Naslovnica Kultura Kazalište

Dalmatinska publika željna strasti dobila je žestoku Normu

Najviše uspjeha i oduševljenja izazvao je nacionalni prvak, bas Ivica Čikeš kojem je izvrsno legla uloga Orovesa, poglavara druida
12. veljače 2019. u 13:00 1 komentara 819 prikaza

Opera HNK Split u koprodukciji s HNK Ivana pl. Zajca premijerno je izvela tragičnu operu “Norma” Vicenza Bellinija, jedno od najljepših belkantističkih djela uopće. Gotovo se može ustvrditi da je riječ o međunarodnoj predstavi budući da je izvedena pod ravnanjem maestra iz Italije Antonija Pirollija, režiju potpisuje Christian Romanowski iz Njemačke, a naslovnu ulogu velike svećenice Norme pjeva Talijanka Daniela Schillaci.

Zagreb: Opera Ero s onoga svijeta u sklopu festivala Zagreb Classic na Tomislavcu TKO KAŽE DA JE MRTVA? Opera danas: Revolucija je bila 2006., kada su prijenosi stigli u kina

Zadnja u ovoj sezoni

Publika je s nestrpljenjem očekivala Normu, drugu, ujedno i posljednju ovosezonsku kazališnu opernu premijeru, čije je izvođače nagradila dugotrajnim pljeskom i oduševljenjem. I to naročito domaće protagoniste koji su odlično odradili vrlo zahtjevne arije koje su im povjerene. Ponajprije naša mlada sopranistica Antonija Teskera koja je pjevala svećenicu Adalgisu i čija je interpretacija bila vrlo pouzdana. Najviše uspjeha i oduševljenja izazvao je nacionalni prvak, bas Ivica Čikeš kojem je izvrsno legla uloga Orovesa, poglavara druida, jer mu je pružila mogućnosti da vrlo suvereno iskaže sve svoje vokalne kvalitete. Za Čikeša nedvojbeno vrijedi ona poznata: što stariji, to bolji!

Sopranistica Daniela Schillaci, pjevačica izrazito lirskog ugođaja i kvalitetnih glumačkih sposobnosti, potvrdila se kao draga gošća na splitskoj pozornici. Publici se posebno dopao duet Norme i Aldagise koji su sopranistice savršeno skladno izvele.

Opera "Romeo i Julija", HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka HNK Ivana pl. Zajca Romeo i Julija: Nadvremenska čistoća izvedbe počiva na glumi

Minimalistička scena

Mladi tenor Bože Jurić Pešić u ulozi rimskog prokonzula u kojeg su zaljubljene obje svećenice korektno je odradio težak zadatak. Karijera je tek pred njim. Orkestar i Zbor HNK Split bili su vrlo pouzdani uz diskretnu režiju i scenografiju Christiana Romanowskog koja je bila minimalistička. Prati je i takva kostimografija koju potpisuju Dženisa Pecotić i Sanja Jureško.

Zaključno, nakon dugo vremena Split je napokon dobio jednu kvalitetnu opernu predstavu punu strasti i žestokih emocija koja će, nadajmo se, godinama živjeti na repertoaru nacionalne kazališne kuće.

roštilj
NIKAD JEDNOSTAVNIJE
Prvi put roštiljate? Olakšajte si život s ovim priborom!

A1 izdvaja za Vas

  • Legato:

    Od kada obični novinari pišu u Večernjaku kritike i zašto se to dozvoljava? Ovo je najprostiji primjer kompilacije tuđih već objavljenih kritika i prikaza, ne i prvi put, voljeli bismo zadnji! Tužno!