Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Tech/Sci Tehnologija

Facebook je out, YouTube, Instagram i Snapchat popularniji među mladima

Facebook je među tinejdžerima sve manje popularna društvena mreža
12. lipnja 2018. u 15:10 3 komentara 603 prikaza
Djevojka
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL

Tinejdžeri napuštaju najbrojniju svjetsku društvenu mrežu, i to masovno. Sada je ih je tek 51 posto u dobi od 13 do 17 godina aktivno na toj mreži, dok ih je 2015. bilo 71 posto. Pokazalo je to ovotjedno istraživanje Pew Research Centera. Istina, radi se o američkim tinejdžerima, no trendovi se iz SAD-a gotovo uvijek preliju i na ostatak svijeta, barem u ovom segmentu. Da ima sve manje tinejdžera na Facebooku, nije nova vijest, no ovoga puta analitičari nemaju milosti te govore o dramatičnom nestanku tinejdžera, masovnom egzodusu, zabrinjavajućim podacima za Facebook... i slično.

Mobitel Stručnjaci upozoravaju Društvene mreže koriste metode kao kockarske tvrtke, na mozak djeluju poput kokaina

Svojedobno se govorilo tek o tome da novi, tek stasali tinejdžeri izbjegavaju Facebook, odnosno uopće se ne prijavljuju, no ovoga puta dio njih doslovno je otišao s ove platforme. Zamjenjuju ih drugima, no nijedna druga nema pravi primat u njihovu svijetu. Najviše ih je na YouTubeu – 85 posto, potom Instagramu 72 posto te Snapchatu 69 posto, Twitter nikada nije ni bio omiljena platforma među tinejdžerima pa je ostao na petom mjestu na ljestvici s tek 32 posto mlađih od 18 godina koji se njime služe.

Djevojka
1 / 11
Mark Zuckerberg u Europskom parlamentu

Roditelji su ga ‘ubili’

Zbog čega Facebook koji je unatoč svim problemima i previranjima i dalje najjača društvena mreža nije popularan među tinejdžerima? Svojedobno je glavni argument koji se koristio bio da su roditelji ‘krivci’ što tinejdžeri ne žele biti na toj mreži, odnosno ne žele biti negdje gdje su i roditelji. Posljednja studija nije iznjedrila konkretan razlog, posebice ne za one koji ga napuštaju, što je poprilično nezgodno za Facebook jer mu ponestaje alata za privlačenje, ali i zadržavanje mladih korisnika. Iako korištenje jedne društvene mreže ne isključuje i korištenje svih ostalih, na pitanje koja im je najdraža društvena mreža tinejdžeri su odgovorili: 35 posto Snapchat, 32 posto YouTube i 15 posto Instagram, dok je tek 10 posto njih izdvojilo Facebook kao najdražu društvenu mrežu.

Uhoda Ella Dvornik: Prati me na društvenim mrežama i koristi ime mog djeda

Korištenje Facebooka povezano je, tvrdi se u istraživanju, i s prihodima kućanstava pa oni nižih primanja češće koriste upravo Facebook. Padu popularnosti Facebooka dodatno je kumovala činjenica da je prije bilo manje onih koji su posjedovali mobitel u dobi od 13 do 17 godina (73 posto), jer sadašnji tinejdžeri gotovo svi imaju mobitele (95%), a i Instagram i Snapchat zapravo su prije svega mobilne platforme.

Ponašanje tinejdžera na društvenim mrežama iznimno je bitno i za marketingaše, bilo da prate njihove navike i ponašanja kako odrastaju, bilo da znaju gdje i kako plasirati oglase. Samim tim Facebooku, odnosno Marku Zuckerbergu i njegovu timu, egzodus tinejdžera nije baš mala stvar.

Instagram POPULARNOST RASTE U Hrvatskoj skoro milijun korisnika Instagrama

Problem oglašivača

Istina, Facebook je vlasnik i Instagrama koji je među mladima popularan, no dugoročno gledano, kada se o oglasima i novcu radi, veći problem od zaštite privatnosti upravo je odlazak tinejdžera, smatraju analitičari. Drugi pak tvrde kako svaka tehnologija i trend dođe neminovno do točke zasićenja, pa tako i Facebook ne bi trebao biti posebno zabrinut. Ostvarili su niz svojih ciljeva i povezali ogroman broj ljudi i vjerojatno se pozicionirali kao mreža koja spaja ljude u smislu izgubljenih i davno odseljenih prijatelja.

Uloga Instagrama je posve drukčija, kao i Snapchata, uglavnom služe za zabavu i praćenje poznatih ljudi ili pak za tajnu komunikaciju. Svakako su i diferencirajući dobni faktor. U svakom slučaju poslovni modeli nijedne platforme ne bi trebali biti ugroženi, bar ne još neko vrijeme. Posebno se ne bi trebali brinuti investitori u Facebook, iako tinejdžeri ne dolaze i ne favoriziraju ovu društvenu mrežu, ona i dalje ima nenadmašne 2,2 milijarde mjesečnih korisnika diljem svijeta.

Samsungov adut: Galaxy S9 donosi spoj blještavila zaslona i vrhunske kamere

Mark Zuckerberg u Europskom parlamentu Svjedočio u EP-u Zuckerberg odbio odgovoriti na pitanja o ciljanom oglašavanju: 'Javit ću vam naknadno' Toblerone tunel Toblerone tunel Ovo je najnoviji trend za poziranje, a posebno će se svidjeti muškarcima
Zagreb: Počelo antigensko testiranje testiranje u srednjim školama
UČINKOVITOST CJEPIVA
Stručnjaci otkrili što se može dogoditi dođete li u dodir s virusom 10 dana nakon prvog cijepljenja
Digitalizacija
Modernizacija potrošačkog iskustva
Papir je prošlost, stiže era aplikacija
  • Avatar joydivision
    joydivision:

    Facebook je out....a sto mu je to out...u kojem dijelu hrvatske je taj dijalekt. e jadnici jadni balkanski iskompleksirani. sto glumatate sa ubacivanjem tih engleskih rijeci, pokusavate biti ono sto niste jer cete vazda biti jadno malo I mizerno balkansko ... prikaži još! pleme koje ni vizu za ameriku ne moze dobiti.

  • Avatar jest
    jest:

    Tako je svejedno koju mentalnu hipnozu koriste mladi i stari, tko je navučen na te stvari već je zombi.