Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti

Vozili smo osvježenu BMW Seriju 1 i Seriju 6

Jedinica dolazi i sa zadnjom generacijom Steptronic 8-stupanjskog automatskog mjenjača, što je jedinstveno u kompaktnoj klasi
26. ožujka 2015. u 10:00 0 komentara 8316 prikaza
BMW
Foto: BMW
Pogledajte galeriju 1/5

Želite li i možete li si priuštiti BMW Seriju 1, sada je pravo vrijeme. Redizajnirani bavarski kompakt treće generacije dugačak 433 cm (od prvijenca 2004. prodan u 2 milijuna primjeraka), jedini je kompakt sa stražnjim pogonom na tržištu, a prema još neslužbenim, ali pouzdanim najavama, iduća četvrta generacija prelazi na prednji pogon. Ne smatramo to nečim lošim, pogotovo nakon vrlo pozitivnih iskustava s prvim BMW-ovim prednjepogonašem Serijom 2 Active Tourer. Osvježenu "jedinicu" imali smo ekskluzivnu priliku isprobati u Lisabonu na europskim testnim vožnjama.

Velikih dizajnerskih promjena nema. Poznata maska hladnjaka, BMW-ovi bubrezi, sada su prožeti trodimenzionalnim rešetkama, osvježena su prednja svjetla koja sada opcijski dolaze u potpunoj LED tehnologiji, nude se redizajnirani naplaci, u unutrašnjosti je sada serijska oprema 6,5-inčni multimedijski ekran.

Komfor i dinamičnost

Ali, dinamičnost mu je bila i ostala glavna vrlina. Tome doprinosi i gotovo savršen 50:50 omjer mase prednje i stražnje osovine, dobiven zbog pogona na stražnje kotače.

Jedinica dolazi i sa zadnjom generacijom Steptronic 8-stupanjskog automatskog mjenjača, što je jedinstveno u kompaktnoj klasi.

Upravo smo isprobali 120d, dizelski model sa 2-litrenim četverocilindrašem od 190 KS i automatikom te xDrive pogonom na sve kotače. Komfor za upravljačem je kao u visokoj klasi, nemate uopće osjećaj da se vozite u kompaktu. Zbog modova rada (eco, comfort, sport), možete birati hoćete li biti ekonomični, komforno se voziti ili, pak, iskušati dinamičnost. Komforna vožnja je najprimjerenija za ovakav automobil, ali zaželite li se sportske vožnje nećete ostati razočarani. Dapače. Do stotke sprinta za 7,0 sekundi, a najveća brzina mu je 228 km/h. Potrošnja nam je bila 6,9 l/100 km.

Novi trocilindraši

Jedinica se nudi uz čak 10 motora, pet benzinaca i pet dizela. Novost su trocilindarski motori. Početni je 1,5-litreni 3-cilindarski motor sa 109 KS te s potrošnjom od 5,0 l/100 km.

Početni dizelaš je 116d, 1,5-litreni trocilindraš sa 116 KS. To je ujedno i najštedljivija jedinica s prosjekom od 3,6 l/100 km. Početna cijena benzinca je 188.285 kuna, a dizelaša 199.894 kuna.

>> Pogledajte ljepotice i najveće zvjerke ženevskog salona

>> Hrvatska nakon duge dominacije benzinaca sve više postaje tržište dizelaša

Jede asfalt i s lakoćom guta zavoje

Najsnažnija verzija jedinice je M135i, čistokrvni sportaš sa 3-litrenim turbobenzincem sa 6 cilindara postavljenih u liniji. Snaga mu je povećana za 7 KS i sada razvija 326 konja. Puca od snage i naprosto jede asfalt. Do stotke dolazi za 4,7 s, a najveća brzina je ograničena na 250 km/h. Upravljač je oštar kao nož, dovoljno ga je samo malo pomaknuti i on točno shvaća vašu namjeru i hvata pravu putanju. U isto vrijeme vozaču daje povratne informacije s podloge. Hodovi ručnog mjenjača još su skraćeni. Zapravo, najviše fascinira lakoća kojom vozač rukuje i vlada automobilom dok juri zavojima. Fantastično. A M135i i nije pravi M model (Motorsport odjel BMW-a), on je samo dobio M Performance značku. U BMW-u kažu da im se nije isplatilo razvijati pravi "M" model, jer na glavnom tržištu "M" modela - u SAD-u - za njega ne bi bilo interesa. Cijena je 396.403 kn.

Kultni veliki kupe nema konkurencije

Kraljevski. Baš je takav osjećaj za volanom BMW "šestice", 4,9 metara dugog kupea. Savršenim materijalima obložen je svaki centimetar unutrašnjosti, filingranska završna izrada i sve što možete zamisliti od opreme krasi model koji dolazi u tri karoserijske izvedbe - coupe, kabriolet i peterovratni Gran Coupe. Ali, ono što je najfascinantnije je osjećaj u vožnji jer to je prije svega pravi vozački automobil. A Bavarci su majstori u stvaranju velikih kupea već 75 godina, od modela 327, pa kultnog 3,0 CS-a te legendarne Serije 8. I zapravo Serija 6, koja je dizajnerski blago redizajnirana, nema prave konkurencije, jer nitko ne nudi tako veliki kupe u tri izvedbe. Najprodavanija izvedba je Gran Coupe na kojeg otpada gotovo polovica prodaje. Šestica se radi na istoj platformi s najvećim modelom BMW-a, Serijom 7. Ali, za razliku od sedmice u kojoj 'gazda' sjedi na stražnjem sjedalu, šesticu vozi vlasnik. Tako smo mi sjeli za upravljač najsnažnijeg modela 650i (izuzev M6 sa 560 KS) pokretanog 4,4-litrenim V8 benzincem sa dva turbopunjača. Razvija 450 konja i 650 Nm, a do stotke stiže za 4,5 sekundi. Osamstupanjski automatik daje komfor, aktivni upravljač lakoću upravljanja, a adaptive drive nudi izbor hoćete li šesticom krstariti ili se zaista sportski voziti. Što god se odlučili za njezinim upravljačem ne silazi osmijeh s lica. U ponudi su još benzinac sa 320 konja i dizelaš sa 313 KS, a doplatiti se može i xDrive pogon. Početna cijena nove šestice je 880.132 kuna.

Neugodna situacija
Ono što je mladoženja napravio mladoj izazvalo zgražanje: 'Traži papire za razvod!'
HUB
Napravite prvi korak
Financijske poteškoće moguće je riješiti
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.