Naslovnica Lifestyle Moda & ljepota

Ovo je sve što niste znali o popularnim startasicama

Vogue je odabrao ružičaste startasice “Pink unicorn high top” koje će se uskoro pojaviti na svim policama Borova
20. siječnja 2016. u 09:40 3 komentara 3058 prikaza
25.11.2014., Varazdin - U vrijeme kad naslovne stranice novina upozoravaju na gladnu djecu u Hrvatskoj, u gradu su prije desetak dana na nekoliko lokacija izvjesene instalacije sa stotinjak novih tenisica. Umjesto da su se darovale bosim gradjanima, tenis
Foto: Pixsell
Pogledajte galeriju 1/3

Mladoj zagrebačkoj dizajnerici Ivi Ćurković Spajić (30), koja već dvije godine radi za vukovarskog proizvođača cipela Borovo, 2016. godina počela je najbolje moguće. Naime, tenisice Startas koje je ona dizajnirala u prestižnom američkom modnom časopisu Vogue označene su kao jedan od proizvoda bez kojih je nezamislivo modno proljeće 2016. godine. Kako sve svjetske ovisnice o modi upravo Vogue smatraju svojom biblijom, očekuje se da će baš ove tenisice modno obilježiti 2016. godinu.

Vogue je odabrao ružičaste startasice “Pink unicorn high top” koje će se uskoro pojaviti na svim policama Borova.

Startas  tenisice | Autor : Facebook Foto: Facebook

Sve do broja 42

– Ovo nije klasična nagrada, ali je iznimno priznanje za mene kao dizajnericu. Svi u modnom svijetu znaju što znači Vogue. Objava u njemu uvijek je velika stvar. Ovo je ne samo iznimno veliko priznanje za mene nego i za tvornicu Borovo, ogromna reklama za tvrtku i njene proizvode – kaže Iva Ćurković Spajić koja je završila studij dizajna. Naglašava kako su za ovu objavu veliku ulogu odigrali i zastupnici Startasa u SAD-u Robert i Mischelle Grgurev koji su joj i javili veliku vijest. Prisjećajući se kako su nastale upravo ove tenisice, od kojih se sada očekuje da postanu pravi modni hit u SAD-u, a onda i širom svijeta, Ćurković Spajić kaže kako se tu sve poklopilo. Ružičaste su i na njima je jedan od njenih dražih printeva koji prikazuje siluetu jednoroga, mitskog bića iz bajke. Imaju ringove zlatne boje i bijelu gumenu pasicu. Samo dno tenisica, dio po kojem se hoda, plave je boje, što je prepoznatljiva boja tenisica Startas, ali taj se dio vidi tek pri hodu.

Na ovim je tenisicama moja omiljena boja, ali i print mitskog bića

Iva Ćurković Spajić

– Ovaj model proizvodit će se do broja 42, a mislim da se može nositi uz sve. Može to biti uz trenirku ili traperice, ali i uz neku svečaniju odjeću i torbu. To je danas uobičajena modna pojava, koju je prvi uz najsvečanije modele Chanela na pisti promovirao veliki Karl Lagerfeld – kaže kreatorica koja je prošle godine izradila čak 34 različita uzorka startasica.

Dodaje i kako pri izradi uzoraka inspiracija dolazi sama od sebe ili je pak crpi u prirodi. Skice u glavi ponekad odmah ubacuje u kompjuter, a ponekad ih prvo crta rukom, potom skenira, poslije čega se, kako kaže, igra s njima. Njena igra rezultirala je s 20-ak modela koje će ove godine proizvoditi Borovo, a među njima za poseban se status sada izborio model Pink unicorn high top.

Ti modeli naći će se uskoro u svim prodavaonicama Borova u Hrvatskoj, ali i na tržištu Francuske, Koreje, Španjolske…

Krajem prošle godine kontejner s obućom iz Borova, među kojom su i modeli startasica, poslan je i u Singapur, a sredinom veljače prvi kontejner obuće iz Vukovara kreće u Kanadu. Došla je i narudžba iz Australije gdje će se također naći i startasice. Ćurković kaže kako i nakon Voguea ostaje u Hrvatskoj, ali i u Borovu.

100 posto hrvatsko

– Želim ostati ovdje i raditi zato što imam i neke više ciljeve. Mislim kako kroz kvalitetne i dobre modele možemo podići proizvodnju i spasiti radna mjesta ovdje u Vukovaru. Poslije ovoga svi naši proizvodi u SAD-u i svijetu gledat će se drugačije. Na nama je sada da tu kvalitetu zadržimo i opravdamo. Mislim da to možemo – ističe Ćurković Spajić.

Mogu se nositi uz tenisice i trenirku, ali i uz neku svečaniju haljinu

Kada se govori o startasicama iz Borova, uvijek ističu kako se radi o 100 posto hrvatskom proizvodu, proizvedenome u Vukovaru, koji se radi ručno i na strojevima iz 30-ih godina prošloga stoljeća. Tenisice se rade od prirodnih materijala. Svaka od njih do finalnog proizvoda prođe kroz ruke 23 radnice.

– Ovo je prije svega veliko priznanje za Ivu Ćurković Spajić i sve ostale dizajnere koji rade u Borovu, dok za punu komercijalizaciju proizvoda ima još iznimno puno prostora. Svjedoci smo jedne nostalgije prema 80-im godinama i to treba iskoristiti – rekao nam je predsjednik uprave Borova Gordan Kolundžić.

Prema njegovim podacima, godišnja proizvodnja tenisica Startas iznosi oko 22.000 pari, što je nemjerljivo u odnosu na prijeratne brojke. Nekada je glavnina proizvodnje završavala u republikama bivše države, ali kako je u sada tim samostalnim državama situacija s plaćanjem neizvjesna, Borovo nije ni pokušavalo vratiti ta tržišta.

Okrenuli su se tržištima zapadne Europe, ali i SAD-u, Kanadi, Singapuru, Koreji, Australiji… Borovo ima 760 zaposlenih i 96 prodavaonica u Hrvatskoj.

>>Kakvu je ovo reklamu hrvatskoj tvornici napravio ugledni Vogue

Startasice postoje 40 godina

Tenisice Startas ove godine obilježavaju 40 godina postojanja. Njihova proizvodnja u vukovarskoj tvrtki Borovo započela je 1976. i vrlo brzo prerasla u pravi jugoslavenski brend. Starije generacije i danas se sjećaju bijelih i plavih tenisica koje su se nosile širom bivše države, prije svega na satovima tjelesnog odgoja u školama, ali i u svim drugim prilikama. Moglo ih se vidjeti u izlascima, šetnji, na starijima, mladima... Vrhunac popularnosti i moći Startas kolekcije označilo je Startasovo generalno sponzorstvo svih sportaša na Univerzijadi u Zagrebu 1987. Tada su svi sportaši, ali i volonteri, nosili borovske startasice. Nažalost, ne postoje precizne brojke koliko je Startas tenisica proizvedeno u Borovu, ali se svi slažu da je riječ o milijunima pari. Nekada se godišnje proizvodilo i po pet milijuna pari. Proizvodnja je slom doživjela za Domovinskog rata i okupacije Vukovara.

Tijekom 2007. godine brend Startas oživljen je, a u njegovo se dizajniranje uključio rovinjski dizajner i ilustrator Mauro Massrotto. Tada popularne startasice postaju šarenije i drukčije. Više ne postoje samo dva jednobojna modela, nego je kolekcija raznovrsnija, a uz uobičajene niske tenisice rade se i one do gležnjeva.

– Želimo kupcima ponuditi novi, kvalitetniji i izgledom privlačniji proizvod jer smo svjesni koliko ljudima i danas znači naziv Startas – rekao je tada član uprave Borova Slavko Marijančević.

Nekoliko godina kasnije uprava Borova ponovno je ta koja gura brend i pokušava ga ubaciti na svjetska tržišta.

Prije nekoliko godina organiziran je i skup mladih modnih dizajnera kako bi brend prilagodili novim zahtjevima tržišta. Uspjeh je sada i potvrđen.