Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Premium

Politički talk showovi su passé, traži se i prezreni infotainment

Televizijski znalci otkrivaju ima li N1 prostora za osvajanje publike, čime se trebaju voditi i tko im je najveći konkurent
01. lipnja 2014. u 08:59 3 komentara 2281 prikaza
Dubravko Merlić
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/2

N1 televizija razvijat će svoj specifični sadržaj baziran na vijestima iz regije o kojima ćemo izvještavati iz tri glavna grada u isto vrijeme - riječi su Brenta Sadlera, generalnog direktora programa novog N1 news kanala regije s centrima u Zagrebu, Sarajevu i Beogradu čiji je početak emitiranja najavljen za ovo proljeće. No kako neslužbeno doznajemo, 15 milijuna gledatelja regije, na koje svojim programom N1 cilja, njegov početak pričekat će do jeseni, a do tada malo se toga zna o koncepciji, kako ga zovu, balkanskog CNN-a. Ni Dubravko Merlić, direktor tog programa za Hrvatsku, nije razgovorljiv kada je riječ o taktici kojom će informativnim programom 24 sata dnevno osvojiti publiku. Kako god, u vrijeme krize, ljudi prezasićenih informacijama i relativno malim zemljopisnim područjem na kojem se jedan specijalizirani kanal - 24sata TV - upravo ugasio, a bitku za gledanost u području informative biju RTL, Nova TV i HRT, a ne zaboravimo ni Al Jazeeru Balkans koja radi odličan program... pokretanje N1 hrabar je potez.

Teško će bez nacionalne koncesije

Sporazum sa CNN-om tom kanalu omogućit će emitiranje i određenih njihovih sadržaja prevedenih na lokalni jezik. No CNN-ova je samo licencija, glavni financijski investitor N1 kanala je United Group, vodeća “pay TV” platforma u jugoistočnoj Europi, koja obuhvaća Total TV, najveću satelitsku platformu u regiji, Telemach BiH i Telemach Sloveniju, najveće kabelske operatere u Bosni i Sloveniji, kao i SBB, najvećeg kabelskog operatera u Srbiji. Stoga pitanje potrebe i mogućnosti opstanka novog news kanala u regiji, hoće li bez nacionalne koncesije emitiranjem obuhvatiti željeni doseg gledateljstva i hoće li moći, osim sadržajem, i ekonomski parirati jednoj Al Jazeeri, postavljamo iskušanim komentatorima i dugogodišnjim poznavateljima televizijskih prilika.

– Ne vidim velikog prostora za jedan takav novi kanal. Kao prvo, zato što nemaju mogućnost emitiranja na području cijele Hrvatske. Osim toga, na informativnom području vidljiva je jaka bitka, a tu je i jedan od jako dobrih sličnih programa, Al Jazeera, koju u Hrvatskoj rijetko tko spominje. Kada su bili nemiri u BiH, ni HRT niti bilo koja televizija nisu se sjetile preuzeti dio programa koji je Al Jazeera briljantno odradila. Uzmemo li u obzir i činjenicu da je prije otprilike sedam godina Al Jazeera u svjetskim okvirima potukla CNN, onda je to dokaz da je riječ o ozbiljnoj televiziji koja k tome financijski uopće ne ovisi o reklamama i nije kapacitirana novcem, a čak ni ona, nažalost, nije imala ni većeg pa ni manjeg odjeka u Hrvatskoj – tvrdi dugogodišnji urednik HRT-a Miroslav Lilić i o novinarskim snagama koje će činiti N1 u Hrvatskoj, a među kojima su neslužbeno doznajemo osim Zorana Šprajca i Josip Šarić, Mašenka Vukadinović, Sandra Križanec... kaže:

– Ekipa koja se okuplja na N1 apsolutno je respektabilna i Merlića cijenim kao izuzetnog profesionalca, no vremena su komplicirana i teška, a narod je zasićen informativnim emisijama, ali želim im svu sreću.

'unutrasnja.....zagreb....07.11.2007. zupanijski sud - slucaj novinari.... novinari dobili poziv iz haga.... goran rotim, josip saric, djurica drobac foto: marko lukunic' jesen na prisavlju Napad HTV-a na konkurenciju regionalnim dnevnikom u 18 dubravko merlić Kriteriji Dubravko Merlić je direktor kanala N1

Manje pesimistična, recimo oprezno optimistična je Zrinka Pavlić, televizijska kritičarka T-portala, koja tvrdi da uvijek ima mjesta za nove informativne programe, ali uz jako angažiran pristup publici koju valja pridobiti, pa o tome kaže: – Novi news program trebao bi agresivnije pristupiti prezentaciji sadržaja i na drugim medijima. Odavno se zna da gledateljstvo mijenja navike i da televizijskim emisijama pristupa kao “eventima” koji se prostiru na više platformi kao što su društvene mreže, reklame, on demand servisi, reklame, YouTube teaseri...

Ljudi vole poznata lica

Svoju prisutnost na medijskom prostoru trebali bi ‘podebljati’ tim ‘drugim ekranima’, sadržajima dostupnim za streaming, preko aplikacija itd., s blogovima, člancima, gostovanjima na okruglim stolovima, izdavanjem video podcasta i slično. To bi se, doduše, moglo pokazati skupim, pa ne znam mogu li to. Osim toga, mislim da bi trebali voditi računa o tome da “informativni program” koji se sastoji samo od vijesti i političkih talk showova te pokojeg dokumentarca više nije dovoljan, to je passe. Potrebni su i dodatni sadržaji, čak i toliko prezreni ‘infotainment’, bez obzira na to je li u obliku emisija kao što je američki “Dateline” ili u obliku satiričkih “fake news” talk showova i sličnoga. Trebali bi se malo igrati s formom, od informativnog programa učiniti nešto što će privući ljude, natjerati ih da neku emisiju prate ili svake večeri ili da je redovito gledaju na streamingu.

Što se pak tiče njihove najveće konkurencije u regiji, Zrinka je ne vidi u Al Jazeeri.

- Najveća konkurencija im je, nažalost, Nova TV. Kažem nažalost jer mi se takvo stanje stvari ne sviđa. Mislim da će kreatori novoga programa morati voditi računa o tome da ljudi očito vole ‘novački’ stil informativnog programa: šaren i s puno grafika te s voditeljima koji se ne mijenjaju svakih nekoliko mjeseci. Ljudi vole šarene prezentacije i dinamični tempo i kada im to prikazuju voditelji koje poznaju, pa makar i ne bili nešto posebno dobri. Tu HRT gadno kiksa za Novom TV jer svako malo mijenja voditelje “Dnevnika” pa su ljudi umorni od njihovih internih kadrovskih drama i samo žele poznato lice koje će im svake večeri doći u dnevni boravak – zaključuje Zrinka.

Riječ TV kritičara

Miroslav Lilić o stanju na tržištu

Svi zaboravljaju i to da na par regionalnih televizija u Hrvatskoj imaju dobar Dnevnik i druge informativne emisije, što također zauzima dio prostora i apsorbira dio gledatelja. Boj se bije za bolju informaciju. No ekipi N1 želim svu sreću

Ivan Starčević nada se uspjehu

Okrutna je istina da prostora za još jedan TV kanal u siromašnoj Hrvatskoj ima svakog dana sve manje - sudeći po tome kako je prošlo nekoliko bivših konkurenata i po tome što plaćanje proširenog TV paketa može biti novo opterećenje kućnog budžeta

Zrinka Pavlić o novinarskom radu

Kvalitetni novinari nisu jamstvo da će i program biti dobar - uostalom, mnogi od ljudi koji su prešli na N1 Dubravka Merlića radili su na Hrv atskoj radio televiziji pa pod lošim vodstvom nisu uspjeli previše transformirati informativni program
 

Jeste li među njima?
Sve shvaćaju ozbiljno i osobno: Ovo su najosjetljiviji znakovi horoskopa
LAQO osiguranje
Digitalna transformacija
Kako je domaći tim razvio digitalno rješenje koje Hrvatsku svrstava u europski vrh
  • Avatar pretplatniik
    pretplatniik:

    A Ljubljana ne spada pod Regiju?? Mi iz EU-a. stvaramo novu mentalnu Yugu.Zašto ne pratimo Ljubljanu,Austriju i Mađarsku?? Mi koji smo ušli u prvu ligu (EU) pratimo i ponašamo se kao druga liga.

  • neboiznadzagreba:

    Nisam jezični čistunac , ali ovaj naslov me je uspio iživcirati.

  • tvrdapixa:

    Što više tuđica, nerazumljivih nama običnom puku,to će članak biti "pametniji". Tako zaključuju šlampavi urednici koji propuštaju takve "bisere"