Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Premium Kolumne

Hrvatska se sad doista može pohvaliti da proizvodi vlakove

Samo u željeznicu planiramo do 2030. uložiti 3,5 milijardi eura, najvećim dijelom iz europskih sredstava.
08. kolovoza 2020. u 11:45 1 komentara 1620 prikaza
HŽ/Ilustracija
Foto: Damir Spehar/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Tvrtka Končar Električna vozila poslala je jedina ponudu Putničkom prijevozu (HŽPP) koji je raspisao javno nadmetanje za nabavu 21 novog vlaka. Posao je vrijedan milijardu kuna i ne bude li nekih velikih iznenađenja pri procjenjivanju te jedine pristigle ponude, hrvatska tvrtka dobit će taj vrijedan posao.

Željeznički kolodvor u Sisku Sufinanciranje iz fondova EU Poljaci nakon tri žalbe odustali: Končaru milijarda kuna za 21 vlak HŽ-u

Ne treba se previše čuditi informaciji da je na tako vrijedan natječaj pristigla samo jedna ponuda, i to iz Hrvatske, iako su za taj posao bili zainteresirani i drugi, prvenstveno europski, proizvođači vlakova poput češkog Stadlera. U drugim tvrtkama su očito procijenili da ipak ne mogu konkurirati Končaru koji je domaća tvrtka i već proizvodi nove, gotovo iste takve vlakove za HŽPP. U svijetu inače nije nimalo neobično da takve poslove dobivaju upravo domaće tvrtke.

Naravno, u zemljama u kojima postoji takva proizvodnja. I sve to bude po zakonu i uz poštovanje tržišnog natjecanja. Hrvatska se može pohvaliti da ima tvrtke koje su sposobne proizvesti vlakove ili tramvaje. I jako je bitno da očuvamo tu proizvodnju. Končaru je taj posao, ako ga na kraju i dobije, bitan i u svjetlu krize zbog pandemije koronavirusa i očekivanog pada BDP-a. Posao od milijardu kuna domaćoj će tvrtki svakako puno značiti, ali i hrvatskoj ekonomiji.

Osim toga, nabava tih vlakova sufinancira se iz fondova EU. Hrvatska je u velikom investicijskom ciklusu, a glavni izvor sredstava za to su fondovi EU. Pri tome samo u željeznicu planiramo do 2030. uložiti 3,5 milijardi eura, najvećim dijelom iz europskih sredstava. No, u tom golemom kolaču hrvatske tvrtke ne sudjeluju onoliko koliko bi mogle ili trebale. To se pogotovo odnosi na građevinsku industriju, pa tako gotovo sve velike građevinske infrastrukturne radove dobivaju strane tvrtke.

Novi vlakovi Obnova voznog parka HŽ PP potpisao ugovor za 12 novih vlakova vrijednih više od 60 milijuna eura

Razlog tome je što je domaća građevinska operativa gotovo potpuno nestala. Stoga je posao koji će, prema svemu sudeći, dobiti Končar za nabavu vlakova dobar i s aspekta da će novac iz fondova EU koji je Hrvatska dobila za taj projekt dobiti i hrvatska tvrtka.

Zaprati kanal Večernjeg | Autor :

Zagreb: Miistar Božinović svjedočio na suđenju Tomislavu Sauchi i Sandri Zeljko
AFERA DNEVNICE
Pretragom stana Sandre Zeljko našli dokumente, ali i između 50 i 100 pari cipela
Park prirode Papuk
SUDJELUJTE U AKCIJI
Prijavite se za akciju „Tjedan odmora vrijedan“ i promovirajte svoje promotivne ponude
  • Ventilator2:

    Daj me nemojte, pa nekad nam je to bila dosta jaka grana industrije, a sad je svjetsko čudo