Visovac i Miljevci dva su nova katamarana na električni pogon u Nacionalnom parku Krka koji će prve putnike dočekati već početkom travnja. Katamarani su izgrađeni u brodogradilištu Dalmont u Kraljevici te vrijedni 5,8 milijuna kuna. Projekt nabave elektrobrodova, koji je jučer predstavljen na Roškom slapu, dio je šireg projekta Nepoznata Krka: skrivena blaga gornjeg i srednjeg toka rijeke Krke, usmjerenog i na održivi razvoj i očuvanje ekosustava te krške ljepotice koja izvire nedaleko od Knina.
Najnoviji tehnološki standardi
– Brodovi na električni pogon najprihvatljivije su ekološko rješenje, posebice kada su u pitanju zaštićena područja. Sve naše aktivnosti u JU Nacionalni park Krka usmjerene su upravo na implementaciju kvalitetnih rješenja koja dugoročno utječu na očuvanje i zaštitu bioraznolikosti rijeke Krke te nam je drago što smo uspješno realizirali i ovaj vrijedan projekt, s potpisom hrvatskih brodograditelja – kazala je ravnateljica NP Krka Nella Slavica, ističući kako su elektrobrodovi izgrađeni prema najnovijim i najvišim ekološkim i tehnološkim standardima, čime je još jednom potvrđeno višestoljetno umijeće hrvatske brodogradnje.
Ivan Ivić, direktor i vlasnik kraljevičkog brodogradilišta, napominje kako elektrobrodovi Visovac i Miljevci nisu samo prvi takve vrste koji će zaploviti rijekom Krkom i Visovačkim jezerom, već su i prvi katamarani na električni pogon proizvedeni u tom brodogradilištu.
Svaki od brodova dug je 14 metara te ukupnog kapaciteta pedeset putnika i dva člana posade. Na palubi svakog osiguran je i prostor za smještaj dviju osoba u invalidskim kolicima. Brodovi su izgrađeni od aluminija visoke kvalitete i čvrstoće, što je imperativ kada su u pitanju kakvoća vode rijeke Krke i ekološki čimbenici koji moraju biti zadovoljeni da bi se živi svijet razvijao neometan čovjekovom prisutnošću.
– Važno je naglasiti da se naši brodovi ističu po visokorazvijenim akumulatorskim baterijama i elektromotorima, koji osiguravaju dovoljnu energiju za osam sati plovidbe – kazao je Robert Miletić, voditelj tehničke službe brodogradilišta Dalmont, koji je vodio gradnju brodova za NP Krka.
Novi brodovi na krovnoj konstrukciji imaju solarnu elektranu, koja će u ljetnim mjesecima osigurati dodatnu autonomiju od deset sati. S prosječno 2647 sunčanih sati godišnje u Šibeniku i 2377 u Kninu, područje NP Krka jedno je od najsunčanijih područja u Hrvatskoj pa je insolacija, kao ekološki prihvatljiv i značajan izvor obnovljive energije, idealno rješenje u službi dugoročnog održivog razvoja.
Ekološki boljitak prije svega
Nabava elektrobrodova, kao dio šireg projekta pod nazivom Nepoznata Krka, sufinancirana je u sklopu Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. koji završava 27. svibnja 2020. Iz Europskog fonda za regionalni razvoj za to su odobrena bespovratna sredstva u iznosu od 78,6 milijuna kuna, dok je ukupna vrijednost projekta – kojega je prepoznala i Turistička zajednica Šibensko-kninske županije i priključila se kao projektni partner – 80,1 milijun kuna.
Projekt, naime, obuhvaća niz infrastrukturnih intervencija unutar NP Krka, osmišljavanje i uvođenje novih prezentacijskih i interpretacijskih sadržaja, uređenje pješačkih staza, elektrifikaciju brodskog prometa i unaprjeđenje sustava upravljanja sadržajima i posjećivanjem. Opći cilj je, izgradnjom infrastrukture i kapaciteta te razvojem novih edukativnih turističkih proizvoda i usluga, aktivirati neiskorištene turističke i gospodarske potencijale područja sjevernog dijela NP Krka te postići kvalitetniji prostorni i vremenski raspored posjetitelja, što doprinosi ukupnom društvenom, gospodarskom i ekološkom boljitku.