Večernji list
  • Podijeliti
    Podijeli
    Facebook Twitter
  • Natrag na članak

8 načina kako restorani tjeraju goste da više troše

Često odlazite u restorane? Možda mislite da ste iskusni i da se ne date lako prevariti i navući na kupnju preskupih jela, no postoji niz načina na koje restorani mogu utjecati na goste da potroše više novca. YouTube-kanal SciShow Psych naveo je neke od njih.
Često odlazite u restorane? Možda mislite da ste iskusni i da se ne date lako prevariti i navući na kupnju preskupih jela, no postoji niz načina na koje restorani mogu utjecati na goste da potroše više novca. YouTube-kanal SciShow Psych naveo je neke od njih.
Foto: Thinkstock
Share
Podijeli
Facebook Twitter
Delboeufova iluzija - prema ovom načelu, dva identična kruga mogu djelovati različito ako su oko njih nacrtani krugovi različitih veličina. Restorani se tim trikom koriste kad odlučuju o veličini tanjura. Restorani tako mogu, ako žele da im gosti naruče više hrane, koristiti veće tanjure kako bi porcije izgledale manje i kako bi se gostima činilo da i nisu tako siti.
Delboeufova iluzija - prema ovom načelu, dva identična kruga mogu djelovati različito ako su oko njih nacrtani krugovi različitih veličina. Restorani se tim trikom koriste kad odlučuju o veličini tanjura. Restorani tako mogu, ako žele da im gosti naruče više hrane, koristiti veće tanjure kako bi porcije izgledale manje i kako bi se gostima činilo da i nisu tako siti.
Foto: Duško Marušić/Pixsell
Share
Podijeli
Facebook Twitter
Uklanjanje valuta - neki restorani iz jelovnika uklanjaju oznake valuta - npr., umjesto 100 kn napisat će samo 100. Vjeruje se da to potiče goste da više troše jer manje razmišljaju o novcu.
Uklanjanje valuta - neki restorani iz jelovnika uklanjaju oznake valuta - npr., umjesto 100 kn napisat će samo 100. Vjeruje se da to potiče goste da više troše jer manje razmišljaju o novcu.
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Share
Podijeli
Facebook Twitter


Zaobljene čaše - ljudi brže piju pivo iz zaobljenih čaša nego iz ravnih jer naši mozgovi procjenjuju količinu preostale tekućine na temelju razine u čaši. Kod zaobljenih čaša može vam se činiti da ste popili tek pola piva, ali ste zapravo popili i više. A što više pijete, to ćete prije naručiti još jedno piće.
Zaobljene čaše - ljudi brže piju pivo iz zaobljenih čaša nego iz ravnih jer naši mozgovi procjenjuju količinu preostale tekućine na temelju razine u čaši. Kod zaobljenih čaša može vam se činiti da ste popili tek pola piva, ali ste zapravo popili i više. A što više pijete, to ćete prije naručiti još jedno piće.
Foto: James Glossop/News Syndication/PIXSELL
Share
Podijeli
Facebook Twitter
OGLAS
Visoke čaše - upotrebom visokih čaša može se stvoriti iluzija da je u njima više tekućine u odnosu na niske i široke čaše.
Visoke čaše - upotrebom visokih čaša može se stvoriti iluzija da je u njima više tekućine u odnosu na niske i široke čaše.
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Share
Podijeli
Facebook Twitter
Pametna upotreba oblika - simbolizam oblika može utjecati na percepciju okusa određenih stvari. Naime, zaobljenost se povezuje sa slatkoćom, a uglatost s gorčinom. Tako restoran može učiniti da vam kolač djeluje slađe ako je komad okruglog oblika umjesto uglatog.
Pametna upotreba oblika - simbolizam oblika može utjecati na percepciju okusa određenih stvari. Naime, zaobljenost se povezuje sa slatkoćom, a uglatost s gorčinom. Tako restoran može učiniti da vam kolač djeluje slađe ako je komad okruglog oblika umjesto uglatog.
Foto: Marko Jurinec/PIXSELL
Share
Podijeli
Facebook Twitter
Prijenos osjetila - prema ovom načelu, ljudi svojstva posuđa koje koriste prenose na samu hranu. Na primjer, ako je posuđe teže, može nam se činiti da je hrana kvalitetnija. Upitajte se - jeste li impresionirani hranom ili samo posuđem?
Prijenos osjetila - prema ovom načelu, ljudi svojstva posuđa koje koriste prenose na samu hranu. Na primjer, ako je posuđe teže, može nam se činiti da je hrana kvalitetnija. Upitajte se - jeste li impresionirani hranom ili samo posuđem?
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Share
Podijeli
Facebook Twitter
Umjetnička prezentacija - mnogima se hrana čini ukusnijom ako izgleda ljepše, nije to nikakva tajna. Kad idući put budete u restoranu, upitajte se plaćate li hranu ili izgled.
Umjetnička prezentacija - mnogima se hrana čini ukusnijom ako izgleda ljepše, nije to nikakva tajna. Kad idući put budete u restoranu, upitajte se plaćate li hranu ili izgled.
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Share
Podijeli
Facebook Twitter
OGLAS
Opisi - neki restorani koriste evokativne opise na jelovnicima kako bi primamili goste da naruče određena jela.
Opisi - neki restorani koriste evokativne opise na jelovnicima kako bi primamili goste da naruče određena jela.
Foto: Duško Marušić/Pixsell
Share
Podijeli
Facebook Twitter

Ne propustite

Video sadržaj
KONTROVERZNI GLAZBENIK

Njegov otac je ubijao ljude u ratu, a djed je volio nositi žensko rublje i samozadovoljavati se u podrumu punom dječjih igračaka

Zagreb: Plivački olimpijac Jere Hribar vratio se s Olimpijskih igara
JAKO JE ZADOVOLJAN

Tko je Hrvat koji je upravo postao europski prvak? Živi u SAD-u i kaže: 'Naježim se kada vidim uvjete koje imam'

SuperSport HNL, 16. kolo, GNK Dinamo - HNK Hajduk
Pravila su pravila

Trener Hajduka bjesnio je zbog pokazanih 13 min nadoknade, a evo zašto je morala biti još puno veća!

Flachau: Zrinka Ljutić napravila pogrešku, teško će do druge vožnje
VELIKI NAPREDAK

Zrinka Ljutić odlično odradila drugu vožnju i završila na sedmom mjestu

1/