Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 21
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Ekološki problemi

Znate li što su GPF filtri? Citroën, Peugeot i Opel već nude benzince s njima

Ilustracija
Foto: Marcel Kusch/DPA/PIXSELL
23.12.2018.
u 21:42

BMW je najavio da će svi njihovi benzinski modeli koji će zadovoljavati Euro 6d-TEMP normu koja postaje obvezna 1. rujna 2019. godine biti opremljeni s GPF filtrima

Ekologija već desetljećima određuje smjernice i postavlja ograničenja u proizvodnji automobila, pa danas imamo neusporedivo zelenije automobile nego prije samo 10 godina. Dizelski motori koji su zadnjih 15-ak godina bili prvi izbor europskih kupaca, prvenstveno zbog manje potrošnje goriva, a zbog manjeg ispusta CO2 od usporedivih benzinaca favorizirali su ih i regulatori, da bi doslovno preko noći dizelaši postali crne ovce.

Razlog nije ispust ugljikova dioksida (CO2), već ispust dušikovih oksida i sitne čestice čađe, koje moderni dizelski motori ispuštaju oko 30% više od usporedivih benzinskih motora. Upravo je ispust dušikovih oksida (NOx) i sitnih čestica čađe opasan za zdravlje ljudi zbog toga što izaziva bolesti respiratornog sustava i bolesti srca.

Ovo je 10 najružnijih automobila svih vremena:

Ilustracija
1/11

Zbog toga su se u dizelske automobile za ispunjenje Euro 5 norme počeli ugrađivati DPF filtri (Diesel Particulate Filter, u prijevodu filtar krutih čestica za dizelske motore). Radi se o filtrima koji zaustavljaju ispust čestica čađe iz automobila. S Euro6 normom su stigli i SCR katalizatori koji uz pomoć AdBlue aditiva (otopina uree) uklanja NOx.

Sve to poskupljuje proizvodnju ispušnog sustava pa onda i samih automobila. Prema nekim podacima, cijena ispušnog sustava će u budućnosti u proizvodnji koštati više od samog motora.

Benzinski motori u tom smislu jesu čišći, ali i oni ispuštaju opasne tvari, takozvane nano-čestice čađe koje su kancerogene pa će tako većina novih benzinskih automobila s direktnim ubrizgavanjem imati GPF (gasoline particulare filters, u prijevodu filtar sitnih krutih čestica za benzinske motore).

Oni će zaustavljati ispuštanje sitnih čestica nanometarskih veličina koje su opasne po ljudsko zdravlje.

Primjerice, BMW je najavio da će svi njihovi benzinski modeli koji će zadovoljavati Euro 6d-TEMP normu koja postaje obvezna 1. rujna 2019. godine, a po prvi put će postaviti ograničenja ispusta NOx i krutih čestica, biti opremljeni s GPF filtrima.

A Peugeot, Citroen i Citroen su već u svojim novim modelima od 1. rujna 2018. ugradili GPF filtar krutih čestica u benzinske motore s izravnim ubrizgavanjem i prema tome već zadovoljavaju buduću ekološku normu.

Pogledajte video o prometnim kaznama - stiže stroži zakon o sigurnosti u prometu:

Ključne riječi

Komentara 19

DU
Deleted user
22:30 23.12.2018.

Da je nekima do ekologije onda DPF filter kod dizela ne bi prosječno kostao 15.000-20.000 kuna. Pa tko to može isfinancirat ljudi Bozji. Vjerujem da ce slicni filteri kod benzinaca koštati i više.

AR
Artukovic
04:08 24.12.2018.

Neznamo sto su GPF filteri ali ce sigurno biti poprilicno skupi i cesto ce se morati mjenjati....a bojim se bez znatnijeg utjecaja na zastitu okolisa.

DU
Deleted user
11:25 24.12.2018.

Evo malo za razmišljanje. Da, auti proizvode između ostalog i čađu i to "rasipaju" na području radijusa kretanja. Većina spojeva pa i čađa razgrađuje se u prirodi bez većih posljedica po okoliš ako koncentracija nije prevelika. Kada te filtere budemoo pohranjivali na jednom mjestu, milijune tona, e onda se neće razgrađivati i imamo katastrofu. Prvo treba osmisliti sustav iskorištavanja i recikliranja te čađi i filtera, pa onda dalje. Sve drugo su trikovi bogatih proizvođača automobila da unište slabiju konkurenciju. Načelo poznato, da bi prodao proizvod, oni izmisle zakon, urede da trebaš certifikat "A" i uređaj "A1" koji oni već imaju, onda ti kreneš certificiranju svoje firme čiji su program oni osmislili i naravno debelo platiš njima.Čim stekneš sve što treba da im konkuriraš, oni već imaju zakon za potrebni certifikat "B" i uređaj "B-1" i tako bedake vozaju od nemila do nedraga.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije