Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Hrvatska dobiva novu aviokompaniju: Uspjeh SmileAira najviše ovisi o sreći

Kako su najavili iz SmileAira, u tri godine od pokretanja kompanije planiraju imati pet zrakoplova.
08. siječnja 2019. u 06:31 17 komentara 9360 prikaza

Hrvatska bi sljedeće godine mogla dobiti novu aviokompaniju koja će se zvati SmileAir. Jedan od suosnivača SmileAira je Nino Borić koji je već 30 godina u avioindustriji, vlasnik je tvrtke AvioNova iz Floride, koja se bavi prodajom zrakoplova.

Kabinsko osoblje Travel Magazine Awards Putnici odlučili: Ovo je najbolja aviokompanija na svijetu

Uz njega su u tvrtki i Bernard Lukač, pilot koji sada radi kao inspektor u Agenciji za civilno zrakoplovstvo, te Krunoslav Đumlija, također pilot i bivši inspektor u Agenciji. Kako su najavili iz SmileAira, u tri godine od pokretanja kompanije planiraju imati pet zrakoplova.

A planiraju se baviti, između ostalim, iznajmljivanjem zrakoplova, redovnim i leisure čarter i ad hoc letovima te pokriti letove prema Europi, Bliskom istoku, Africi i Islandu. Pri tome im je glavni cilj uzeti dio leisure tržišta na Jadranu kojeg na vrhuncu sezone 82 posto drže strane aviokompanije. A za to im je jedan od argumenata podatak da Bugarska ima 10 aviokompanija s više od 60 aviona, dok Grčka ima 12 kompanija sa 107 zrakoplova. U Hrvatskoj pak lete tek dvije domaće aviokompanije sa 16 zrakoplova.

Croatia Airlines ocjene sigurnosti aviokompanija Croatia Airlinesu 7 zvjezdica

Zrakoplovni stručnjak Alen Šćuric, koji je prvi objavio informacije o osnivanju SmileAira, kaže da se oko te aviokompanije skupila vrhunska ekipa stručnjaka iz avioindustrije koji su angažirali vrhunske bankare i financijaše koji rade na pronalasku investitora. Pri tome Šćuric ističe da je pozitivno u ovoj priči što se u SmileAiru ne žure s tim projektom i to što ga namjeravaju razvijati postupno.

No pitanje je, kaže, hoće li uspjeti skupiti dovoljno novca. Šćuric podsjeća da je i prije bilo dobrih projekata za aviokompanije u Hrvatskoj poput Dubrovnik Airlinea i LimitLessa, ali su na kraju propali. Objašnjava da je uspjeh projekta poput Smile Aira jako ovisan o sreći, odnosno da nemaju havarije, štrajkove na aerodromima ili prirodne nepogode zbog kojih će morati otkazivati letove i zbog kojih će onda morati plaćati odštete. A isto tako je, veli, bitno i da ih netko od velikih igrača na tržištu ne stavi pod zub. SmileAir bi mogao biti drugačiji od drugih po tome što se želi dogovoriti s hotelijerima i turističkom zajednicom da leti i izvan sezone. 

Video - Ovo su najveći aerodromi na svijetu

[video: 27584 / Ovo su najveći aerodromi na svijetu]
Trendovi budućnosti
ŠTO NAS ČEKA
Kako tvrtke mogu postati još konkurentnije: trendovi budućnosti kojima ćemo se prilagoditi ili propasti

A1 izdvaja za Vas