Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 25
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Povezani svijet

Aplikacijom ćemo poslati auto da se sam parkira i potom da se vrati po nas

02.03.2018.
u 19:19

Bosch je u Berlinu na ConnectedWorldu uz 70 partnera predstavio svoju viziju budućnosti.

Automobil koji vas iskrca pred hotelom, kazalištem, kinom, trgovačkim centrom i onda ga mobilnom aplikacijom otpravite da se sam parkira u garažu ili na parkiralište i jednako ga tako pozovete da vas pokupi kad odlučite otići, demonstriran je u Berlinu, na Bosch ConnenctedWorld, godišnjem događanju posvećenom internetu stvari, koje su već tu i mogu se koristiti, kao i onima koje su u razvoju i tek dolaze.

Bila je to peta u nizu Boschova IoT konferencija na kojoj je bilo 140 govornika, 3500 sudionika, dok je na više od 10.000 četvornih metara Station Berlina uz Bosch izlagalo još 70 partnera.

Parkiranje i nije neki užitak

Aplikacija Automated Valet Parking nova je faza u razvoju prema potpuno automatiziranim vozilima nastala suradnjom njemačkih divova Boscha i Daimlera, stoga su je upravo i njihovi čelnici odlučili pokazati. Naravno, u Mercedesu E-klase, no kako to obično biva, nije im baš pošlo za rukom, aplikacija je zakazala upravo na otvaranju.

Ipak, besprijekorne organizatore to nije omelo, vješto su prikazali video samoparkirajućeg Mercedesa koji to može sam napraviti kao da se ništa nije dogodilo, a Volkmar Denner i Dieter Zetsche, vodeći ljudi Boscha i Daimlera, dobili su zasluženi pljesak jer su pokazali predanost i smjer u kojem će se razvijati budućnost vožnje a time i u kojem smjeru će se mijenjati način življenja.

1/15

Osebujni Dieter Zetsche, predsjednik uprave Daimlera i glavni čovjek Mercedes divizije, kazao je da je vožnja automobila, posebice Mercedesa, odlična stvar i neprocjenjivo iskustvo, no parkiranje baš i nije neki užitak. Parkiranje u gradovina nešto je poput pospremanja stana. Mora se obaviti, ali nitko u tome ne uživa. Stoga vjerujem da bismo malu pomoć automobila svi mogli cijeniti – kazao je Zetsche najavljujući promjene koje će uslijediti na području autoindustrije.

– Povezivost će temeljito promijeniti način na koji dolazimo od točke A do točke B, a pritom će pomoći u rješavanju postojećih problema u prometu. Ona nam služi kako bismo ostvarili viziju mobilnosti bez emisija, bez stresa i bez nesreća – kazao je dr. Volkmar Denner, predsjednik Boschova Upravnog odbora

Povezivost nudi ogroman poslovni potencijal. Procjenjuje se da će do 2025. na cestama diljem svijeta biti više od 470 milijuna povezanih vozila.

Za samo četiri godine od danas tržište usluga mobilnosti i povezanih digitalnih usluga trebalo bi vrijediti 140 milijardi eura.

„Povezana vožnja područje je rasta za Bosch. Rješenjima koje nudi, Bosch nastoji ostvariti značajan dvoznamenkasti rast”, rekao je Denner, a da doista misle ozbiljno govori i podatak o reorganizaciji tvrtke odnosno osnivanju novog odjela koji će se baviti rješenjima za povezanu mobilnost i okupit će više od 600 zaposlenika za razvoj i prodaju digitalnih usluga mobilnosti koje uključuju dijeljenje vozila i prijevoza i usluge utemeljene na povezivosti za vozače automobila. Usto su objavili i da su kupili američki startup Splitting Fares SPLT, koji nudi usluge dijeljenja vožnje poslovnjacima, povezuje ih i dovozi na radno mjesto.

Bosch zapravo otvoreno poručuje da namjerava biti najjača tvrtka u industrijskom IoT-u. Ipak, u tvrtki su svjesni, a kazao je to i njezin prvi čovjek, da nijedna kompanija ne može sama izgraditi IoT, i da je partnerstvo bitna stavka na putu stvaranja IoT sustava.

Bez očiju i mozga

A upravo na partnerstvu počiva veza s Daimlerom. Dosad su svaki posebno razvijali sustave i rješenja za autonomne funkcije automobila, ali su se naposljetku odlučili uvezati te planiraju u sljedećem desetljeću na tržište izbaciti robo-taxi, potpuno autonomno vozilo. Dakle, rade na fazama 4 i 5 automatizacije vozila. S time da je peta faza, popularno opisana kao “eyes off, brains off” ili u slobodnom prijevodu bez očiju i mozga, zadnja faza razvoja autonomnih vozila koji više i nemaju volana.

Kako tvrde, ne žele čekati da faza 3, koja se trenutačno događa, bude potpuno svladana pa da tek onda prijeđu na daljnje faze, već su se odmah uhvatili testiranja i novih mogućnosti, no testiranje valja temeljito provesti i prikupiti podatke iz svih mogućnih situacija. Prva takva vozila zaživjet će u gradovima i biti pogodna za njih. No na tom putu slijede izazovi poput zakonske regulative i navika ljudi, no i niz tehnoloških novosti.

Komentara 6

SP
Spezispezi
00:37 03.03.2018.

Ovo je potpuno suvišna teza. Kad auto bude autonoman, prestat će potreba za vlasništvom nad njim. Postojat će društva sa flotama automobila nešto nalik sadašnjim taksi službama i oni će rantati ili koncesionirati vožnju unutar grada općone oli regije. Vlasništvo će biti preskupo i neekonomično rješenje.

BU
BubyZG
12:37 04.03.2018.

Baš me zanima kada će se "zeleni" sjetiti da su ovi autonomni automobili prepuni razno-raznih radara i sličnih radijskih odašiljačkih uređaja i senzora i da će nam sadašnja briga oko zračenja zbog odašiljača za mobitele biti mačji kašalj prema stotinama i tisućama (samo)vozećih odašiljača !!

ST
Stipan
19:35 02.03.2018.

Ameri su vodeći . Bosch i Mercedes i ostali su početnici prvaši. Svi testiraju u Kaliforniji .

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije