Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 182
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Bitke na ekranima

Da se pogledaju snimke koje se dnevno ubace na YouTube, trebalo bi 65 godina

despacito
07.12.2017.
u 16:40

Slijede i novi udari na klasičnu televiziju. Do 2021. godine 30 posto Amerikanaca neće imati neki od oblika klasične televizije. Prema nekim istraživanji-ma, Amerikanci još uvijek ukupno gledaju 1,25 milijardi sati TV programa svakog dana

Dnevno se pregleda više od milijardu sati sadržaja na YouTubeu. U posljednjih pet godina taj je online videoservis postigao peterostruki rast gledanosti, dijelom i zbog efikasne primjene umjetne inteligencije koja može prepoznati korisnikove preferencije.

Ali sadržaj na YouTubeu buja. Svake se minute tamo uploada oko 400 sati videa što je ekvivalent trajanja od 65 godina svakog dana. Prema Nielsenu, Amerikanci ukupno odgledaju 1,25 milijardi sati televizijskog programa svakog dana. No taj je broj u konstantnom padu, dok onaj na YouTubeu stalno raste. Ove će godine prvi put prosječno vrijeme provedeno pred ekranom tradicionalne televizije pasti na manje od četiri sata. Zato će se gledati sat i 17 minuta digitalnog videa, 9,3 posto više u odnosu na 2016. Do kraja će ove godine 22,2 milijuna američkih korisnika odustati od kabelske, satelitske ili zemaljske televizije, 33 posto više nego 2016. kada je odustalo 16,7 milijuna Amerikanaca. Onih koji nikada nisu ni imali te klasične tipove televizije bit će 34,4 milijuna, 5,8 posto više.

Do 2021. godine 30 posto Amerikanaca neće imati neki od oblika klasične televizije. Zato je Amazon Prime, videoservis megatvrtke temeljene na dostavi Jeffa Bezosa, udvostručio broj svojih pretplatnika u oko godinu dana na više od 80 milijuna. Netflix je unatoč povećanju cijene pretplate narastao na 50 milijuna korisnika. I to podaci koji se odnose samo na Ameriku. U svijetu je Netflix dogurao već do 113 milijuna korisnika. I to je sve još bez izravnih prijenosa na tim videoservisima. Doista, za tradicionalnu televiziju stvari ne izgledaju previše ružičasto. Disneyev ESPN izgubio je oko 12 milijuna američkih pretplatnika od 2011. Igraju u tome ulogu i sve skuplja prava prijenosa sportskih događaja. Odgovor je u takvim slučajevima gotovo uobičajen, podiže se cijena emitiranja operatorima koji žele imati ESPN.

A onda se u veljači ove godine pojavio još jedan problem za tradicionalnu televiziju. Najveći svjetski videoservis YouTube predstavio je YouTube TV, uslugu u kojoj za 35 dolara u Americi možete na nekom od svojih gadgeta pratiti što nudi 40 pružatelja videosadržaja. Uključujući ESPN. Uz njih tu su i CBS, ABC, NBC, Fox, još ne i MTV te CNN uz još nekoliko visokoprofilnih kuća. Za Showtime ili sportski nogometni kanal treba doplatiti. Već su napravili ugovor s bejzbolašima MLB-a u kojem, uz prijenose koji putem Foxa idu na YouTube TV-u, osiguravaju dodatan sadržaj uz prisutnost na svim stadionima gdje se igra popularna američka igra. Dakle, već ovdje konvencionalna televizija gubi prednost jer na YouTube TV-u američki gledatelj ima na raspolaganju sve glavne događaje poput Oscara, Olimpijskih igara, vijesti, političkih emisija uživo. A primat u visokobudžetnim “prime time” igranim sadržajima već neko vrijeme konvencionalna televizija ima problem zadržati u odnosu na nove igrače poput Netflixa ili Amazona. I nije to prvi takav servis koji se pojavio u Americi, ali je najambiciozniji. I s dugoročnim ciljem – izbrisati konvencionalnu televiziju iz povijesti. Tako nešto doista nije nemoguće.

Prisjetimo se kada je prije pet godina krenula Kuća od karata. Uloga velikog (barem tada još) Kevina Spaceya u seriji koja se vrtjela isključivo na Netflixu shvaćena je više kao glumčev hir, čak i svojevrstan prosvjed protiv postojećeg stanja u kojem sadržaj diktiraju velike produkcije. Do Spaceyeva skandala bilo je gotovo nezamislivo da nekakav Emmy zaobiđe kultni politički triler. Percepcija kako je Netflix ili bilo koji sličan servis tek parkiralište za reprize popularnih programa s klasičnih televizija sasvim je izbrisana. Danas su Netflix, uz njega Amazon pa onda i Hulu pružatelji visokobudžetnog sadržaja kakav smo nekada poistovjećivali, primjerice, s BBC-jem. Logika je vrlo jednostavna. Ako možete ponuditi velikim zvijezdama istu vidljivost i plaću kao što su je dobivali kod velikih produkcija, onda možete zaposliti bilo koga. I dobiti bilo koji scenarij. Tako je Hulu, iako mnogo manji servis od Netflixa, sa Sluškinjinom pričom postigao gotovo nezamislivo. “Pao” je Emmy za najbolju dramsku seriju što Kući od karata još nije uspjelo, a vjerojatno i neće.

