Povratak na članak

Zašto umire industrijska grana koja je hranila 100 tisuća ljudi

Pogleda li se kronologija što se sve velikoj hrvatskoj brodogradnji na sjeveru Jadrana dogodilo u posljednjih pet godina, rasvijetlit će se i mnogi mitovi i zablude.
Objava 08. ožujka 2019. 4616 prikaza
Popularni
  • Popularni
  • Najstariji
  • Najnoviji
Komentara 47
  • stric8:

    ... pobrojite imovinu bivših direktora i vodeći političara u Istri i Rijeci .... usporedite to sa gubitcima u brodogradnji i samo će vam se kazat...

    21:01 08. 3. 2019.
  • Avatar kenshi
    kenshi:

    Novac koji su dobivali za akontaciju gradnje brodova završilo je u đepovima IDS-a i sličnima. Jakovčić i Končar su već davno planirali turizam na tim parcelama i sada su postigli svoj cilj - propast brodogradnje i podmazani IDS-ovci s novim Audijima!

    22:00 08. 3. 2019.
  • tracy:

    dok je privatni dzep vazniji od Hrvatskog, drzavnog ,suverenog dok se za veleizdaju ne kaznjava , dok se ni za sta ne odgovara ovo ce se nastaviti. Dok ne izdahne Hrvatska. Ajd da vidimo sta se desava u Kini ili ... prikaži još! USA za veleizdaju.

    1 20:40 08. 3. 2019.
  • Avatar Idler 3
    Idler 3:

    Pojednostavljeno - prava privatizacija i tržišni pristup nisu nigdar zaživjeli. Gomila uhljeba, nedostatak modernizacije i prekobrojni uposlenici porad "socijalne osjetljivosti" se skupaj dovodiju do katastrofe - prej il kasnejšje !!!

    5 20:33 08. 3. 2019.
  • Avatar Toni Broo
    Toni Broo:

    Kad se lova izvlači iz neke firme, ta firma je sve slabija, plaće su male te se gomilaju dugovi. Uljanik je primjer opljačkane firme, ali pošto iza te pljačke stoje drugovi iz SDP-a i IDS-a, nikom ništa jer su lopovi ... prikaži još! crveni u Hrvatskoj nedodirljivi. Milanovićev sluga Cvitan se jako dobro danas brine o tome da sdp i ids lopine ostanu zaštićene. Cvitan zna kako skrenuti pažnju s Uljanika i ostalih brodokradilišta te zna kakvu kost mora baciti javnosti. Cvitan javnost hrani "zlim" Mamićem koji je opljačkao Dinamo tako što je u Dinamo svojim znanjem i svojom sposobnošću unio 250 milijuna eura, platio državi 350 milijuna kn poreza i doprinosa i omogućio da Dinamo zadnjih 15 godina ima 30 milijuna eura godišnji proračun i zaposlenike u Dinamu s najvećim prosječnim plaćama u Hrvatskoj. Dinamo koji nikada nije bio bogatiji klub u svojoj povijesti kao danas je opljačkan pod Mamićem, a u Uljaniku pod SDP i IDS direktorima je sve čisto pa vjerojatno zato nemaju za plaće, ne plaćaju doprinose i gomilaju dugove.

    2 21:34 08. 3. 2019.
  • Avatar Mrki medvjed
    Mrki medvjed:

    Nije brodogradnja hranila 100000 tisuća ljudi, nego porezni obveznici! Jednom treba tome doći kraj.

    21:19 08. 3. 2019.
  • cigrovski.darko:

    Vrlo jednostavno i zorno objašnjenje, brodogradilišta su dobivala potporu države i kadrovirali su se ljudi koji su radili za "svoje" gazde. Kako je moguće da svi kooperanti privatnici koji su sa brodogradilištima radili posluju odlično, a Brodogradilišta u gubitku, a ... prikaži još! novac je prvo bio u rukama brodogradilišta. Pravi menadžer bi vodio posao tako da ako netko treba imati gubitak onda je to prvo kooperant, naravno najbolje nitko, ali ako već mora prvo oni pa onda ja, ako radim za svoju firmu.

    21:07 08. 3. 2019.
  • Avatar SINIŠA POLJAK
    SINIŠA POLJAK:

    Te ljude nije hranila brodogradnja već državni aparat koji je 60 godina pokrivao gubitke. Brodogradnja nije trebala biti u sektoru gospodarstva već socijalne politike. Ulupane su teške miljarde dolara u plaće i provizije svekolikih uprava. od 60-tih pa do danas. ... prikaži još! Ovi gubici i dugovi Uljanika su naslijeđe "velikog" Radolovića.

    21:41 08. 3. 2019.
  • Avatar Jaguar_Paw
    Jaguar_Paw:

    Zbog politike

    20:54 08. 3. 2019.
  • dosadno:

    Nikako da negdje pročitam što mi to domaće ugrađujemo u brod, pa nam je to toliko strateška grana?

    21:57 08. 3. 2019.
  • dino85:

    Puste priče. Gdje su vam željezare za brodogradilišta. I ništa više. Ti ljudi mogu biti sretni što još dobivaju plaću od države a što mi sve to osjetimo na drugi način. Dok je kina i 1 cent jeftinija a bit ... prikaži još! će još dugo, nema šanse, sve će se uvozit. Kina Afganistan Indija i ostali Azijata ima skoro tri milijarde a Evropljana 850 Miliona a slobodno tržište funkcionira. Mi nemamo šanse. Njihov standard je na nivou 65-e u Hrvatskoj. O čemu mi pričamo, ajde ljudi prekrstite se i prestanite tražiti krivce. Globalizacija je uzela svoje i točka. Rusi i Europljani su de dogovorili padom Berlinskog zida, koji će se Amerima najvjerojatnije odbiti od glavu. Ali neće ìći jednostavno i bez ispaljenog metka.

    21:15 08. 3. 2019.
  • Avatar jest
    jest:

    Umire zbog vladavine osobnih interesa nad općim, sustava koji je izmišljen za vremena komunizma i preuzet od naših bivših komunistsa, najvećih domoljuba 90-ih. Znate ih jako dobro!

    20:51 08. 3. 2019.
  • sramitese:

    bolje reci..zasto je umrla..prjr dvadesetak godina..dva su raloga..europa je skupa a u nas radi kurbanske politike.

    21:01 08. 3. 2019.
  • iron.hide.54966:

    Loša i nedorečena politika, loše i podobno kadroviranje, itd.....

    21:29 08. 3. 2019.
  • stefj:

    Umire zato jer smo svi mi to plaćali, a sada više EU to ne dozvoljava... Milijarde su išle iz proračuna u brodogradilišta, svaki brod već godinama ne stvara profit. A više su zarađivali dobavljači nego proizvođači... Dobar primjer je Brodosplit. ... prikaži još! Kada je prešao u privatne ruke, radi s kakvim, takvim profitom, no odmah je propao Brodomerkur koji je bio glavni dobavljač... Realno, nema neke šanse da se normalnim načinom spasi Uljanik, ako vlada odluči upucati još 10-11 milijardi Kn u njih, onda su stvarno totalni luđaci i svi trebamo bježati glavom bez obzira odavde...

    22:00 08. 3. 2019.
  • rasta sev:

    Politika, SDP i HDZ izrasli iz istog korijena potpomognuti lokalnim IDS-om uz kadroviranje u upravama, nesuvisla "privatizacija" neracionalno poslovanje, prekobrojna (ne)zaposlenost, sve je vodilo na dno dna i treba se desiti ono čemu jedino može dovesti ovako nerazborito poslovanje, konačna ... prikaži još! propast. Moguća je i nova glupost da će "političari" donijeti novu štetnu odluku i s nekoliko milijardi naših kuna produžiti (glembajevsku) agoniju sjevernojadranske "brodogradnje" sve do neke buduće propasti.

    21:11 08. 3. 2019.
  • svakogdana:

    brodogradnja ima smisla jedino ako za sobom vuče proizvodnju čelika,vijaka,brodskog namještaja,pumpi..... s obzirom da su škegro i satrapi uništili industrije koje su ovo proizvodile jasno je da je i sama izgradnja brodova propala. njihova politika je potjeraj narod,zgrabi imovinu za ... prikaži još! kunu i preprodaj je strancima.

    21:18 08. 3. 2019.
  • domxerex:

    Vrlo jednostavno, dogodila se krađa, prikrivanje krađe, nepotizam, plitki politički interes, uhljebljivanje, izvalčenje novčanih sredstava za potrebe promašene politike, loši ugovori i još gpri kooperanti, nezainteresirani neradnici koji glume radnike, .... i još puno toga lošeg. Nisu imali šansi ni ... prikaži još! u startu obuzirom tko je to i kako i s kojim ciljem radio.

    22:27 08. 3. 2019.
  • terca123:

    U Poljskoj sva brodogradilista likvidirana a Poljska najprosperitetnija zemlja nove Europe u zadnjih 10ak godina. U Hrvatskoj brodogradilista jos postoje na racun poreznih obveznika a Hrvatska na dnu.. Pametnom dosta...

    21:46 08. 3. 2019.
  • kopa.com:

    Pitajte Juznu Koreju.Nas ponajbolji ekonomski strucnjak Ljubo Jurcic kaze da je buducnost HR u drvnoj i tekstilnoj industriji.Zaboravio je brodogradnju spomenuti.

    21:46 08. 3. 2019.
  • Recite što mislite!

    Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.