Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Poduzetništvo i karijere

Zbogom papiru: Svoje poslovanje od sada možete voditi iz udobnosti vlastitog doma

Sve informacije o poslovnim partnerima, kao i vašim računima i transakcijama dostupne su online. Donosimo način kako da svoje poslovanje pokrenete te vodite jednostavnije i modernije – potpuno digitalno
30. lipnja 2021. u 09:38 9895 prikaza
Foto: Ilustracija/Canva
Pogledajte galeriju 1/2

Pandemija polako, ali sigurno prolazi. Okrećemo se budućnosti i uz sve negativne okolnosti i nagle izmjene, iz cijele situacije novog normalnog možemo izvući i neke pozitivne aspekte. Jedan od najvećih pozitivnih aspekata svakako je i sveopća digitalizacija sustava. Dosadašnja birokratska rješenja u trenutku su dobila digitalnu zamjenu pa je većina usluga postala brža i lako dostupna iz udobnosti vlastita doma. Digitalizacija cijele države se ubrzala, a firme su shvatile važnost tehnologije za napredak poslovanja.

Istraživanja iz 2020. godine o digitalnoj transformaciji u Hrvatskoj ukazuju na to da 89 posto tvrtki smatra kako je digitalizacija nužna te da će zasigurno utjecati na budućnost poslovanja te da je Hrvatska na razini europskog prosjeka kada je riječ o digitalnoj opremljenosti u poslovnom svijetu, što pokazuje da ipak nedostaje edukacije i informiranosti. Upravo zato, ovo je tekst o načinima kako da svoje poslovanje pokrenete i vodite lakše i modernije – potpuno digitalno.

Dobro poslovanje znači dobra organiziranost

Pojam „digitalnog“ spominje se često, no pitanje je što bi digitalna transformacija točno trebala značiti za tvrtke? Jednostavno, omogućiti svim uključenim stranama da komuniciraju brzo, efikasno, te da u bilo kojem trenutku mogu doći do svih informacija. Jedna od najvažnijih informacija digitalnog poslovanja i svake tvrtke općenito je račun. Snop papira koji se lako zagubi, velika arhiva računa i bespotrebna birokracija upravo digitalizacijom lagano odlaze u zaborav. Digitalni računi nisu prevelika novost u Republici Hrvatskoj. Dosad često rješenje bilo je slanje računa digitalnim oblikom u PDF formatu, no to se nije pokazalo sasvim efikasnim, budući da bi račun često zapeo u procesu digitalne komunikacije. Zato je bilo potrebno uvesti sustav koji u stvarnom vremenu prati sve vaše transakcije, te iste pohranjuje i tako svaki račun čini validnim, brzo dostupnim i možda najvažnije – lako razumljivim.

Napredno je novo normalno

Iako proces potpune digitalizacije poslovanja još nije zaživio, postoje digitalna rješenja koja su izrazito velik iskorak prema tome. Shvativši da digitalizacija više nije apstraktan pojam, već potreba, ali i sve više obveza, tvrtke žele dostići najveće digitalne standarde i ujedno efikasna digitalna rješenja. Kada se radi konkretno o računima, jedno od takvih svakako je i usluga digitalnog e-Računa za poslovne subjekte.

 | Autor : Ilustracija/Canva Foto: Ilustracija/Canva Servis FINA e-Račun omogućuje funkcionalnu, brzu i sigurnu razmjenu e-računa. Odlična je zamjena papirnatom izdanju

To je servis namijenjen poslovnim subjektima za elektroničku razmjenu računa između dobavljača i kupaca te upravljanje cjelokupnim poslovnim procesom izdavanja, zaprimanja i arhiviranja e-računa. Korisnicima servisa omogućeno je slanje e-računa prema obveznicima javne nabave i drugim poslovnim subjektima, kao i zaprimanje e-računa. Ugovaranje ovakve vrste usluge sa sobom nosi i brojne prednosti.

Tako, primjerice, e-Račun možete ugovoriti bez ugovorne obveze, te mu pristupati i putem mFina aplikacije, unutar koje se nalazi funkcionalnost m-računa. Cijeli proces vrlo je siguran i pouzdan za korištenje jer je zaštićen brojnim dodatnim certifikatima. To drugim riječima znači da samo vi možete poslati i potpisati e-račun. Računi su vrlo čitljivi, a i zagarantirana je vjerodostojnost podrijetla računa, kao i cjelovitost njegova sadržaja. Najvažnije je istaknuti da se samo vi možete prijaviti u vlastiti e-Račun servis, što je garancija za dodatnu sigurnost.

