je izašla prije više od godinu dana. Razlog je jednostavan, napokon je izašla PC verzija koja se razlikuje od ostalih igara koje se "prebacuju" na PC: bila je u razvoju više od godinu dana i rezultati se vide!

Osnovni recept je isti, u ulozi ste sitnog kriminalca koji ni od čega počinje svoju kriminalnu karijeru. Za razliku od prijašnjih nastavaka, sada na raspolaganju imate ne jednog nego tri kriminalca različitih mentaliteta i pozadina, a cijelu priču gledate naizmjence kroz oči sve trojice. I u samim misijama ponekad ćete moći izmjenjivati likove ovisno o tome koja vam uloga bolje leži. Primjerice, u misijama gdje jedan lik vozi, a drugi puca na neumorne progonitelje možete birati hoćete li držati volan ili automatsku pušku, što uvelike pridonosi dinamici. Gameplay je u prepoznatljivom GTA stilu, nema nikakvih većih iznenađenja ni u kretanju ni pucanju ni vožnji, no vožnja je nešto glađa nego što je bila u GTA 4. Rockstar games uspio je prepoznati barem neke od grešaka koje je počinio u GTA 4 pa više ne morate vozikati sve likove na koje naiđete na pikado, biljar ili hamburger, ne morate više tegliti svog debelog balkanskog bratića niti ga spašavati od albanskih utjerivača dugova, niste dužni ni održavati romantične veze s nasumičnim ženskim likovima, ali ono što mi je najdraže jest što se u GTA napokon vratio onaj crni humor koji je pratio serijal do GTA: Victe Cityja i koji je jednostavno nestao u San Andreasu i GTA 4.

Još je uvijek sve surovo i nasilno, ali prožeto dobrom dozom humora, što morbidnog, što crnog, što jednostavno ludog. Usto su tu i brojne referencije na popularnu kulturu i poznate ličnosti. Mapa je također puno veća nego dosad, dobrim je dijelom razlog tomu multiplayer, ali i debelo veći raspon vozila. Dodatni su razlog i neke bonus aktivnosti koje zahtijevaju poseban teren. Dobar primjer toga su bonus misije inspirirane ekstremnim sportovima kao spust niz planinu biciklom i skakanje s nebodera s padobranom, na sreću ubačena je i mogućnost brzog putovanja između dvije lokacije taksijem pa je duga vožnja samo opcija, a ne nužnost kad niste usred misije. Arsenal i inventar u igri također su znatno prošireni u odnosu na prošle nastavke. Na konzolama se taj dekor ne vidi, međutim PC verzija ima i potpuno funkcionalan pogled iz prvog lica pa igru možete cijelu igrati kao pucačinu iz prvog lica. To zvuči briljantno i zbilja je zanimljivo, ali na papiru je puno bolje nego u praksi: kako je igra rađena kao pucačina iz trećeg lica, kad prebacite u prvo lice, mnoge stvari na ekranu neće se ponašati ni izgledati kako bi trebale, međutim nije tako dramatično da bi radilo veće probleme.

Ukratko, GTA 5 jako je dobro tematski koncipiran i odrađen, ostvario je znatan napredak u odnosu na prethodne nastavke, misije su zabavne, igra čak ima i role-play elemente: rješavajući bonus aktivnosti tipa maraton, tenis, streljana itd., dižete fizičke karakteristike lika tako da može duže sprintati, preciznije pucati, preživjeti padove s veće visine, a svaki od tri lika ima i svoju vlastitu specijaliziranu mogućnost. Tu je, naravno, i multiplayer, koji može biti zabavan ako volite multiplayer ovog tipa, iako se većinom svodi na trolling i napucavanje. No većina ovog bila je tu već prije godinu dana, što je zapravo tako bitno u PC verziji ove igre?

Poanta dugog razvoja bila je tehnička strana priče. PC verzija GTA 5 nije samo prilagođena verzija s konzole nego je grafički engine potpuno prerađen da podržava najnoviju tehnologiju. Igra je grafički toliko napredna pa, da biste je pokrenuli na svojim maksimalnim postavkama, nije dovoljno imati čudovište od kompjutora, nego još jedno čudovište svezano za to čudovište. Igra je optimizirana da najbolje radi s dvije umrežene grafičke kartice, ima tri antialiasing funkcije (koje izglađuju rubove poligona i piksele te svemu daju onaj glatki izgled), ne samo da igra računa dinamičko osvjetljenje i sjene nego ima posebne postavke za sjene. U sjenama ima podršku za nove 4K teksture koje prelaze filmsku HD kvalitetu. Iskreno, ne znam koliko nas smrtnika posjeduje dovoljno snažne strojeve da ovu igru igraju na maksimalnim postavkama. Oni koji mogu uživat će u možda i najljepšoj grafici dosad viđenoj u videoigrama. Što se tiče ostalih, spustite sve opcije da dignete performanse koliko je to moguće. Vama mogu reći samo da odete u napredne opcije, upalite sve tri antialiasing funkcije i 4K teksture, stavite sjene ne maksimum i onda pokrenete igru... Ne morate mi javljati rezultat, prepoznat ću vas kao male eksplozije na Google Mapsu.

Nakon ovog moram reći da igra izgleda jako dobro i na osrednjim postavkama, no s obzirom na to da je igra na konzolama već godinu dana, oni koji tek sad kupuju PC verziju i kupuju je zbog grafike i mogućnosti mogli bi biti poprilično razočarani jer će uskoro shvatiti da njihov jaki kompjuter ipak nije toliko jak. Grafika na PS4/Xboxu One možda jest lošija nego što ona na PC-u može biti, ali je svejedno vrlo visoka, ne zahtijeva tisuće kuna ulaganja te igra na konzoli radi bez zastajkivanja i usporavanja, dok na PC-u i veoma jake platforme nekad jednostavno na visokim postavkama neće moći probaviti sve i doći će do štekanja i usporavanja, a na maksimalnim postavkama da ne govorim.

GTA 5 je odlična igra itekako vrijedna svoje cijene, a koju verziju kupiti, ovisi o tome koliko ste novca voljni potrošiti da iz nje izvučete maksimum. Ako vam grafika nije presudna, preporučujem vam verziju za konzole, ako pak jest ili jednostavno ne možete igrati bez miša i tipkovnice, nabavite PC verziju, ali budite spremni na kompromise.