PRONAŠLI ČVRSTE DOKAZE

Znanstvenici razbili jedan od najvećih mitova o debljini

pretilost
Foto: Thinkstock
23.09.2016.

Pobili najrašireniju hipotezu o uzroku debljine

Pretilost danas pogađa više od 600 milijuna ljudi diljem svijeta i postaje ozbiljan zdravstveni problem. Unatoč svemu, još uvijek potpuno ne razumijemo što prouzročuje prekomjernu težinu.

Znanstvenici znaju kako na nas utječe međusobna isprepletenost našeg okoliša i naših gena, a svjesni su i jedinstvene prirode mikroba koji žive u našem probavnom sustavu. No ima li sve to veze s pretilosti?

Popular Science prenosi novo istraživanje koje demantira popularno mišljenje kako je za debljinu odgovoran takozvani ''sebičan gen'' koji smo razvili dok je vladala glad. One osobe koje bi posjedovale taj gen, time bi bile u prednosti.

Iako je hipoteza bila vrlo jednostavna i uvjerljiva, znanstvenici su pronalazili rupe. Zašto su, ako su geni tako napredni, samo neki od nas u prednosti? Kako to da se nije proširio na cijelu populaciju?

Kako bi konačno došli do istine, znanstvenici su istražili 155 gena za koje se vjeruje da su povezani s debljinom. I otkrili su da samo 9 od njih regulira tjelesnu težinu, ali samo četiri gena odgovorno je za debljinu, dok se preostalih pet pokazalo odgovornim za - vitku figuru!

"Ovo je vjerojatno najjači dokaz protiv 'sebičnog gena'", zaključuje John Speakman, suradnik u istraživanju, iako naglašava da je istraživanje imalo svoja ograničenja.

>> Na podvezivanje želuca i ugradnju balona pacijenti iz Hrvatske – u Tuzlu

JU
juma
12:26 23.09.2016.

Postoji samo jedan uzrok debljine. Unosimo vise hrane nego sto trosimo metabolizmom i tjelesnom aktivnoscu. Sve drugo su budalastine. Kada bi debljina bila uvjetovana genetski, nasao bi se bar neki logoras u Auschwitzu koji je bio pretil. Moja isprika, usporedbaa jeste degutantna ali je istinita.

RP
Rajska_ptica
11:27 23.09.2016.

Sve smo deblji jer je hrana koju jedemo sve gora i gora - GMO, puna kojekakvih kemikalija koji na naš organizam djeluju kao hormonski disruptori. Možda ima gojaznih ljudi koji su takvi jer nisu "karakteri", no nemoguće je da baš nitko od svih njih nema snagu volje. Kemija nam se igra hormonima, a ne geni. Zato ovakva istraživanja samo štite industriju koja ne želi poduzeti ništa po tom pitanju (očuvanja našeg zdravlja). Nije stvar u količini, nego kvaliteti hrane.

SU
Stranac u noci
11:50 23.09.2016.

Kljucna stvar je u inzulinu - ne debljaju se oni koji jedu puno mesa nego oni koji jedu puno kruha, rize, krumpira, kolaca,... Velika kolicina glukoze u hrani potice izlucivanje inzulina, no tu dolazi do nerazmjera i lagano previse izlucenog inzulina, koji na kraju (za 3-4 sata) dovede do niskog secara u krvi, izrazite gladi i ponovnog prezderavanja. Za normalan zdrav organizam ugljikohidrati uopce nisu potrebni, potrebne su masti, proteini, vitamini i minerali. A sad, vi probajte pa vidite.