Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Premium Kolumne

Plenković u zadnji čas uskočio u Kineski put svile

Kineski prodor na vrh svjetske ekonomije ekonomska je neminovnost
04. studenoga 2018. u 15:06 3 komentara 1795 prikaza
Andrej Plenković i Li Keqiang u Kini
Foto: Reuters/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/9

Gradnjom Pelješkog mosta, a moguće i obnovom željezničke mreže, Hrvatska se ugurala u kineski put svile, megaprojekt težak 900 milijardi američkih dolara koji je prije pet godina pokrenuo kineski predsjednik Xi Jinping kako bi svoju zemlju ustoličio na sam vrh svjetske ekonomije.

Andrej Plenković i Li Keqiang u Kini Petodnevni boravak Plenkovć s tvrtkama u Kini razgovara o ulaganjima u nizinsku prugu, Uljanik i 3. Maj

Novi put svile predviđa gradnju željezničke mreže, cesta, luka, mostova, plinovoda, naftovoda i ostalih kapitalnih projekata na tri kontinenta – Aziji, Europi i Africi. Umjesto svile novim bi koridorima putovao kineski novac, investicije i utjecaj. Predsjednik hrvatske Vlade Andrej Plenković nije slučajno kineski gost jer zbog prometnog i geostrateškog položaja kineski stratezi Hrvatsku obilaze godinama. Njemački institut Merics izračunao je da je u pet godina Kina dosad utkala oko 25 milijardi dolara u novi put svile, no u tu svotu nisu uključeni nedovršeni projekti koji se nalaze u bezbroj država, pa i u susjednoj Bosni i Hercegovini te Crnoj Gori. Ipak, infrastrukturni prodor u Europu ide sporije nego u Aziju ili Afriku.

Plenković u posjetu Kini

Andrej Plenković i Li Keqiang u Kini
1 / 8
Andrej Plenković u posjetu Kini

Merics institut tvrdi da je u 16 europskih država uključenih u put svile Kina dosad realizirala oko 900 milijuna dolara, no u različitim fazama izvedbe nalaze se projekti čija se vrijednost procjenjuje na tri milijarde dolara. Pelješki most prvi je kineski projekt koji će se financirati novcem iz EU fondova. Bloomberg upozorava da bi kineski krediti već sad mogli gurnuti najmanje osam zemalja u dužničke nevolje jer vrijednost ugovorenih projekata nadmašuju platežne mogućnosti zemlje. Problema bi, smatraju, mogla imati i Crna Gora.

Zbog ceste Bar – Boljare javni dug Crne Gore skočit će na 90 posto BDP-a, a zbog ugovora po kojemu kineski graditelj ne plaća carinu ni PDV na uvezene materijale trpi i proračun. Pelješki most gradit će se sredstvima Europske unije pa Hrvatska u tom dijelu ne mora strepiti od povećanja javnog duga, a bilo bi dobro kad bi se i obnova željezničke mreže mogla financirati iz europskih fondova jer ni Hrvatska nema prostora za previše opuštanja. Kineski prodor na sam vrh svjetske ekonomije sigurno je noćna mora američkog predsjednika Trumpa i SAD-a, no za ostale on je ekonomska neminovnost.

>> Pogledajte kako će izgledati Pelješki most koji grade Kinezi

SVEMOĆ UDBE
Bivši agent Udbe progovorio za Večernji: Priče o službi nisu mit, znam tko danas drma Hrvatskom
Hrvatski Telekom
UPRAVLJA S 516 E-PUNIONICA
Hrvatski Telekom: Predvodnik e-mobilnosti u regiji
  • antonelić:

    a da nije , možebitno , plenković u zadnji čas išao ugovoriti proviziju ... uostalom , imao je dobrog mentora , dr.ivu sanadera , fake doktora i fake domoljuba i fake branitelja ...

  • Avatar southman
    southman:

    Iiii… ???

  • antonelić:

    zadnja nam je nada za spas : mao tse tung ... ako nam kinezi ne pomognu , neće nitko ... ništa od deutschlanda , sa magjarima samo problemi , russija nas ne razumije , us america je daleko a kosovo ... prikaži još! preslabo ... trebamo nekog ozbiljnog investitora koji će pokriti 14,7 milijardi kuna državnih jamstava izdanih u prvonm polugođu 2018 ...