Naslovnica Auti

VW-u dozlogrdila Azija, ulaže
10 mlrd. eura u tvornicu baterija

Njemački automobilski div pogođen skandalom s varanjem na testovima količine ispušnih plinova okreće se elektrifikaciji
28. svibnja 2016. u 00:15 4 komentara 858 prikaza
VW
Foto: DPA/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/5

Njemačka VW grupa, poslije japanske Toyote najveća automobilska grupacija na svijetu, planira vlastitu proizvodnju baterija za električne automobile, objavila je njemačka novinska agencija DPA pozivajući se na neimenovani izvor u upravi VW grupe. Automobilski div koji proizvodi Volkswagen, Audi, Škodu, Seat i Porsche prošle se jeseni našao usred velikog skandala kada je priznao da je varao na testovima ispušnih plinova svojih najpopularnijih dizelskih motora, zbog čega je naposljetku ostavku morao dati i dugogodišnji uspješni izvršni direktor Martin Winterkorn.

Prema pisanju njemačkog poslovnog dnevnika Handelsblatt, dugoročna strategija novog izvršnog direktora Matthiasa Müllera, koju bi trebao iznijeti glavnoj skupštini 22. lipnja, uključuje da u idućih 10 godina VW grupa godišnje proizvodi milijun električnih automobila, za razliku od 67.000 koliko ih sada proizvodi na godinu (VW grupa je ukupno u 2015. proizvela 9,93 milijuna vozila).

17.08.2013., Split - Muskarac natovario tacke i mjesalicu za beton u osobni automobil VW Golf II.  Photo: Ivo Cagalj/PIXSELL 40 GODINA GTI-JA 32 milijuna VW Golfa koji vozi svaki petnaesti hrvatski vozač Golf TRŽIŠTE Volkswagen je i dalje lider tržišta, Golf i Octavia pretekli Astru Fiat Varali na testovima? Dionica Fiat Chryslera oštro pala na burzi u Milanu: Hoće li im zabraniti prodaju u Njemačkoj?

U sklopu tog cilja je i gradnja vlastite tvornice baterija za električne automobile koja bi se trebala graditi u gradu Salzgitteru blizu matičnoga grada Wolfsburga, a investicija bi stajala 10 milijardi eura. Time bi se VW grupa riješila ovisnosti o azijskim proizvođačima baterija za električne automobile poput Panasonica, LG-a i Samsunga, koji su sada dominantni na tržištu.

Baterije, njihova još uvijek visoka cijena i nedovoljan kapacitet za komfornu vožnju najveći su problem elektrifikacije autoindustrije. Baterije danas čine 30 do 40 posto vrijednosti cijelog automobila na struju. Dok baterije ne pojeftine i ne omoguće veću autonomiju s jednim punjenjem, električni automobili se neće masovno kupovati i potisnuti automobile s klasičnim motorima.

Vlastita proizvodnja baterija je strateški interes VW-a i zbog očuvanja tisuća radnih mjesta zaposlenika koji sada rade motore s unutarnjim izgaranjem i mjenjače. VW grupa trenutačno proizvodi potpuno električne automobile VW e-golf i e-up, kao i više plug-in hibridnih vozila poput Audija A3 e-tron i VW Golfa GTE.     

dostavljač
Zabavno i opasno
Iskustva hrvatskih dostavljača: 'Tražila je baš mene, imali smo što i vidjeti...'