Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 3
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Projekt Euroimagesa

Naši filmaši u koprodukciji s art-zvijezdom P. Greenawayem

Peter Greenaway
16.03.2011.
u 19:08

Za posrnulu filmsku industriju suradnja na ovom projektu bila bi više od dizanja morala

Po svemu sudeći hrvatska bi kinematografija napokon trebala postati poprištem zapaženije filmske koprodukcije. Vijeće Hrvatskog audiovizualnog centra u četvrtak donosi odluku o sudjelovanju u snimanju najnovijeg filma britanskog redatelja Petera Greenawaya, biografskom filmu o nizozemskom slikaru Hendricku Goltziusu.

Najveća suradnja dosad

U projektu “Goltzius And The Pelican Company”, Hrvatska bi bila manja produkcijska partnerica u tom projektu, ali bi značaj toga posla za posrnuli moral domaće industrije bio izuzetno velik.

Doduše, ni financijska strana nije za odbaciti; mi bismo u projekt trebali uložiti milijun kuna, dok bi na gostovanju stranaca i poslovima koje bismo za njih obavljali ovdje ostala sedam puta veća svota.

Ova koprodukcijska suradnja izravna je posljedica našega sudjelovanja u međunarodnom fondu Euroimages. Nije prva, ali je najveća i događa se u vrijeme najjačih aktivnosti HAVC-a za micanje audiovizualne industrije s mrtve točke, zbog čega u mnogočemu ima i simboličku vrijednost.

Petera Greenawaya domaći filmofili najvjerojatnije najviše pamte po izvanrednom art-klasiku “Kuhar, lopov, njegova žena i njezin ljubavnik” iz 1989.. godine, a dotad je kultni status zapaženo gradio filmovima “Crtačev ugovor” (1982.), “Trbuh arhitekta” (1987.) i “Davljenje po brojevima” (1988.). U posljednjih dvadeset godina imao je manje sreće s filmovima “Prosperove knjige” (1991.), “Pillow book” (1996.), Osam i pol žena” (1997.) i drugima. Posljednjih pet uglavnom provodi radeći filmove o velikim slikarima.

Životom Rembrandta prvo se, na sebi svojstven egzotičan i ekstravagantan način, pozabavio u biografskom filmu “Nightwatching” (2007.), a dvije godine kasnije napravio je dugometražni dokumentarac kao svojevrsni esejistički pogled na Rembrandtovu najpoznatiju sliku, Noćnu stražu, kroz koju progovara o današnjoj vizualnoj nepismenosti.

Novi domaći projekti

Svatko tko je gledao ijedan od Greenawayevih filmova zna odakle ta potreba za prodikom jer riječ je o redatelju koji izrazito mnogo polaže na vizualni artizam; on ponekad, u slučaju slabijih radova, može djelovati kao pretenciozan, međutim njegovi filmovi iz prvog dijela karijere, u kojima je izuzetno plodno i poticajno spajao sklonost vizualnom ekshibicionizmu i sadržaj, apsolutno mu daju autoritet. Kao i činjenica da se na početku karijere školovao za slikara, te da je i danas zapažen autor instalacija koje bi u slučaju njegova dolaska u Hrvatsku bilo pametno i izvedivo izložiti u Muzeju suvremene umjetnosti.

Igrani film o Goltziusu, slikaru s prijelaza 16. na 17. stoljeće, trebao bi biti njegov svojevrsni povratak.

Službena informacija o ovom projektu trebala bi biti objavljena na HAVC-ovoj konferenciji za novinare na kojoj će biti objavljeni i rezultati natječaja za domaću filmsku proizvodnju, te premijerno i za poticanje scenarija za televizijske serije i dokumentarce.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije