Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 30
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
CROMARIS

Slijede investicije od još 350 milijuna kuna

Cromaris
Foto: Dino Ninković
1/5
05.09.2019.
u 17:47

Cromaris ostvaruje 81 posto količinske prodaje i 83 posto prihoda. Sedmi svjetski proizvođač mediteranske ribe razvoj temelji na vrhunskoj kvaliteti

Cromaris u ovoj godini očekuje više od pola milijarde kuna prihoda od prodaje, oko 70 milijuna više nego lani, te prodaju od oko 10.000 tona svježe ribe, brancina, orade, zubatca i hame, kazao je jučer Goran Markulin, predsjednik uprave Cromarisa u kojega je od 2009., otkako ga je Adris grupa osnovala spajanjem četiriju hrvatskih tvrtki za uzgoj bijele ribe, uloženo već milijardu kuna, od čega samo u mrjestilište, najmodernije u Europi, 17 milijuna eura. U idućem petogodišnjem razdoblju planirane su investicije od 350 milijuna kuna.

Brži od konkurencije

Markulin kaže kako je Cromaris danas sedma tvrtka u Europi po uzgoju orade i brancina, a ujedno i najbrže rastuća te izrazito izvozno orijentirana. Čak 81% količinske prodaje i 83% prihoda od prodaje ostvaruje se s inozemnih tržišta, najviše iz Italije gdje imaju i ovisno društvo, ali i Slovenije, Njemačke, Austrije, Poljske, Francuske…

U proteklih 10 godina prodaja je povećana gotovo 10 puta uz brojne tehnološke i proizvodne inovacije, a iako su im najveća konkurencija Grci i Turci, kad je svježa riba u pitanju koju Cromaris u zemljama okruženja isporučuje za manje od 24 sata, a u široj regiji do 48 sati, jasno je kako pred konkurentima, koji ribu u Europi stignu isporučiti tek nakon drugog dana, imaju veliku kvalitativnu prednost, koja opravdava i više cijene Cromarisovih proizvoda.

Foto: Dino Ninković

– U proteklom desetljeću Cromaris je prosječno rastao 22% godišnje. Rezultat je to strategije rasta i razvoja temeljene na vrhunskoj kvaliteti proizvoda uz najkraći mogući rok dostave od ulova do krajnjeg potrošača – rekao je Markulin te istaknuo kako se budući rast temelji na još snažnijoj prisutnosti na ključnim izvoznim tržištima poput Italije, Francuske i Njemačke.

Nastavljaju se i ulaganja u marketing i razvoj brenda uz proširenje kapaciteta u preradi i rastu udjela u prodaji diferenciranih, inovativnih proizvoda s dodanom vrijednošću, te u održivu proizvodnju pri kojoj se vodi briga o utjecaju na okoli??.

‘Skin’ pakiranja za mlađe

Naravno, i o potrošačima koji su danas sve zahtjevniji, traže očišćenu ribu, isfiletiranu, naročito novije generacije, pa je uz dosadašnju ponudu svježe očišćene i pakirane riba, fileta i odrezaka, na tržište upravo lansirano i ‘skin’ pakiranje svježe, isfiletirane ribe, u inovativnom pakiranju bez nabora koje čuva svježinu, boju i cjelovitost proizvoda te pruža neposrednije iskustvo kupnje.

Proizvod je pokriven tankim slojem zaštitne folije tako da se može osjetiti i doživjeti već na prodajnom mjestu. Skeniranjem QR koda pak može se i u virtualnu šetnju uzgajalištem, odakle je riba potekla.

– Riječ je o najmodernijoj tehnologiji pakiranja ribe u svijetu. Koncept je to koji proizlazi iz vizije Cromarisa da bude prepoznat po svježini, najvišoj kvaliteti i inovativnosti proizvoda, u čemu već jesmo lideri na tržištu – rekao je Markulin.

Foto: Dino Ninković

Priprema za ovu investiciju trajala više od dvije godine. Nova linija, temeljena na njemačkoj tehnologiji, vrijedna je više od tri milijuna kuna.

Udio prihoda od proizvoda dodatne vrijednosti u Cromarisu trenutno iznosi 43%, s ciljem da u nešto više od godinu dana dostigne 50% prodaje. U prvom polugodištu ove godine tvrtka je ostvarila prodaju od 4334 tone, što je za 16% više u usporedbi s prvih šest mjeseci 2018. Na izvoznim tržištima ostvaren je količinski rast od 18%, dok je neto dobit iz redovnog poslovanja od 12,2 milijuna kuna, za 44% viša.

Cromaris
1/5
Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije