Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 132
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
25. HR auto

Za titulu se bore Focus, A-klasa, Leaf, Ceed, 508 i Arona

HR auto
Foto: Slavko Midžor/Igor Šoban/Danijel Berković/PIXSELL/Peugeot/Kia/Seat
1/7
13.11.2018.
u 13:40

Prvi put u povijesti izbora u finalu je jedan električni automobil

Ford Focus, Kia Ceed, Mercedes A-klasa, Nissan Leaf, Peugeot 508 i Seat Arona (abecednim redom) finalisti su prestižnog izbora HR auto 2019., jedinog izbora za automobil godine u Hrvatskoj u kojem o najboljem modelu odlučuju specijalizirani novinari, koji su automobile-kandidate imali priliku isprobati.

Najutjecajniji mediji

Dodatnu težinu ovom izboru daje i činjenica da njegov žiri okuplja predstavnike najutjecajnijih hrvatskih medija.

Prestižan izbor HR auto sada se organizira 25. godinu zaredom. Na široj su listi bili svi novi automobili koji su na naše tržište stigli ove godine ili će stići u prvom tromjesečju iduće godine. Između tih 30 automobila finaliste su svojim glasovima probrali automobilski novinari iz svih redakcija koje sudjeluju u izboru.

Konkurencija je ove godine bila iznimno jaka, u svim segmentima, a posebno među SUV modelima, koje su ponudili gotovo svi snažniji proizvođači automobila. Dizajnom, kvalitetom izrade, voznim osobinama, naprednom opremom, te omjerom uloženog i dobivenog ovih se šest automobila izborilo za mjesto u finalu, ali i za priliku da se u završnom okršaju izbore za prvo, drugo ili treće mjesto, odnosno za Zlatni, Srebrni ili brončani volan. Naime, u prosincu finaliste čeka testni dan, tijekom kojega će članovi žirija imati priliku usporedno isprobati njihove kvalitete. Nakon toga uslijedit će konačno glasovanje i odluka o automobilu koji zaslužuje titulu HR auto 2019.

Zlatni, Srebrni i Brončani volan

Izbor HR auto organizira udruga Hrvatski automobilski novinari. Nakon što je svoje rekao širi krug automobilskih novinara, finalisti sada prelaze u ruke 12-članog žirija, kojeg čine Ozren Adamović (Auto.), Hrvoje Gattin (Autonet), Zlatko Horvat (Auto klub), Zdravko Juričko (Slobodna Dalmacija), Dubravko Kolarić (24 sata), Majda Lojo Pavlović (Autoservis), Zoran Majcan (Auto start), Sandra Mikulčić (Večernji list, AutoStyle), Mato Pavličević (HTV, Glas Slavonije, Transport magazin), Edi Prodan (Novi list, Glas Istre, Zadarski list), Kristijan Tićak (Auto motor i sport) i Hrvoje Tomić (Jutarnji list).

Koji je od šest finalista HR auto 2019. trebalo bi se znati sredinom prosinca, kada će biti proglašeni i dobitnici Srebrnog i Brončanog volana, ali i dobitnici posebnih priznanja u više kategorija.

Peugeot 508

Foto: Peugeot

Francuska velika limuzina u novoj generaciji vizualno privlači niskom i kompaktnom konstrukcijom. Peugeot 508 visok je samo 140 centimetara. Izdužen nos automobila upečatljiv je i agresivan, proporcije usklađene. Nova generacija iCockpita - najpoznatija po malom i u dnu podrezanom kolu upravljača - u D segmentu je morala uz ergonomiju i prostranost ponuditi i osjećaj premiuma, uz, jasno, najnaprednije sustave za pomoć vozaču i povezivost. Nove generacije dizelskih i benzinskih motora snage su od 130 do 225 konja.

Ford Focus

Foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Najbolji i tehnološki najnapredniji Focus ikad u novoj generaciji stiže i cjenovno usklađen s ambicijama da napadne sami vrh kompaktne klase. Jednolitreni EcoBoost benzinac sa 100 konjskih snaga početak je ponude, a isti se motor nudi i sa 125 konja. Poklonicima benzinaca na raspolaganju je i novi 1,5-litreni EcoBoost benzinski motor snage 150 i 182 KS. Dizelski 1,5 EcoBlue motor snage je 95 i 120 konja, a birati se može i 2,0-litreni EcoBlue sa 150 konja. Oprema je bogata već od početne razine.

Seat Arona

Foto: SEAT

Španjolski gradski crossover izniknuo je na temeljima Ibize, od koje je prostraniji. Zajednička im je platforma, ali i pojedini dizajnerski elementi. Seatov kompaktni SUV od tla je odignut 19 cm. Aronin prtljažnik prima 400 litara. Arona pažnju plijeni modernim linijama, dobro skrojenim paketima opreme, brojnim mogućnostim aindividualizacije. Početna cijena Seat Arone iznosi 114.905 kuna, a nude se tri turbobenzinska motora (95, 115 i 150 KS) te dva dizelaša (95 i 115 KS).

Kia Ceed

Foto: Kia

Treća generacija Ceeda stigla je u hrvatske salone po početnoj cijeni od 124.990 kuna. Osjetno je skuplji od dosadašnjeg modela, ali novi je Ceed poboljšan u svim segmentima i nudi više opreme. osjećaj za volanom mnogo bolji nego u prošloj generaciji Ceeda. Novi neovisni ovjes, opruge, amortizeri i posebno izravniji servo upravljač omogućuju agilniju, udobniju i precizniju vožnju, dok uklanjanje buke i vibracija čini Ceed ugodnijim nego prije.

Nissan Leaf

Foto: Danijel Berković/PIXSELL

Nissan Leaf, globalno najprodavaniji električni automobil i prvi auto na struju koji je ušao u finale izbora HR auto, nudi se po cijeni od 276.500 kuna. Njegov električni motor razvija 150 KS i 320 Nm okretnog momenta, što mu je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,9 sekundi. Domet mu je 270 km. Do 80% kapaciteta (brzo punjenje - 50 kW) napuni se za 40 do 60 minuta.

Mercedes A-klasa

Foto: Igor Šoban/PIXSELL, Ilustracija

Četvrta generacija najmanjeg Mercedes-Benza izgleda dinamično, a tako se i vozi. Po luksuzu koji vlada u kabini i više je nego očita pripadnost premium klanu. Unutrašnjost A-klase prilagođena je novoj digitalnoj generaciji. Već osnovni model dolazi uz dva 7-inčna ekrana, druga razina su jedan 7" i jedan 10,25-inčni ekran, dok u najboljim paketima opreme stiže uz dva 10,25-inčna ekrana.

Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama

Komentara 2

KA
kažemja
18:18 13.11.2018.

Focus bez konkurencije.

GI
Gips
21:59 13.11.2018.

Kolko je Ford platio da uđe u izbor?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije