Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 4
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
PUNJENJE BATERIJA

Posjetili smo Papuk i doživjeli nesvakidašnju avanturu

Papuk
Foto: Kristina Štedul-Fabac/PIXSELL
1/8
14.11.2022.
u 10:29

Destinacija koja spaja avanturu, zabavu i dobru hranu

 Avantura, dobra hrana, pokoja kapljica istine i, općenito, odmor za dušu i tijelo.

Upravo to smo imali priliku iskusiti ovih dana, a najbolje od svega, bilo je na lokaciji koju zasigurno ne bismo svrstali na vrh liste za takav provod - Papuk. Naši dojmovi samo su dio jedinstvenog iskustva koje možete i sami doživjeti, a možda i naučite nešto novo, kao primjerice što je “Požeški Snježnik”. Spoiler, staro ime za Papuk .

Naša pustolovina započela je jedinstvenom biciklističko-pješačkom turom na kojoj smo imali priliku uživati u prekrasnim obroncima Papuka i istovremeno učiniti nešto dobro za okoliš kroz skupljanje otpada. Malo je reći da smo imali nezaboravan doživljaj spajanja ugodnoga s korisnim, a iza ove nesvakidašnje avanture stoji privatna turistička agencija Thrilseeker Croatia u vlasništvu Josipa Lukačevića zvanog Lux.

Ovaj poseban 36-godišnjak stiže iz Kaptola, ali ne onog zagrebačkog, već manje poznatog Kaptola na Papuku i već ima bogat životopis. Nakon 11 godina rada u hrvatskoj vojsci, odlučio je promijeniti život i posvetiti se poslu koji ga veseli te pokrenuo vlastitu agenciju koja organizira avanture poput penjanja na pravoj stijeni, planinarenja, kajakinga i bicikliranja, a sve to savršeno upotpunjeno s domaćom hranom i pićem. Član je HGSS-a, aktivni je alpinist i planinar, kajakom je prošao gotovo sve hrvatske rijeke, a biciklom je obišao pola Europe, od Francuske pa sve do Albanije.

No prije svega, Lux je pravi Slavonac i lokalpatriot koji svoj kraj i turističke potencijale Papuka promiče kroz razne aktivnosti. Na području Zlatne Slavonije, Geoparka Papuk i Velebita s prijateljima je pokrenuo najpoznatiju "wine&walk" manifestaciju („Ideš i piješ“), koja svake godine privuče sve više posjetitelja. Svoju ljubav prema prirodi i Slavoniji prenosi i na sinove, a u okviru agencije okuplja prijatelje i poznanike koji se bave vinima, ginom i ugostiteljstvom te zajednički promoviraju ovaj dio Slavonije, istovremeno iskreno uživajući u svom poslu.

Pješačko-biciklističku turu Papukom obogatili smo društveno-odgovornom misijom prikupljanja otpada kojem nikako nije mjesto u prirodi
Foto: Kristina Štedul-Fabac/PIXSELL

Nesvakidašnje gostoprimstvo u srcu Zlatne doline

Nakon eko avanture u prirodi, došao je red za gastro užitak na čarobnoj lokaciji restorana i odmorišta Zlatni Lug u vlasništvu obitelji Pandžić, koju vodi sin Leo.

Obilazak kompleksa smo započeli u prvoj kući „Podrum mali“, prostoru za prenoćište, koje u podrumu čuva vina isključivo iz Požeško-slavonske županije. Zastupljeno je 10 vinarija, raspolažu sa 3 smještajna objekta i ukupno mogu primiti 55 osoba, od manje svadbe do dobrog team buildinga.

''Na desnoj strani podrumskog zida, ovako ponosno istaknuto, možete vidjeti čaše s imenima martinskih kumova - bilo je ovdje stvarno ljudi iz svih krajeva Hrvatske. Uglavnom su to ljudi koji su istaknuli želju da nas posjete, od bivše predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović na čijoj je čaši ostalo još malo ruža, do premijera Andreja Plenkovića'', rekao nam je Hrvoje Tucaković, zaposlenik Zlatnog luga već 7 godina i sommelier prvog stupnja.

Restoran i odmorište Zlatni lug
Foto: Kristina Štedul-Fabac/PIXSELL

Uslijedio je obilazak restorana „Krčma“ koji je nastao preuređenjem stare slavonske štale i sačuvao prepoznatljivost elementima starih greda, ciglenih podova i izvornog životinjskog korita. Godinama prikupljana zbirka starina unosi dušu cijelom prostoru te upoznaje posjetitelje sa skrivenim čarima života na selu.

A la carte restoran u početku nije bio zamišljen, kuhalo se samo za 20-ak ljudi u maloj kuhinjici: ''Vlasnik je tada došao na ideju da bi mogli nešto raditi i za veći broj ljudi, prije nekih 10-ak godina. S vremenom se objekt proširivao, a u drugoj fazi smo napravili još jednu salu gdje se nalazi roštilj na drveni ugljen na kojem se može napraviti meso za 50 gostiju odjednom bez ikakvog problema. Vikendima je kod nas u restoranu sve puno'', dodao je Tucaković.

Danas ova posebna gastronomska priča pruža nesvakidašnje gostoprimstvo i predstavlja idealan odmor od svakodnevice i užurbanog tempa života.

U podrumu Zlatnog luga zastupljeno je više od 10 proizvođača vina samo iz Požeško-slavonske županije
Foto: Kristina Štedul-Fabac/PIXSELL

Sto posto prirodni gin okrunjen titulom najboljeg na svijetu

Nastavak naše pustolovine bio je u maloj destileriji s velikim planovima, kako sami za sebe vole istaknuti. Destilerija gina Craft spirits zasad ima dva brenda naziva Castrum, jedan je London dry, a drugi Barrel aged koji je odležan u hrastovim bačvama. Prva boca gina iz ove destilerije plasirana je na tržište u svibnju 2021. godine, a ove godine u 3. mjesecu prvi Barrel.

''U tom kratkom razdoblju osvojili smo nacionalno zlato za London dry, ove godine je osvojio svjetsko zlato i proglašen je najboljim žestokim pićem iz Hrvatske te se nalazi na 5. mjestu u top 10 ginova u svijetu od ukupno 1524 uzorka žestokog pića iz cijelog svijeta. Znali smo da je dobar i kvalitetan, bili smo ponosni na njega, ali ovo nas je totalno šokiralo'', otkrio nam je Mihovil Pranjić, inače pravnik po struci, koji je vlasnik destilerije Craft spirits zajedno sa suprugom Ivom.

Iva i Mihovil Pranjić vlasnici su destilerije Craft spirits
Foto: Kristina Štedul-Fabac/PIXSELL

Iva Pranjić, inače ekonomistica, bila je zadužena za marketing i promociju, a nakon života u Zagrebu odlučili su se vratiti u rodnu Slavoniju i okrenuti se proizvodnji gina kojeg smatraju svojim pićem.

''Gin oboje volimo. Naša priča, ljubav i upoznavanje odvili su se uz gin. Poanta i cilj naše proizvodnje je od početka bila mala destilerija u kojoj ćemo se posvetiti poslu koji nas oboje ispunjava. Na redu je Planinkovac, još jedno žestoko piće koje tek trebamo plasirati na tržište“, kažu Pranjići. A naziv se veže uz Papuk.

''U Slavoniji je gin još uvijek tabu tema, uvijek nas pitaju kakvu mi to rakiju proizvodimo. Zapravo su svi očekivali da ćemo, ako otvaramo destileriju, napraviti rakiju. Svima im je bilo čudno što se vraćamo kući iz Zagreba i odjednom ćemo se baviti proizvodnjom gina'', ispričala nam je Iva.

Destilerija Craft spirits proizvodi dvije vrste gina i kroz njihovu promociju dočarava ljudima slavonske ljepote i okuse
Foto: Kristina Štedul-Fabac/PIXSELL

I logo brenda ima svoju priču i vezan je za mjesto Kaptol: ''Kad smo se već odlučili vratiti kući, htjeli smo da Kaptol vodi glavnu riječ u cijeloj našoj priči. Nismo morali ići jako daleko jer je Kaptol povijesno bogat i zaista imamo tu privilegiju bogate halštatske kulture i arheološki dobre potkovanosti. Oblik etikete predstavlja tlocrtni oblik kule starog grada i taj oblik srednjovjekovne utvrde se zove Castrum. Naša dizajnerica je došla na odličnu ideju - ono što na etiketi nekog podsjeća na kotačić, čipku ili zupčanik starog sata, zapravo nema veze s time. To su faleri, ukrasi s konjskih uzda koji su iskopani na lokalitetu Kaptol Čemernica gdje su prije bili halštatski ratnici'', ispričala je Iva.

Mladi par već ima zasađene sadnice dunja i kruške viljamovke kako bi kroz godine zaokružili kompletnu proizvodnju svojim proizvodima.

Uspješna vinska priča u kojoj glavnu riječ vode žene

Priča o pićima vrhunske kvalitete idealno je zaokružena u maloj obiteljskoj Vinariji Kaptol u vlasništvu obitelji Ljevar. Od samog osnutka je u ženskim rukama, a danas ju vodi uglavnom Barbara. Suvlasnice su ona i majka koje se, dodali bismo jako uspješno, bore protiv predrasuda da je proizvodnja vina još uvijek posao rezerviran samo za muškarce.

Vinariju Kaptol danas vodi Barbara Ljevar
Foto: Kristina Štedul-Fabac/PIXSELL

Inače, svi u obitelji su zaljubljenici u vina i odlučili su, nakon što su se bavili proizvodnjom vina samo za svoje potrebe, proširiti posao. Trenutno proizvode oko 50 tisuća litara, ali šire proizvodnju do nekih 200-250 tisuća litara u narednim godinama, a u planu je na posjedu izgraditi i mali hotel koji bi bio okružen vinogradima.

''Naša vinska turistička priča nije tradicionalna kao kod većine proizvođača iz našeg kraja, samo smo zaljubljenici u vino koji žele pokazati svijetu što ovaj kraj Hrvatske ima. Ovo je bogom dano vinsko podneblje i na to smo ponosni. Studirala sam ekonomiju i pred krajem studiranja došla na ideju da bismo trebali otvoriti malu butik vinariju i imali smo sreće da su nam se neke stvari poklopile. Na sve to tržište je odlično reagiralo i, s ovom proizvodnjom kakva je sada, ne možemo zadovoljiti njegove potrebe pa idemo u proširenje'', ispričala nam je Barbara Ljevar uz čašu vina.

U proizvodnju vina krenuli su 2017. godine, u roku od 3 mjeseca uredili cijelo imanje koje su kupili od okolnih vlasnika te spojili parcele i to je bio znak da će se tako blizu kuće u kojoj žive posao jako proširiti.

Nova dimenzija hrane

Iako dobra kapljica uobičajeno slijedi nakon domaćih zalogaja, nas je kao idealan „šećer na kraju“ dočekao originalan fast food koncept inspiriran slavonskom kuhinjom. Kada su Ivan Adžić i Nikola Stanišić otvarali Funky Food, htjeli su posluživati neku novu dimenziju hrane. Inspirirani tradicionalnim slavonskim delicijama osmislili su burgere s lokalnim sastojcima koje su ukomponirali na moderan način. Poslužuju burgere s otkoštenim odojkom, čobanac u pecivu, kao i burgere sa sezonskim namirnicama, s namazom od bundeve i punjene gljivama. Kažu da ne kopiraju ostale pa su njihovi burgeri originali, a nadaleko su poznati po najljućem Toxic burgeru na koji dolaze zaljubljenici iz cijele Hrvatske pa čak i BiH.

Fast food inspiriran slavonskom i domaćom kuhinjom poseban je gurmanski užitak
Foto: Kristina Štedul-Fabac/PIXSELL

Za kraj

Kad vas netko pita kako si se proveo negdje, uglavnom ispričate dojmove u par rečenica, pokažete par slika i zaključite da je bilo baš lijepo. No, iskustvo koje smo doživjeli na Papuku je ipak malo više od par rečenica i slika. To su priče i ljudi koji doslovno mijenjaju razmišljanje o odmoru, Slavoniji i životu općenito. Ugodni i nenametljivi domaćini koji su svoje znanje i ljubav prema onome što rade usmjerili prema turističkoj promociji Papuka i Slavonije i to se vidi “iz aviona”. Uz puno rada postigli su nešto nesvakidašnje i pružili nam jedinstveno iskustvo koje ćemo još dugo prepričavati.

Život u skladu s okolišem i očuvanje resursa za buduće generacije osigurava socijalnu pravednost i visok životni standard za sve članove održivog društva, a posebno je dobar osjećaj kad same sebe osvijestite da malim koracima radite velike promjene. Upravo je to bila glavna nit vodilja brenda Mastercard kada je na platformi Priceless.com ponudio iskustva s komponentom održivosti. Korisnicima Mastercard kartica tako se pruža jedinstvena prilika da dožive jedinstvena digitalna i fizička iskustva te pritom nauče kako reciklirati, smanjiti otpad, bacati manje hrane i uživati u prirodi, a pritom ne zagađivati okoliš nego dati direktan doprinos njegovoj zaštiti.

Sadržaj nastao u suradnji s Mastercard Hrvatska.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije