Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Što napraviti da se ne osjećate umorno cijeli dan ako se probudite prije alarma?

Ako ste naspavani, onda je ranije buđenje vjerojatno prirodna reakcija vašeg tijela, posebice ako ste se probudili nakon odspavanih barem sedam sati
03. veljače 2016. u 07:00 1 komentara 5761 prikaza
Buđenje
Foto: Thinkstock
Pogledajte galeriju 1/5

Poznat vam je scenarij kada otvorite oči i prije nego je zvuk alarma proparao tišinu vaše spavaće sobe?

I pred vama su dva izbora: izvući se iz toplog kreveta i započeti dan ili se pokušati ušuškati i vratiti se u svijet snova. 

Znate li koja je bolja odluka ako želite spriječiti da se osjećate pospano cijeli dan

Odgovor na to pitanje je dao profesor iz Klinike Mayo i bivši predsjednik američke Akademije za medicinu spavanja Timothy Morgenthaler za Independent. 

– Prije nego donesete odluku, zapitajte se ono što je očito: Jesam li se naspavala/o?

Mnogi će se zateći u razmišljanju: Ima još vremena, da odspavam još tih sat vremena dok se alarm ne oglasi? Ako ste naspavani, onda je ranije buđenje vjerojatno prirodna reakcija vašeg tijela, posebice ako ste se probudili nakon odspavanih barem sedam sati. Ako ste se probudili nakon tek nekoliko sati sna, manje od spomenutih sedam, trebali biste nastaviti spavati, pojašnjava Morgenthaler. 

Ako rano ustajete i ne spavate dovoljno, osim što ćete biti nenaspavani, tijelo lišavate REM faze. Tijekom spavanja prolazimo kroz pet faza sna, dvije lagane, dvije duboke i kroz zadnju REM fazu koja se javlja oko 90 minuta nakon početka spavanja i traje sve do jutra.

Prva faza je lagani san, druga je dublji san, zatim slijedi prva faza dubokog sna, druga faza te zadnja REM (brzo micanje očima Rapid Eye Movement). Moždana se aktivnost pojačava, slijede intenzivni snovi i ubrzava se rad srca i disanje koje je nepravilno i plitko. Oči se ubrzano kreću, a većina mišića se paralizira. Zbog toga se, za razliku od ostalih faza spavanja, u ovoj se ne okrećemo u krevetu. Medicina smatra da je mišićna ukočenost zaštitni mehanizam koji sprečava tijelo da izvodi pokrete o kojima sanjamo. 

>>Ovo su zdravstveni problemi koje može uzrokovati previše sna

>>Zbog ovoga što radite navečer ne možete zaspati

Što je najbolje jesti nakon dugačkih šetnji i planinarenja
SITI U PLANINI
Nutricionisti savjetuju: Što je najbolje jesti nakon dugačkih šetnji i planinarenja

A1 izdvaja za Vas

  • Avatar nathanael.opet
    nathanael.opet:

    što napraviti ako se niste naspavali i da se ne osjećate umorno cijeli dan? --- ostanite još spavati! .... hahahh... pa ovo je genijalno!!! ... hvala lijepa na savjetu koji će mi život promijeniti! ... o đizs... hahaha