Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Koja ulja koristite u prehrani i znate li kakav je njihov utjecaj na vaše zdravlje?

Broj i ponuda jestivih ulja na policama naših trgovina iz godine u godinu je sve veći, stoga je važno znati da vrsta masnoća koja se pretežito konzumira u prehrani određuje brojne zdravstvene aspekte čovjeka
20. prosinca 2014. u 16:48 6 komentara 5174 prikaza
ulje
Foto: Zdrava krava

Danas znamo da nam za zdravlje nije važna količina masti koju unosimo, već njihova vrsta - neke masnoće su štetne, neke zdrave, a neke neutralne. Preporuke prehrambenih stručnjaka govore o važnosti masti za izgradnju i funkciju brojnih organa, posebice mozga, no s pogrešnim odabirom i prekomjernim unosom možemo i naštetiti našem tijelu. Odabir pravih vrsta masnoća uvelike može utjecati na kakvoću prehrane i zdravstveni status. 

Ispunite anketu i provjerite koliko znate o jestivim uljima!

S ciljem što boljeg razumijevanja stavova populacije, što čini polazište za ciljanu edukaciju o vrstama masnoća i njihovoj zastupljenosti u prehrani, portal Zdrava Krava u prosincu organizira anketu ''Jestiva ulja - učestalost i navike korištenja u hrvatskoj online populaciji'' uz potporu Ministarstva zdravlja. Anketa je napravljena u suradnji sa suradnicom Zdrave Krave, poznatom nutricionisticom doc.dr.sc. Darijom Vranešić Bender. Kliknite i riješite anketu!

Nekoliko zanimljivosti o jestivim uljima

Palmino i laneno ulje imaju snažno antioksidativno djelovanje.

• Laneno ulje može ublažiti žgaravicu, koja se povezuje s debljanjem.

Ulje repice smatra se nutritivno uravnoteženim uljem koje sadrži malu količinu zasićenih masti i povoljan odnos omega – 6 i omega – 3 masnih kiselina koji iznosi 2:1.

• Sezamovo ulje , zbog sadržaja nezasićenih masnih kiselina , povoljno djeluje na zdravlje srca i krvnih žila.

• Ulje pšeničnih klica bogato je vitaminom E koji štiti stanice od oksidativnog stresa te se, osim oralnim putem, često koristi i topikalno te se njime obogaćuju kozmetički proizvodi.

• Osim povoljnog profila masnih kiselina bučino ulje krasi bogatstvo vitamina E, snažnog antioksidansa, ali i sadržaj karotenoida (osobito luteina i beta-karotena) i klorofila. Niz studija utvrdilo je i pozitivno djelovanje bučina ulja na prostatu muškaraca.

• Najdugovječnija žena koja je doživjela 122. rođendan, Francuskinja Jeanne Louise Calment svoju snagu pripisivala je svakodnevnoj upotrebi maslinovog ulja koje je nanosila na kožu i dodavala hrani

Kokosovo ulje će organizam opskrbiti visokom dozom energije

Konopljino ulje djeluje zaštitno za srce i krvne žile, ublažava predmenstrualne tegobe i sprječava osteoporozu jer u kosti umjerava kalcij 

>> Konopljino ulje – moćan saveznik protiv metaboličkih poremećaja

Krčki pršut
Da, domaće je!
Za proslave i posebne prilike birajte hrvatske suhomesnate delikate

A1 izdvaja za Vas

  • ikonoklast:

    ja nemam za ulje već odavno samo u woku kuham, sto iz neimastine sto iz gladi

  • kojesta:

    istina je da vecina ljudi vise brine o ulju za automobil, nego o svojoj ishrani, odn. kvaliteti ulja koja unosi u sebe. hladno presana ulja bi trebalo ali imati svako domacinstvo, barem 3 vrste, i s time se ne kuha, ... prikaži još!, to se unosi na zlicice ili na salata i druga gotova jela. tako ja imam vrlo dobru kvalitetu maslinovog, lanenog, od sikavice, suncokretovog, oraha, konoplje i argana. sve ma nje bocice. i svaki dan uzmem neko drugo ili po dvije vrste. a kuham na putru, nikako onom industr. iz ducana.

  • Avatar EU afrodita
    EU afrodita:

    svakog dana barem jednu žlicu extra djevičanskog maslinovog ulja