Za razliku od papirnatog oblika računa, ovaj ne možete izgubiti budući da je razvijen kvalitetan sustav arhiviranja, pa svaki račun možete pronaći u bilo kojem trenutku.

Usluga je prikladna za sve vrste poslovanja – bilo da se radi o malom obrtniku ili velikoj tvrtki. Za ova dva, vrlo napredna servisa, zaslužna je Fina. Ovakvim uslugama ne samo da pomažu svojim korisnicima i poslovnim subjektima, već i stvaraju visoke standarde digitalnih rješenja svjetske kvalitete.

Mnogobrojni zadovoljni korisnici

Ova usluga pokazala se djelotvornom u praksi, što potvrđuje niz zadovoljnih korisnika. Gordana Meglaj iz tvrtke Smit-commerce jedna je od njih.

„e-Račun koristimo od 2013. godine, tada smo ugovorili poslovnu suradnju s Finom. U pilot projektu nas je podržala naša softverska kuća, kojima je takav projekt bio veliki izazov u poslovanju, kao i svima nama. U to vrijeme zakoni u RH nisu bili na našoj strani, jer je račun u papirnatom obliku smatran kao jedini važeći dokument“, ispričala je Meglaj i dodala kako je uz velik napor i trud postignut napredak prema digitalizaciji. Sada ne krije svoje zadovoljstvo.

"Danas, kao korisnik dostave e-računa, vrlo smo zadovoljni suradnjom s Finom i činjenicom da nam je omogućena razmjena e-računa s našim  poslovnim partnerima" - potvrdila je. "Naime, Fina je povezana sa sustavima ostalih informacijskih posrednika te je na taj način moguća dostava e-računa velikom broju poslovnih subjekata, što nam omogućuje nesmetanu razmjenu računa" – naglasila je. Kao jednu od velikih prednosti zbog koje bi preporučila ovu uslugu svima ističe – nema više toliko grešaka uzrokovanih ljudskim faktorom.

„Sve je pouzdano, pregledno i točno.  Osim toga, vrijedno je spomenuti da se ovim načinom smanjuje korištenje papira, troškovi, štede se prirodni resursi i pomaže kod očuvanja okoliša“ – zaključuje.

Tehničke performanse aplikacije e-Račun intuitivne su i nude jednostavno i efikasno digitalno rješenje svojim korisnicima.

„e-Račun uveliko olakšava poslovanje. U svakom trenutku je vidljiv status računa,  je li zaprimljen, odbijen, razlog odbijanja. Nema nepotrebne papirologije i sve je pregledno i jasno. Također, količinsko generiranje e-računa omogućuje kreiranje više e-računa odjednom, kao i njihovo slanje“ – objasnila je Gordana Meglaj i za kraj istaknula da je postupak registracije  jednostavan. Sve što je  potrebno je ispuniti pristupnicu s pripadajućim općim uvjetima, koji imaju karakter ugovora.

Pratite svoje poslovanje bilo kad i bilo gdje

U uvjetima pandemije, digitalno se doista pokazalo kao zdravorazumsko i „novo normalno“, a upravo je Fina takvim solucijama omogućila da se poslovanje, kao i poslovna suradnja odvijaju potpuno neometano. Usluga e-Račun poveziva je i s internetskim mobilnim bankarstvom, što poslovnim subjektima omogućuje da bilo gdje i bilo kad prate svoje poslovanje, te posjeduju potrebne informacije ažurno i pravovremeno. Pritom, računi su dostupni i u XML obliku, pa ih je moguće dodatno digitalno obrađivati po potrebi.

Za pristup e-Računu za poslovne subjekte dovoljno je ispuniti nekoliko važnih podataka s obzirom na vrstu poslovanja. Fina je svim korisnicima omogućila detaljne upute s obzirom na vrstu poslovanja i potrebe korištenja e-računa. Dostupni su i primjeri pristupa ovoj usluzi, što cijeli proces registracije čini znatno intuitivnim i jednostavnim.  

Sadržaj nastao u suradnji s Finom  

Livno: Zdravko Mamić nakon pet sati ispitivanja napustio zgradu Tužiteljstva
IZ MEĐUGORJA
Oglasio se Zdravko Mamić: Ja sam uvijek navijao za Zvezdu, Dinamo nije favorit
INA Loyalty program
Preporuke za vozače
Jeste li čuli za ovih pet zlatnih pravila uštede goriva?