Vozači u Njemačkoj sada moraju biti posebno oprezni – zabrana korištenja elektroničkih uređaja za volanom sada se odnosi i na E-cigarete s dodirnim zaslonom. Ako ih koristite tijekom vožnje, prijeti vam kazna od 150 eura i jedan kazneni bod u Flensburgu, piše Fenix.
Presedan je postavio vozač iz Kölna koji je tijekom vožnje pokušao promijeniti jačinu pare na svojoj E-cigareti putem dodirnog zaslona. Sud je tu radnju tretirao isto kao korištenje mobitela ili GPS-a, naglasivši da svaki elektronički uređaj koji odvlači pažnju vozača predstavlja opasnost.
Viši zemaljski sud u Kölnu istaknuo je da zakon ne pravi razliku između mobitela, GPS-a, pametnog sata ili E-cigarete – dodir ili pogled u ekran može biti dovoljan da ugrozi sigurnost u prometu. Dopušteno je držanje E-cigarete i pušenje bez upotrebe zaslona, ali je zabranjena bilo kakva upotreba dodirnog zaslona tijekom vožnje.
Osim zakonskih posljedica, pušenje u automobilu može dugoročno utjecati na vrijednost vozila. Automobili u kojima se puši u prosjeku vrijede oko 1.500 eura manje, a uklanjanje mirisa zahtijeva profesionalno dubinsko čišćenje koje košta između 90 i 400 eura, ovisno o stanju i starosti vozila.
Ministrica u problemu: Kamere uhvatile neobičan trenutak s otvorenja hotela u Puli
Je li to znači da se tijekom vožnje ne smije gledatI U GPS ekran. I to je lektronički uređaj pa ako se ne smkije njime koristiti, zašto ga onda tvornički postavljaju u vozila. I na kraju kako me može kazniti ako putujem sa suvozačem koji gleda navigaciju i izvješćuje mene kao vozača, o zadanoj trasi kretanja. Sve više i više gluposti se izmišlja samo zbog kažnjavanja. Tko nije u stanju upravljati vozilom i povremeno pogledati trasu kretanja, taj ne treba niti upravljati. Druga stvar je ako se služi mobitelom za navigaciju, ali niti on ne bi trebao biti problem ako se postavi prije polaska i ako se fiksira u namješteni nosač mobitela. Kažnjavanje bi opravdao samo ako su vozači zatečeni u držanju mobitela u rukama, kao i druge lektrnske uređaje u rukama za vrijeme upravljanja vozilom. Ako se elektronički uređaji ne nalaze u rukama vozača onda se vozači ne bi trebali niti kažnjavati. Što je slijedeće na redu? Razgovor na mobitel preko zvučnika kada vas netko poziva? A što je onda iza toga na redu za kažnjavanje? Upravo se elektronki uređaju ugrađuju u vozila radi pomoći vozaču u snalaženju, jer kada ne bi bilo navigacije vozači bi svako malo morali silaziti s ceste zbog informacija i uključivali se na prometnicu, pri čemu bi stvarali veću opasnost nego da koriste GPS. Može se o tome još pričati.