Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Premium Kolumne

I na Crni petak hrvatski trgovci još moraju učiti

Na lanjski Black Friday fiskalizirano samo 20% više računa nego godinu prije
30. studenoga 2019. u 11:36 2 komentara 138 prikaza
Crni petak u Linksu
Foto: Matija Habljak/Pixsell
Pogledajte galeriju 1/9

Prilike za dobru kupnju ne propuštaju se, najbolji je dokaz stampedo potrošača koji su nakon višesatnog čekanja u redu na jučerašnji Black Friday pojurili u trgovine po svoje omiljene proizvode. Aludirajući na američku potrošačku groznicu, sveopće ludilo koje tamo tradicionalno slijedi nakon Dana zahvalnosti i poštede predsjedničke purice, i neki nam hrvatski trgovci posljednjih godina serviraju ponudu koju je teško odbiti.

Crni petak Stampedo u Zari: 'Bilo je strašno, red se protezao sve do van!'

PlayStationi četvorke za manje od 1000 kuna, laptopi, sportske kamere, pametni telefoni, televizori... – i nekoliko tisuća jeftiniji, dobrim su marketinškim potezima najupornije u redove privukli i večer ranije. Oni koji su unaprijed napravili zadaću i usporedili najavljene cijene na koncu su, vjerojatno, i profitirali i dočekali omiljenu “igračku”, gadget, komad odjeće ili multipraktik u pola cijene. No to su i dalje rijetki. Puno je više onih koji su ostali kratkih rukava, razočarani ponudom ili pak jutro poslije s praznim novčanicima i pet-šest novih haljina i majica, hlača, lonaca, tava, roštilja... koje, nasamareni velikim brojkama u izlogu, vjerojatno nikada neće koristiti. Na tzv. Crni petak trgovci u SAD-u, a posljednjih godina i u Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Austriji, Australiji, čak i Kini i Indiji, ostvare neke od najboljih godišnjih prometa.

Kupci čekaju u redu ispred Linksa uoči sutrašnje akcije Crni Petak Ludilo i kod nas Ne prepuštaju ništa slučaju: Kupci već sada čekaju u redu za crni petak

Da su se uspješno riješili zaliha svjedoče avetinjski prazne police megatrgovina, dok hrvatska sniženja od 70, 80 ili 90% i dalje treba tražiti povećalom. Hladnjak koji je tjedan ranije na akciji bio 3999 kuna jučer je na Black Fridayu u istom dućanu stajao 4199 kuna, a stolica koju smo lani kupili za 250 – 325. Osim što smo “usvojili” ime Crnog petka, pravih akcija za koje je ono sinonim u nas još uvijek nedostaje, a kad već jurcamo po dućanima – nešto, čini se, ipak kupimo. Prema podacima HGK, lani je na Black Friday izdano 689,566.364,61 kunu fiskaliziranih računa, 20% više nego godinu prije kad je napravljeno 457,708.987,27 kuna prometa. Iako će neki, da još nešto ušićare, šopingholičarsku utakmicu produžiti sve do ponedjeljka, tzv. Cyber Mondaya, a neki i cijeli tjedan, popusti za koje vrijedi satima stajati u redu, skinuti se do gola, laktariti, svađati..., u nas su, očito, još miljama daleko. 

KiK prosinac
PROMO
Prolistajte novi KiK katalog i ne propustite super popuste!
  • Avatar dras32
    dras32:

    U HR takvi popusti kao u Americi nisu mogući jer zakon jasno kaže da je robu zabranjeno prodavati po cijeni manjoj od nabavne, a i sasvim je suludo uspoređivati nerazvijeno hrvatsko mikro tržište sa razvijenim tržištima poput američkog, britanskog ili ... prikaži još! njemačkog i rabate koje trgovci ostvaruju na takvim tržištima pa mogu i ići sa maksimalnim popustima da isprazne skladišta i istim tim dobavljačima omoguće upumpavanje nove robe na tržište, svega toga u HR nema jer smo premali i preslabi a zakonska regulativa još dodatno pogoršava stvar.

  • Archangel711:

    Da li je moguće tužiti trgovinu ako predmet koji želim u redovnoj prodaji stoji 3000 kn dok je na Black Friday cijena 3800 - 20%=3040.još bi ga 40 kn više pkatio. Bilo malo povišenih tonova jer sam prije poslikao uređaj ... prikaži još! i cijenu i online katalog je isto bio potvrda