Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 12
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
kolumna
Povratak na članak

U Zračnoj luci 'Franjo Tuđman' žrtvovali Croatia Airlines da bi spasili sebe

Niskobudžetni avioprijevoznici lete na određeni aerodrom dok imaju poticaje i popuste, a kad to presuši, pokupe se

Komentari 15

RO
roland
12:05 14.04.2021.

Croatia Airlines mi je dužan novac za let koji su otkazali 27.3.2020. Oglušuju se, ne odgovaraju na mailove. Neprofesionalni, nesuradljivi.

VL
PA
papa9087
18:05 14.04.2021.

1.Prema EU direktivama i hrvatskim zakonima, sve promjene u naknadama zračnoj luci, uključujući i incentive, se moraju usuglašavati sa AUC (Airport Users Committee) i moraju bit odobrene od strane Hrvatske agencija za civilno zrakoplovstvo. Može li nam gospodin Žabo, budući je glavni u tom AUC tijelu, objasniti jeli svjestan modela incentivea od prije nekoliko mjeseci ili nije? Ukoliko jest, koja je tada bila reakcija AUC-a? 2. Croatia Airlines je javno zatražila iste uvjete koji je Ryanair ostvario temeljem opisanog incentive programa. Zamislimo da Zračna luka Zagreb, odnosno MZLZ to i prihvati, te objavi incentive na postojećim rutama uz isti prometni prag koji omogućuje iste popuste u istom periodu. Ključna razlika je u tome što je objavljen incentive, temeljem kojeg je Ryanair pokrenuo letove, za nove rute, a Croatia Airlines traži popuste na postojećim rutama. Ukoliko se tako nešto i odobri od strane MZLZa, pitam se kako čelništvo Croatia Airlines ne razumije da radi EU direktiva i hrvatskih zakona koji reguliraju zračni promet, takav incentive onda mora bit otvoren i za sve ostale aplikante, što će omogućiti Ryanairu, ali i ostalim avioprijevoznicima da započnu letove na postojećoj mreži Croatia Airlinesa, uključujući i domaće letove? Zar čelništvo Croatia Airlines zaista nije u stanju iskalkulirati posljedice njihovog javnog zahtjeva ? Ili se žele natjecati sa Ryanairom na destinacijama poput ZAG-DBV, ZAG-SPU, ZAG-SJJ, ZAG-SKP, ZAG-AMS, ZAG-BCN, ZAG-FRA itd.?

VL
MA
max
13:03 14.04.2021.

Croatia Airlines koja je dobila 2.5mlrd kn pomoći? Šta mislite da oni kokodaču zbog par linija? Pa njima su linije i putnici zadnja rupa na svirali. Uprava sad malo kokodače kako bi dobili još para iz državnog proračuna. Nama bi najbolje bilo da oni uopće ne lete. A Bajiću i ekipi iz upravnog odbora do kraja života da isplaćujemo plaće i bonuse samo da više nikad ništa ne rade - to bi nam bilo najpovoljnije,

VL
DU
Deleted user
21:00 16.04.2021.

Ne brinite vi za CA dobiti ce koliko traze,letjeti se mora.

VL
PF
promotor.fidei.7
13:11 14.04.2021.

U naslovu je očito izostavljen PROMO članak. Svi su avioprijevoznici ekonomski motivirani da lete na odredeni aerodrom dok im se isplati. Zar nije državna Croatia Airlines (a ne niskobudžetna) nedavno ukinula nedavno nekoliko letova za koje dobiva poticaje i popuste?te? Izgleda da prije Croatia Airlines monopolizira hrvatske zračne luke, pa je ipak na aparatima zadnjih 10-20 godina, sa i bez niskobudžetne konkurencije. Ryanair je sa preko 450 aviona među najvećim u Europi, a Croatia Airlines ima ukupno 13! Mađarska je 2012 ukunula Malev, subvencioniranu državnu kompaniju sa 20 aviona i sad imaju privatni ultra-niskobudžetni Wizz Air, sa preko 130 aviona i destinacija. Ryanair konstantno leti iz Graza, Trsta i Trevisa (Venecija) 15 godina, osim toga Ryanair plaća manje takse jer leti sa manjih i jeftinijih aerodroma do 50 km od većeg grada (za koji treba platiti prijevoz) i ne koristi sve usluge zračne luke. U Ryanairu cijena karte, izbora mjesta, prtljaga i hrana po izboru je jeftinija od karata Croatia Airlines, koja je među najskupljima u Europi, kojoj se cijene karata subvenioniraju iz proračuna. Ista Croatia Airlines svojevremeno nije imala direktan let za Rim, već jedan cirkus s "tehničkim" slijetanjem preko Splita ili Dubrovnika, te dva leta Zagreb-Dubrovnik poput tramvaja s razmakom od 15 min. Profitabilno i na uslugu putnicima!

VL
HR
HrvojeMK2
08:27 15.04.2021.

kriminalni ugovori gdje se prometom duty free dućana pokriva koncesija a država garantira minimalnu zaradu i cijelu investiciju. Francuzi su samo paravan za našu elitu koja voli lijepu našu rvatsku. sve po zakonu i po modelu istarskog ipsilona. Jadni mi!

VL
DU
Deleted user
15:21 15.04.2021.

Nije riječ o poticajima za iste rute već je Ryanair dobio popust za jačanje frekvencija na rutama koje već leti CA. Bohutinski trebao si se bolje raspitati . MZLZ ima potpuno pravo to napraviti bez da ikog pita jer je to njezina poslovna odluka.

VL
SL
slavenZadravec
19:21 14.04.2021.

Dakle sve po starom: Hrvatska je Tuđmanova žrtva.

VL
DU
Deleted user
12:15 14.04.2021.

Tužite ih za dampinške cijene, neravnopravan položaj na tržištu, izbijte im par milijuna eura i platite milijun penala...

VL
NI
nikola1975
12:55 14.04.2021.

U zračnoj luci su skužili kako dodatno zaraditi. Otjeraš CA u stečaj i naplatiš se od države a putnike će ionako preuzeti netko drugi i njima platiti taksu

VL
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.