Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Letovi nikad povoljniji: U Europu od sedam eura do 700 kuna

Raste broj niskotarifnih prijevoznika, a očekuje se četiri posto više putnika u domaćim zračnim lukama.
20. svibnja 2010. u 09:01 44 komentara 1243 prikaza
pula
Foto: Duško Marušić

Kada se idući četvrtak, 28.svibnja, Ryanairov avion odlijepi s piste zadarskog aerodroma put Dublina, Zagrepčanki Valentini počet će bračno putovanje.

- Raspitivali smo se i da letimo iz Zagreba. Međutim, pokazalo se da za cijenu jedne povratne karte na redovnoj liniji iz Zagreba dobijemo dvije povratne karte s low carrierom. S Ryanairom smo platili 1600 kuna za nas dvoje, a razlika do cijene redovnom linijom dostajat će nam za trošak hostela u Dublinu. Istina, sve smo morali definirati dva mjeseca ranije, ali isplati se - objašnjava Valentina zašto će se na medeni mjesec otisnuti iz Zadra umjesto iz svoga Zagreba.

Kupaca ne manjka

Kupaca za karte sve brojnijih low cost carriera u Hrvatskoj ne manjka. Iako, rijetki putuju po promidžbenim cijenama karte od sedam ili deset eura.

- Najčešće cijena karte za europske metropole završi na petsto, šesto ili sedamsto kuna; najčešće se krene od 150 do 200 kuna za kartu, a onda se pribroje aviotakse, naknada za prtljagu, korištenje kartice i slično - objašnjava Mirjana Bečić iz splitske agencije Kompas te dodaje da i Croatia Airlines te drugi linijski avioprijevoznici sve češće niskotarifnim prijevoznicima konkuriraju niskim, akcijskim cijenama.

No, aviopromet na hrvatskom nebu ipak je snažno oživio tek dolaskom upravo low cost carriera. Lani ih je Hrvatsku s europskim metropolama povezivalo tridesetak, a ove se godine očekuje i povećanje njihova broja i proširenje lepeze gradova u koje se leti iz Zagreba, Pule, Splita, Dubrovnika, Zadra...

Zadar rekorder

Ukupno se, inače, očekuje četiri posto više avioputnika u 2010., što će dobrim dijelom biti rezultat upravo low cost letova. Rekorder će, kako se čini, biti zadarska zračna luka gdje računaju sa čak 40 posto više putnika.

- Taj rast planiramo uglavnom zahvaljujući Ryanairu, koji je lani Zadar povezivao sa sedam, a ove će godine sa 11 destinacija te German Wingsu koji broj ili kapacitet letova povećava 38 posto. Uglavnom, lani smo imali 260.000 putnika, a ove ćemo godine prijeći brojku od 300.000. Usporedbe radi, u najboljim godinama prije rata imali smo 120.000 putnika - kaže direktorica Zračne luke Zadar Katica Pupić Bakrać.

Opovrgava čestu predodžbu da su low cost carrieri gosti tankog novčanika. Prema anketi koju su radili, kaže, to su gosti koji u prosjeku na odmoru ostaju 11 dana; konkretno, šest u Zadru, a preostalih pet u drugim mjestima na jadranskoj obali.

- Ugodno su iznenadili i drugi pokazatelji. To su ljudi od u prosjeku 31 godine, 97 posto ih je došlo turistički, a dnevno su trošili čak 92 eura - ističe K. Pupić Bakrać.

Dubrovnik – Barcelona 500 kn

Vueling Airlines povezuje tijekom sezone Grad s Barcelonom i Madridom po povoljnim cijenama od 200 kuna za povratu kartu, odnosno 500 ako se uključe pristojbe.

Split - Berlin 600 kn

German Wings iz Splita povezuje s pet njemačkih gradova. Najpovoljnije su cijene šestotinjak kuna, uključujući takse i rezervaciju mjesec, dva unaprijed.

Zadar - Dublin 500 kn

Ryanair, koji je lani je doveo brojne goste u zadarsku zračnu luku, taj grad povezuje po cijeni od petstotinjak kuna s aviotaksama i check inom preko interneta.

Pula – Stockholom 800 kn

Norwegian pulski aerodrom, među ostalim, povezuje sa Stockholmom. Za polazak 23. lipnja i povratak 27. lipnja cijena povratne karte i aviotaksi iznosi 800 kuna.

Zagreb – London 500 kn

Wizzair leti iz glavnog grada Hrvatske na londonski aerodrom Luton po početnoj cijeni od petstotinjak kuna; u cijeni su povratna karta i aerodromske takse.

Osijek - Frankfurt 350 kn

Ryanair u najjeftinijoj varijanti povezuje izravnom linijom Osijek s Frankfurtom za samo sedam eura, a kada se pribroje takse, ponuda je i dalje vrlo dobra – 350 kuna.

