Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 184
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
navike potrošača

Budućnost hrvatske i regionalne maloprodaje leži u online-trgovini

'unutrasnja zagreb , slavonska,  03.07.2008. slusalice, glazba, ilustracija snimio Patrik Macek'
'Patrik Macek/PIXSELL
18.10.2011.
u 16:22

Danas više od 80 posto online-kupnje u svijetu čine glazba i knjige, oko 10 posto otpada na tekstil, dok se manje od 2 posto online-kupnje odnosi na potrošačke namirnice.

Hrvatska i regija tek su u početnoj fazi prodaje potrošačkih namirnica putem interneta, no budućnost maloprodaje leži upravo u online-trgovini, koja će do 2030. godine činiti čak polovicu kupnje u maloprodaji, pokazala je analiza konzultantske kuće AT Kearney, predstavljena danas na 2. FMCG & Retail Areni 2011, regionalnoj konferenciji prehrambene industrije u organizaciji Infoarene.

Danas više od 80 posto online-kupnje u svijetu čine glazba i knjige, oko 10 posto otpada na tekstil, dok se manje od dva posto online-kupnje odnosi na potrošačke namirnice. S druge strane čak petina ukupnih izdataka građana čine namirnice te će se taj udio sve do 2030. godine održati na istoj razini. Upravo zato ovaj segment A T Kearneyjevi stručnjaci smatraju jako važnim za daljnji razvoj maloprodaje u Hrvatskoj i regiji, gdje online-trgovina danas iznosi svega manje od 0,1 posto ukupne vrijednosti prodaje potrošačkih namirnica.

– Navike potrošača su se promijenile u posljednjih 20 godina. S jedne strane došlo je do starenja stanovništva, rasta multikulturnih društava te velikih razlika u kupovnoj moći. S druge strane, polarizacija potrošača prouzročila je velike razlike u njihovim potrebama, što se reflektira u raznim načinima kupnje. Najviše je uzela maha online-prodaja što je potrošačima omogućilo kupnju bilo kada i bilo gdje – rekao je na konferenciji principal u AT Kearneyju Tomislav Čorak. Online-trgovina u svijetu još uvijek je u ranoj fazi, no ostvaruje sve veći rast. Trend online-prodaje u Europi predvodi Ujedinjeno Kraljevstvo gdje se 3,8 posto kupnje potrošačkih namirnica događa na internetu, što je jednako iznosu od 5,5 milijardi eura. Budućnost maloprodaje leži u uslugama online-kupnje, no ovaj prelazak neće biti jednostavan za maloprodaju u Hrvatskoj i regiji.

– Kupci neće biti spremni plaćati veće iznose za dostavu namirnica, tako da će cijena isporuke biti osnova za gradnju lojalne baze kupaca. Profitabilnost online-prodaje uvelike će ovisiti o vrijednosti narudžbe i karakteristikama distribucijske mreže, poput udaljenosti i gustoće, što znači dodatna ulaganja za maloprodaju – kazao je Čorak.

Ključne riječi

Komentara 6

JS
ja sam gladan
20:00 18.10.2011.

JEHHEEE,za trideset godina bum i ja bil u online- kolicima, ak poživim toliko.

CH
chaos
21:03 18.10.2011.

Dam se kladit da je Prpić platio ovaj članak... kaj uspio je zgotoviti onaj svoj... hmm... \"shopping centar\" u koji ulupava lovu godinama? :)

MA
maraosta
10:34 19.10.2011.

da li bar jedna rečenica može početi lil završiti bez rtegije ili europske unije.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije