Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 170
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
JYSK

Promet u Hrvatskoj u 2018. rastao je za 75 milijuna kuna

15.05.2019.
u 14:32

Obiteljska tvrtka, koju je prije 40 godina osnovao Danac Lars Larsen, samo je lani u svijetu otvorila 139 novih trgovina, pa je opravdala Larsonovu metaforu kako je JYSK vlak koji se kreće velikom brzinom i ne misli usporavati

Ako prestanete biti ambiciozni i niste u stanju svake si godine visoko postaviti cilj, konkurencija će vas preteći preko noći, kaže Mikael Nielsen, član uprave i izvršni potpredsjednik za maloprodaju JYSK Nordica, koji će danas u Arena Parku otvoriti šestu trgovinu u Zagrebu, ali prvu uređenu prema skandinavskom konceptu 3:0, “studijem” za isprobavanje madraca, ambijentalnim setovima koji stvaraju ugođaj pravog doma, posebno osmišljenim kutcima s opuštajućom rasvjetom i svijećama…

Obiteljska tvrtka, koju je prije 40 godina osnovao Danac Lars Larsen, samo je lani u svijetu otvorila 139 novih trgovina, pa je opravdala Larsonovu metaforu kako je JYSK vlak koji se kreće velikom brzinom i ne misli usporavati. Nielsen pak dodaje kako nikad nisu vozili brže, a u narednim će godinama uključiti i dodatni turbo pogon. Rast ne temelje na akvizicijama drugih kompanija.

Strategija JYSK-a je kontinuirana ekspanzija otvaranjem novih prodajnih mjesta i tržišta, najmanje 100 trgovina godišnje u svijetu, objašnjava Nielsen s kojim razgovaramo i o počecima i planovima JYSK-a, poslovanju u Hrvatskoj, kupcima i najvećim konkurentima…

Što podrazumijeva novi koncept JYSK-ovih trgovina?

Riječ je o najnovijem konceptu kojeg odlikuje potpuno drugačiji, skandinavski stil uz koji će svi naši kupci imati inspirativniji doživljaj kupovine. Osim boljeg načina izlaganja proizvoda, naglasak je i na boljem osvjetljenju, ljepšim nosivim elementima, drvenim podovima i boljoj preglednosti trgovine.

U ovoj godini obilježavate 40 godina rada JYSK-a. Gdje je on danas?

JYSK je tvrtka s apetitom za širenjem i željom da postane poznata u cijelom svijetu. Grupacija danas broji ukupno 2763 trgovina u 52 države, od čega 187 franšiza. Posljednja velika zemlja u Europi u kojoj nije bilo JYSK-ovih trgovina bila je Irska pa smo u Naasu, 40-ak kilometara od glavnog grada Dublina, i tu početkom travnja otvorili svoju prvu trgovinu. Sljedećih nekoliko godina planiramo otvoriti još 15 trgovina u Irskoj, pri čemu i 200 novih radnih mjesta.

Kakvi su vam planovi u ovoj poslovnoj godini, a gdje vidite kompaniju za 10 godina?

Ambiciozni smo kao i uvijek, tako da u ovoj godini očekujemo minimalan rast prometa i EBIT-a od 10% na razini JYSK-a Nordic. Kroz 10 godina JYSK vidim kao prvi izbor kupca prvenstveno što se tiče proizvoda za spavanje, a potom i za život bez obzira na odabir načina i mjesta kupovine. Mi u JYSK-u vjerujemo da je ključ uspjeha upravo u tom balansu između online kupovine koja je u velikom porastu i inspirativnih mjesta za kupovinu gdje kupci uvijek mogu dobiti kvalitetnu uslugu i savjet.

Koliko iznosi prosječna košarica u JYSK-u Hrvatska?

Broj kupaca nam je kontinuirano u porastu što nam je potvrda da dodatna ulaganja u kvalitetu i dizajn kupci prepoznaju. Velik smo iskorak napravili i po pitanju praćenja dizajnerskih trendova na globalnoj razini tako da rast kupaca i prosječne košarice po kupcu, s online prodajom, iznosi gotovo 200 kuna.

Kako je počela priča o JYSK-u?

S inovativnim i energičnim mladićem iz područja zvanog Thy, na sjeverozapadu Danske, koji je radio kao pripravnik u trgovini tekstila i sanjao o vlastitom lancu trgovina. Mladić se zvao Lars Larsen i premda gotovo bez novca, u glavi je imao mnoštvo odličnih zamisli. Uskoro je pronašao nekoliko dobavljača i banku koja je bila spremna podržati tog mladog poduzetnika. Banka je bila mali ogranak danske banke Nørresundby Bank, a gospodin Larsen je joj je ostao vjeran sve do današnjih dana. Kada je 1979. godine otvorio svoju prvu trgovinu u Danskoj, u drugom najvećem danskom gradu Aarhusu, imao je velike ambicije, iako nikada nije mislio da će se njegov posao razvijati takvom brzinom. Na danskom jeziku JYSK predstavlja bilo što ili - poput Larsa Larsena - bilo koga s poluotoka Jutland što asocira na skromnost, temeljitost i poštenje - tri vrijednosti s kojima se i sam Larsen uvijek poistovjećivao. JYSK predstavlja pouzdanost prije svega, a dogovor je uvijek dogovor. To su temelji našeg poslovanja i odnosa prema zaposlenicima.

Je li JYSK bio odgovor na Ikeu? Volite li da vas uspoređuju?

JYSK je od samog početka imao potpuno drugačiju strategiju tako da osim što su obje kompanije porijeklom iz Skandinavije nemamo poveznica. Koncept JYSK-a su trgovine manjeg formata i dostupne kupcima iz susjedstva koji u njima mogu lako pronaći proizvode koje trebaju. Ono na što mi stavljamo naglasak je kvaliteta usluge te educirano prodajno osoblje. Kad kupujete madrac,  jastuk ili radnu stolicu jako je bitno dobiti dobar savjet. Treba se posvetiti kupcu i savjetovati ga u skladu s njegovim osobnim potrebama.

Kako je grupacija završila lanjsku poslovnu godinu?

Ostvaren je godišnji promet od 3,58 milijardi eura. Razvoj je stabilan i kontroliran te zapošljavamo gotovo 23.000 radnika koji su zaslužni za postizanje ovakvog rezultata.

Što je s poslovanjem u Hrvatskoj i regiji?

U regiji, pa tako i u Hrvatskoj, JYSK je postigao rekordne rezultate. Sve veći broj kupaca prepoznaje naše danske vrijednosti i odabire nas kao mjesto kupovine proizvoda za svoj dom. Posljedica toga je da je JYSK u 2018. u Hrvatskoj postigao najbolje rezultate dosad, promet od 490,293.524 kune, što je povećanje od više od 75 milijuna kuna ili 18,1% u usporedbi s godinom ranije, te EBIT (dobit prije kamata i poreza) od 79.368.846 kuna.

Koliko ste dosad uložili u trgovine u Hrvatskoj?

To je proces i nešto na čemu treba kontinuirano raditi. Izdvojio bih tu prvenstveno naših 440 zaposlenika u koje neprestano ulažemo kroz njihov razvoj i edukacije.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije