Naslovnica Premium Kolumne

Snježna kraljica: luksuz ili potreba? I jedno i drugo

Nema više Ivice i Janice, nema ni postolja, pa nema ni odlazaka na inozemne utrke
07. siječnja 2019. u 09:12 1 komentara 1029 prikaza
Foto: Slavko Midžor/Pixsell
Pogledajte galeriju 1/16

Dok je Snježne kraljice, bit će i prijepora o tome treba li Zagrepčanima to ili ne. Oni slabijeg imovinskog stanja i oni koji ne drže do vrhunskih sportskih priredbi, ali i oni socijalno osjetljiviji, kazat će da bi se tih šest milijuna kuna koje izdvaja Grad Zagreb moglo uložiti puno korisnije, u vrtiće, škole, obnovu školskih sportskih dvorana, izgradnju prihvatilišta za beskućnike, domova za stare i nemoćne.

Kralj padina Najbolji skijaš današnjice kao nitko dosad nahvalio sljemensku utrku

Oni koji pak vole sportska uzbuđenja i žude za rijetkim prilikama da u svom gradu vide najbolje sportaše svijeta dignut će palac gore za sljemensku utrku Svjetskog skijaškog kupa. To će učiniti posebice oni koji svake godine budu ugošćeni u Platinum ili Gold VIP šatoru, pri čemu se određeni dio tog društva, te parade zimskog kiča, ponaša razočaravajuće.

Naime, neki od njih nemaju dovoljno poštovanja prema organizatoru, ali ni našim skijašima, pa su te tribine već nakon dvojice od šestorice naših skijaša bile poluprazne. Još više ovu priredbu zagovaraju hrvatski skijaši jer se uz ovu utrku razvija i priča o Sljemenu kao potencijalnom trening-centru hrvatskih skijaša. Naime, uz današnju tehnologiju zasnježenja (a umjetni snijeg se puno teže otapa od prirodnog) i uz još koju žičaru, sezona na brdu iznad Zagreba mogla bi se doista produljiti.

1 / 16

Osim toga, sljemenski Crveni spust je i domaći teren za najbolje hrvatske skijaše. Vidjelo se to najbolje ove godine kada su trojica hrvatskih slalomaša izborila drugu vožnju i osvojili bodove, što se još nije dogodilo, čak ni u vrijeme Ivice Kostelića. Osim toga, ima nešto i u marketinškoj protuvrijednosti koju Zagreb dobije zbog pojavnosti njegovih veduta u televizijskim prijenosima. Prema istraživanju provedenom 2018. u 13 zemalja, procijenjeno je da bi Zagreb količinski istovrsno televizijsko oglašavanje platio 3,8 milijuna eura.

Ako je tome uistinu tako (osobno nam se čini da su te procjene uvijek preuveličane), onda i to ima svoju vrijednost. Iz osobne, sebične, perspektive ovog novinara, Snježna kraljica dobrodošla je jer to je jedina utrka Svjetskog kupa koju novinar koji prati alpsko skijanje, u ovo recesijsko vrijeme, može uživo pratiti. Nema više Ivice i Janice, nema ni postolja, pa nema ni odlazaka na inozemne utrke.

>> Pogledajte kako je bilo na Snježnoj kraljici

[video: 28642 / ]
Trendovi budućnosti
ŠTO NAS ČEKA
Kako tvrtke mogu postati još konkurentnije: trendovi budućnosti kojima ćemo se prilagoditi ili propasti

A1 izdvaja za Vas

  • šolman:

    Koliko smisla ima davati nivce za utrku, ne znam. Nagradni fond koji je u proslim sezonama bio najbogatiji u Svjetskom kupu bi svakako mogao (morao) biti prilagođen stupnje bogatstva tj siromastva zemlje. Nema smisla razmetati se pred strancima novcem kojeg ... prikaži još! nemamo. To i oni znaju pa im vjerojatni itgledamo smijesno. No ono sto ima smisla je ocuvanje Sljemena kao gradskog skijalista. To se skijaliste nikada nece moci mjeriti s pravim svjetskim skijalistima koja imaju desetke kilometara staza. Tako ga ne treba ni reklamirati, nego ga treba predstaviti kao jedno od rijetkih skijalista koje se fakticki nalazi u samom gradu i koje s obzirom na malu kilometrazu staza moze posluziti samo za kratke skijaske izlete ljudima koji su inace dosli posjetiti Zagreb a ne na ozbiljni sjijanje. Prava vrijednost sljemenskih staza je u tomu sto one Zagrepcanima koji nemaju velike skijaske aspiracije pruzaju mogucnost skijanja bez trosenja velikih novaca u inozemstvu. To je prava blagodat.