Za te je servise upravo to ključ, jasno – uz veliku gledanost, odnosno porast broja pretplatnika. Amazon je, primjerice, još u potrazi za svojom Kućom od karata, dakle serijom koja će gledateljstvo vraćati pred ekrane uvijek u istom terminu, upravo onako kako su to nekada činile klasične televizije sa svojim proizvodima. I pri čemu će korisnici možda gledati i nešto drugo. Ne štedi se novac, serije se otkazuju ako ne daju očekivani rezultat nakon prve sezone, zamjenjuju se drugima. To ponašanje doista i izgleda kao nekadašnje ponašanje velikih televizija. Pogledajmo samo budžete. Amazon za produkciju ima 4,5 milijardi dolara, Hulu 2,5. Netflix će u vlastitu produkciju uložiti šest milijardi dolara. A danas je Netflix realno stara garda. Jer dolaze novi igrači, uz YouTube TV tu su i Facebook Watch te Appleova inačica nečega sličnog. Zašto ove kompanije to uopće rade, jasno je. Servis sličan klasičnoj televiziji donio bi još oglašivačkog novca, pogotovo onog koji bi bio vezan za sadržaj na koji smo navikli na TV ekranu. Servisi poput YouTube TV-a ulaze u tu bitku s bitnim prednostima, prije svega u infrastrukturi. YouTube TV nudit će neograničen cloud za spremanje sadržaja koji niste stigli pogledati.

Da je Google majstor ciljanja sadržajem, poznato je pa će se isto primjenjivati i kod YouTube TV-a. U tom smislu treba gledati i iskoristivost ogromne Googleove baze podataka korisnika pa će se ciljanju sadržajem pridružiti i ciljanje oglasa na način kako se to radi na Googleu. Prilično je jasno kome će se oteti dio marketinškog kolača, konvencionalnoj televiziji, prema svemu sudeći. K tome, mijenja se i percepcija. Uz brojke s početka teksta vrijedi spomenuti da prema istraživanju Piper Jaffraya 26 posto američkih tinejdžera YouTube gleda svakog dana. Oni stariji od 30 godina još uz pojam televizije vežu dnevnu sobu, veliki televizor i račun za pretplatu. Oni mlađi to percipiraju kao video, na YouTubeu koji često gledaju na smartfonima. S YouTube TV-om oni, barem tako izgleda misle u Googleu, neće migrirati na klasične pretplate, nego ostati uz ono na što su navikli, a što će im sada biti i dostupnije i bogatije.

Čini se da to funkcionira, YouTube TV aplikacija je do kraja srpnja skinuta dva milijuna puta. Aplikacija, u Hrvatskoj je još nemamo, nudi slično sučelje kao i sam YouTube što je očito prednost. No, možda i najvažnije od svega, YouTube TV ne mora tražiti svoju publiku. Već je ima, više od milijarde korisnika koji žive u 88 zemalja i govore 76 različitih jezika. Zato ne treba čuditi brz napredak nove YouTubeove usluge koja je već sada dostupna na 29 lokalnih američkih tržišta. Ima i još nešto. YouTube TV možete gledati gdje god se nalazite ako u džepu imate s tom uslugom kompatibilan gadget, a set top box koji morate imati za bilo koju konvencionalnu televiziju uopće ne morate imati, samo vezu na internet koja je dovoljno brza, a rijetke danas to nisu.

Dakle, program uživo moći ćete u dobroj kvaliteti gledati bilo gdje da se nalazite. Tehnološka nadmoć jedan je od aduta s kojim će se bilo tko teško nositi kada je Google, odnosno YouTube TV u pitanju. Nova se aplikacija stalno unapređuje i prilagođava pa je tako sada moguće instalirati je na LG-eve i Samsungove televizore, Xbox, Apple TV, AirPlay... Osim što je ovo važno zbog činjenice da YouTube TV mora raditi svugdje, također je bitno i zbog percepcije. Iako mladi prihvaćaju YouTube kao svoj izvor videosadržaja, način korištenja hardvera na koji se aplikacija instalira ne smije ni po čemu biti u minusu u odnosu na komfor koji sada nude konvencionalne televizije.

Znači, isto kao i do sada YouTube TV mora postići da jednom kada se zavalimo u naslonjač više nemamo nikakvih komplikacija, već naprosto, kao i prije, vrtimo unedogled raspoložive programe dok ne pronađemo nešto što nas zanima. Stvar je u ljudskoj psihologiji ponašanja koju teško može predvidjeti bilo koji algoritam. Kada YouTube TV postigne da se prema potrebi zalijepite za kauč, pobijedio je konvencionalnu televiziju.

despacito
1/11

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije