Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Premium Kolumne

Otkaz robotima ili ljudi su ipak nezamjenjivi

Gost hotela s robotskom poslugom Atsushi Nishiguchi za Wall Street Journal ispričao je svoje iskustvo iz 2017.
21. siječnja 2019. u 12:45 0 komentara 431 prikaza
Roboti/Ilustracija
Foto: Marko Prpic/PIXSELL

Hotelsko osoblje dobilo je otkaz jer je prečesto obolijevalo, previše koštalo, pa i svojim ponašanjem ometalo goste. Čak polovica od 243 hotelska djelatnika sada više ne radi. Dogodilo se to u Japanu u hotelu Henn-na. Da, hotel Henn-na u mjestu Sasebo ušao je 2015. u Guinnessovu knjigu rekorda kao prvi na svijetu u kojem rade samo roboti. U početku je oko 80 androida dočekivalo goste na recepciji, nosilo im prtljagu u sobe, čistilo sobe i pružalo sobne usluge (room-service), a s vremenom se došlo do 243 androida koja su opsluživala goste – ljude. Ne samo što se androidima htjelo zamijeniti ljude i imati veću učinkovitost, a prije svega manje troškove, već Japan, kao i mnoge europske države, pati zbog pomanjkanja ljudske radne snage koju se, dakle, željelo zamijeniti robotima. Pokazalo se da androidi ne mogu odgovoriti na sva pitanja gosta, ali i da postaju “gnjavatori”.

Osječki startup Gideon Brothers predstavili prvog hrvatskog industrijskog robota Gideon Brothers Upoznajte prvog hrvatskog industrijskog robota

Gost hotela s robotskom poslugom Atsushi Nishiguchi za Wall Street Journal ispričao je svoje iskustvo iz 2017. Sobna asistentica Churi stalno ga je budila rečenicom koju ponavlja i Appleova asistentica Siri kad ne razumije vaše pitanje: “Molim, ponovite pitanje”. No gost nije ništa pitao. Samo je zahrkao, a Churi ga je uznemireno budila. Onda je htio telefonirati na recepciju da “isključe” Churi, ali u sobama nema hotelskog telefona, već se sve odvija preko sobnog asistenta, dakle Churi, koja pali i gasi svijetla, grijanje ili hlađenje itd. Svojim je mobitelom morao zvati sjedište hotelskog lanca i zatražiti razgovor s nekim od krvi i mesa, nekim tko će ga razumjeti.

Ovo više nije SF Izazov za kazneno pravo: Može li robot kazneno odgovarati za nesreću?

To je samo jedan od brojnih primjera robotske “neučinkovitosti” u hotelu koji vode androidi. “Otkaze”, dakako, nisu dobili svi androidi. Oni koji su preživjeli čistku brzo se ažuriraju. No slučaj pokazuje ne samo da roboti ne mogu oduzeti ljudima sve poslove već i da na radnim mjestima kao što su ona hotelskog osoblja, poslužitelja u restoranima, kuhara itd. treba imati sposobne i dobro plaćene ljude. Tema za razmišljanje i u hrvatskom turizmu.

Goran Ivanišević
ĐOKOVIĆEV TRENER
Goran Ivanišević: Uništio mi je život, zbog njega nisam mogao spavati
CVH
CVH
Naučite kako samostalno obaviti pregled motocikla i dođite na besplatnu provjeru tehničke ispravnosti
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.