Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Jedu se maslac, špek, masniji komadi mesa, žumanjci, a mršavi se

Ne gladujemo, ne važemo hranu i ne brojimo kalorije. Naša je tajna u prehrani s manje ugljikohidrata i više masnoće
10. lipnja 2019. u 20:06 5 komentara 3140 prikaza
Slanina
Foto: Thinkstock
Pogledajte galeriju 1/3

Njegovi poklonici ne doživljavaju ga kao dijetu. LCHF je, naglasit će, ponajprije način života i drukčiji oblik prehrane od onog konvencionalnoga. Kratica je od “low carb high fat”, odnosno manje ugljikohidrata i više masnoće. No oni koji se tako hrane ne smatraju da su na posebnom “režimu” jer ne osjećaju da se nečega odriču, jedu raznovrsno, ne gladuju, ne važu hranu i ne broje kalorije. Riječ je o načinu prehrane kakav je bio nekad, prije pojave “službenih prehrambenih smjernica” i “piramide zdrave prehrane”. To je prehrana kakva je postojala prije epidemije tzv. civilizacijskih bolesti i debljine.

POČELO LJETO Kamo s namirnicama za vrijeme velikih vrućina: Drže li se čokolada i Nutella u hladnjaku?

– Prekomjeran unos rafiniranih ugljikohidrata (šećera i škroba) uzrokuje stalno povišen šećer u krvi i kronično povišenu razinu inzulina, što pridonosi razvoju mnogih modernih bolesti. Takvom hranom unosimo previše praznih kalorija, a premalo nutrijenata, što također pridonosi razvoju raznih poremećaja i bolesnih stanja – govori nutricionistica Anita Šupe.

Zato u LCHF-u nema šećera, pšeničnog brašna, rafiniranih biljnih ulja i industrijskih prerađevina. Smanjen unos ugljikohidrata nadoknađuje se povećanim unosom prirodnih masnoća, ne proteina. Ovaj tip prehrane podrazumijeva da se ne ustručava od masne hrane, već se slobodno jedu i životinjske i biljne masnoće. Štetne su umjetne masti – rafinirana hidrogenizirana biljna ulja, margarini i industrijske prerađevine prepune transmasnoća pa su one zabranjene.

Vitamini Pazite da ih unosite Najvažniji vitamini i minerali koji su potrebni vašem tijelu i gdje ih pronaći

No slobodno se jede maslac, špek, masniji komadi mesa, žumanjci, kokosovo ulje, maslinovo ulje i orašasti plodovi.

– Kada promijenimo način prehrane tako da smanjimo unos ugljikohidrata i povećamo unos zdravih prirodnih masti, dolazi do stabilizacije šećera u krvi, a time i inzulina pa se masne naslage oslobađaju i troše za energiju. Više nema pada šećera u krvi i česte gladi – naglašava Anita Šupe.

Kada tijelo prelazi s iskorištavanja šećera (glukoze) kao primarnog izvora energije na iskorištavanje masnoće, u prvih nekoliko dana neki bi ljudi mogli osjetiti prolazne tegobe, poput glavobolje, umora, pospanosti, otežane koncentracije, mučnine, ubrzanog rada srca, grčeva u nogama, zatvora, pojačanog znojenja, lošeg zadaha... To su, kaže Šupe, normalne i bezopasne pojave koje nastaju zbog prilagođavanja tijela na drugo gorivo i one brzo prođu.

Supernamirnice koje trebate imati u svom domu

Pametni grad
SVIJET BOLJIH MOGUĆNOSTI
Jeste li čuli za Ascaliu? Najvjerojatnije niste, ali uskoro bi mogli ovisiti o njima

A1 izdvaja za Vas

  • Manu@:

    Evo recepta za dijetu koja zajamčeno funkcionira. Čitajte tekstove potkapacitiranih večernjakovih novinarki za gubitak apetita prije obroka. Nakon toga dodatno ćete izgubit kalorije i zbog nedostatka sna, jer od pročitanih članaka sigurno nećete spavati. I na kraju, kad zbog bezazlenog ... prikaži još!g komentara dobijete crveni, jasno je da počnete skakati od muke. Opet zajamčen gubitak kalorija.

  • prajdali100:

    Kako god okreneš, što god uradiš, sve nas čeka plac !!!!

  • Ralježivota:

    Ako netko želi riskirati svoje zdravlje da bi bio kratko vrijeme nešto lakši / mršaviji onda samo navalite. Ne budite naivni ,savjetujem vam da se dobro informirate koliko ovakve dijete mogu ozbiljno i trajno narušiti zdravlje. Ako imate karaktera, samo ... prikaži još! izbacite šećere, sol i sve proizvode od bilo kakvog brašna......u slast