Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Filipinski ICTSI za 30-godišnju koncesiju ulaže milijardu kuna

Zahvaljujući novom partneru otvorit će se nekoliko stotina novih radnih mjesta. Odlučeno je da se za najvredniji lučki posao, terminal na Brajdici, pronađe još jedan strateški partner
Objava 05. ožujka 2011. 17 komentara 2 prikaza
'19.09.2009., Rijeka - Tanker Verige porinut je u brodogradilistu 3 Maj za narucitelja Uljanik plovidba.  Photo: Goran Kovacic/VLM/PIXSELL'

Od 10 Vladinih projekata najavljenih za pripremu ili realizaciju u prvom tromjesečju ove godine, Luka Rijeka bit će prva koja će dobiti strateškog partnera, a to je, prema najavama, filipinski ICTSI, s kojim se danas u Rijeci potpisuje ugovor. Vrijednost projekta procjenjuje se na milijardu kuna.

Međunarodna važnost

Filipinci će dobiti koncesiju na 30 godina na kontejnerski terminal Brajdica, a planirana ulaganja uključuju primjenu modernih tehnologija koje će omogućiti potpunu automatizaciju praćenja iskrcaja, skladištenja i otpreme kontejnera. Tako će Luka Rijeka dobiti i veću međunarodnu važnost u prometu te će u sljedećem razdoblju otvoriti, prema procjenama, nekoliko stotina novih radnih mjesta.

Privatizacija Luke Rijeka najavljena je prije tri godine, kada se predvidjelo osnivanje četiri-pet tvrtki, od kojih bi svaka gospodarila svojim terminalom i bavila se specijaliziranim vrstama tereta, dok bi Luka Rijeka zadržala kontrolni vlasnički paket u svakoj novoj tvrtki. Prva na redu za privatizaciju bila je tvrtka Jadranska vrata, koja je u 100-postotnom vlasništvu Luke Rijeka i koja vodi najvredniji lučki posao, odnosno terminal na Brajdici.

Prije dvije godine čelnici Lučke uprava Rijeka i Jadranskih vrata potpisali su ugovor o produljenju koncesije na kontejnerskom i Ro-Ro terminalu Brajdica za razdoblje od novih 30 godina i taj ugovor stupa na snagu u studenome ove godine, odnosno nakon isteka sadašnje desetogodišnje koncesije.

No odlučeno je da se uvede i novi strateški partner kako bi se realizirala nabave dvaju novih modernih kontejnerskih mostova za Brajdicu vrijednih oko 14 milijuna eura.

Uređenje skladišta

Planirano je i daljnje uređenje i korištenje pozadinskog lučkog skladišta na Škrljevu za kontejnerski promet te podizanje efikasnosti na terminalu uvođenjem nove tehnologije s ciljem povećanja kapaciteta.

Vodeća luka koja upravlja sa 22 terminal

Vodeća luka koja upravlja sa 22 terminala u 16 zemalja

Filipinski International Container Terminals Services Inc (ICTSI) jedna je od vodećih luka koja upravlja sa 22 terminala u 16 zemalja. Promet je prošle godine iznosio 3,55 milijuna TEU-a. Terminale imaju u Brazilu, Poljskoj, Gruziji, SAD-u, Meksiku, Argentini, Kini, Filipinima, Indoneziji, Japanu, Ekvadoru, Madagaskaru... Nakon ulaska Filipinaca, Rijeci će se otvoriti nova tržišta te će biti prometno važna europska luka, a tomu će pripomoći i planirana gradnja nizinske pruge. U master planu razvoja riječke luke stoji odrednica da bi 2016. Rijeka mogla dosegnuti kapacitet od milijun TEU-a.

Elipso

  • kolarjeva3:

    Malo morgen !!

  • -obrisani-:

    BRAVO tako se to radi:::

  • stefj:

    Tja, bilo je za očekivati da EU neće dozvoliti Kineze tako blizu... Ovo je valjda bilo daj što daš, nisu našli nikog drugog. 1 milijarda Kn za 30 godina je smiješno mala cifra, a budući da ćemo to odmah pojest ... prikaži još! i popit (plaće i penzije za tjedan dana), sve to ima još manje smisla. Da se ti novci ulože u prugu ili bilo što drugo imalo bi više smisla. Inače, Filipinci imaju u najmu hrpu luka okolo po svijetu, no u EU imaju samo jednu u Poljskoj. To daje neku nadu za Rijeku da će od toga nešto i ispasti...

Message