NEVJEROJATNO!
Fotografija s vjenčanja otkrila tajnu njezina supruga: 'Posumnjala sam kad sam vidjela muževe sestre'
Ranoranilac ili noćna ptica?
Noćna sova - Kako večernji tip ljudi preživljava u jutarnjem svijetu?
  • -obrisani-:

    Laketah Koja si ti primitivčina, a zasigurno nisi nit prismrdio nijednom od tih aerodroma. koji će K nekome slijetanje u zagušeni London, kad lijepo može sletjeti u Luton, i izbjeći to sve sranje? Pa znaš, nije ti London cijela \"Engleska\", ... prikaži još!", pa će svi stanovnici midlandsa , a bogme i sjevera i istoka samog Londona radije izabrati Luton. Kužiš, caka je da postoje i manji aerodromi u midlands , ali samo jedan ili dva problemčića - ili su RAF Airbase ( jedno 10-ak, što starih što današnjih) , ili NISU međunarodni, pa svi MORAJU u Luton. I pojma nemaš, nije \"diskont\" avio kompanija - nego Low budget. A razlika je skotro nikakva, lete na istim 737-micama, samo imaju manje operativne troškove - čitaj nisu svi zaposleni po babi i stričevima kao u Croatia Airlinesu, koji za kartu ZG-DU u JEDNOM smijeru ( cca 700 KM ) naplaćuje VIŠE nego Rynair za let London - New york..(cca 4500 KM), ili za Frankfurt - New york...A da ti pravo kažem - nivo usluge je ISTI, ako ne i bolji kod \"low budget\" kompanija....

  • Pita:

    .....Da nastavim. Zagreb-London 4-11 seti sa Wizzairom 700 kuna povratna sa Croatia airlines 2200 kuna!!!! Da nastavim?

  • misuratakid:

    @ BlackWolfe Potpuna je laž da je razina usluge i komfora u Croatiji airlines ista kao i u low-cost prijevoznicima: 1. CA u istom tipu zrakoplova ima 5 (A320) ili 4 (A319) redova sjedišta manje nego niskotarifni prijevoznici - što ... prikaži još!što rezultira većim razmakom između sjedišta i bitno većim komforom putnika. 2. Kabinsko osoblje svih nacionalnih prijevoznika (članova IATA-e) bitno je osposobljenije i školovanije za svoj posao... među ostalim svi stjuardi i stjuardese Croatie Airlines kvalificirani su medicinski tehničari (sestre), dok u Ryanair-u rade ljudi koji su prošli 3-mjesečnu obuku. 3. Croatia Airlines u cijenu karte uključuje i prijevoz prtljage do 20 kilograma po osobi, a često toleriraju i do 23 kg - niskotarifni prijevoznici ili uopće ne uključuju prijevoz prtljage u cijeni (Ryanair Easyjet) ili uključuju samo 15 kg (Wizzair), a sve preko toga skupo naplaćuju po kilogramu, tako da ukupni iznos plaćen za prijevoz prtljage često višestruko premašuje iznos cijene same avio-karte 4. Croatia airlines dozvoljava re-booking svojih avio karata uz minimalnu naknadu, pa tako ako zakasnite na aerodrom, čak i svojom krivnjom, karta vam ne propada, uz doplatu od cca 40 eura (u domaćem prometu oko 100 ili 150 k n) možete promijeniti rezervaciju za slijedeći ili neki drugi let, a možete i promijeniti plan putovanja prije samog leta. U svim takvim situacijama karte kupljene kod low-cost prijevoznika nepovratno propadaju i morate kupiti potpuno nove i u pravilu puno skuplje od one koja vam je propala. 5. Croatia Airlines na svojim letovima služi obroke i pića koja su uključena u cijenu avio-karte, dok low-cost prijevoznici svom kabinskom osoblju uvjetuju normative koliko hrane i pića MORAJU prodati po svakom letu, žele li ostvariti BONUS na u pravilu zakonom propisani minimalni osobni dohodak. To predstavlja potencijalno dodatno opterećenje za putnike, jer im kabinsko osoblje nerijetko i prilično agresivno nameće kupnju sendviča, sokova i drugih artikala koje putnici ne žele kupiti. 6. Planiranjem putovanja dovoljno unaprijed, te osobito praćenjem posebnih akcijskih ponuda, moguće je i na letovima Croatia Airlinesa (i drugih mrežnih prijevoznika) ostvariti povoljne cijene avionskih karata, vrlo sličnih prosječnim cijenama low cost prijevoznika 7. Croatia Airlines slijeće u najveće i najbolje opremljene zračne luke sa kojih je transfer do grada najkraći i po najpovoljnijim cijenama, vrlo često po cijeni karte javnog prijevoza u tom gradu - low cost prijevoznici sa druge strane oglase da lete u Kopenhagen, ali slete u Malmo koji je ni manje ni više nego u različitoj državi od Kopenhagena, ili kažu da vas voze u Frankfurt, ali slete u selo Hahn prilično daleko od Frankfurta i bez ikakvog javnog prijevoza osim taxija i rent-a-cara, pa i oni koji lete u Veneciju, prilično se začude kada umjesto venecijanske lagune i gondola pri slijetanju ugledaju piktoreksne planine koje okružuju dolino Treviso. Bitno je da ljudi znaju što ih čeka - pa tko voli neka izvoli... :-)