Naslovnica Auti Automobili

Već ste skinuli zimske gume, a trebate voziti prema Lici? Evo što morate učiniti

– Nisam znao, nisam uopće gledao vremensku prognozu – zavapio je danas ne jedan vozač. – Mladi gospodine, neznanje nije opravdanje – s punim mu je pravom odvratio prometni policajac.
06. svibnja 2019. u 11:44 14 komentara 2842 prikaza
Ilustracija
Foto: Goran Kovačić/PIXSELL

Zimske gume s automobila većje skinula većina vozača jer datumski je 15. travnja prestala obveza vožnje na zimskim gumama odnosno s lancima u prtljažniku, spremnima za postavljanje na pogonske kotače. Još su i prije 15. travnja klimatski uvjeti u čitavoj Hrvatskoj vozače pozivali da posjete vulkanizera i zimske gume zamijene ljetnima. No, najnovija promjena vremena vratila nam je zimske temperature, u pojedinim se dijelovima zemlje na ceste spustio i snijeg, a na sklizak kolnik također valja računati tijekom kišnog dana s jutarnjim temperaturama bliskim ništici.

Gume Ljetna obuća Istražili smo - isplati li se više kupiti ljetne gume u Sloveniji ili kod nas?

U Delnicama, primjerice, kiša se i jutros izmjenjivala sa snijegom. Sljeme je također dobilo snježni pokrivač.

– Nisam znao, nisam uopće gledao vremensku prognozu – zavapio je danas ne jedan vozač.

– Mladi gospodine, neznanje nije opravdanje – s punim mu je pravom odvratio prometni policajac.

Jer, iako Zakon o sigurnosti prometa na cestama propisuje da se zimska oprema na vozilima mora imati do 15. travnja, propisuje i da se treba prilagoditi uvjetima na cesti. Konkretno, vozač mora reagirati na ovakve klimatske ludorije i vratiti automobil u 'zimski mod'.

Kutija prve pomoći Sigurnost Riskirate kaznu: Imate li ispravnu kutiju prve pomoći?

To ne znači, naravno, da mora ponovno juriti vulkanizeru kako bi na automobil vratio zimske gume. To znači da mora pratiti vremensku prognozu i informirati se o uvjetima na cestama u području kojim se namjerava voziti. Ovisno o konkretnim uvjetima, vozač u automobil treba staviti lance spremne za montiranje na pogonske kotače, ako su mu na automobilu ljetne gume u stanju prikladnom za sklisku podlogu. Ima li lošije (starije) ljetne gume s manje od 4 milimetra dubokim utorima, ne bi smio voziti cestama na koje su se vratili zimski uvjeti, konkretno poledica i snijeg. U tom mu je slučaju pametnije odgoditi putovanje, posuditi od nekoga automobil s adekvatnim gumama ili se do odredišta uputiti javnim prijevozom.

Pogledajte video kamera na našim cestama:

Digitalna komora
Digitalna komora
Poduzetnici, odsad ključne informacije doznajte klikom miša
  • nadaparabola:

    Neznanje.Dužan sam svaki dan slušati vremensku prognoz ili znati zakon o prometu na cestama?Krenem iz Slavonije i nisu mi potrebni lanci.Dođem auto cestom do Karlovca ima nešto snijega na putu.Stani stavljaj lance,vozi se 15km na sat,razbij amortizere i podvoz.Nakon dvadesetak ... prikaži još! km nema snježnog pokrivača.Ajmo van i skidaj lance.Nakon dvadesetak km evo opet nježni pokrivač.Dokle?Opet lanci?I onda kaže pametni policajac da neobavještenost ne znači izbjegavanje kazne .A baš bih volio vidjeti jel njihova vozila imaju zimsku opremu ili im je do zajebavanja ostalih učesnika u prometu?

  • Avatar Verum
    Verum:

    prilagoditi se uvjetima na cesti znaci voziti se tako da se moze pravodobno stati a ne da se moraju lanci voziti u autu.ja na svoj auto uopce ne mogu ni ne smijem stavljati lance kad imam ljetnje gume tako da ... prikaži još! mi lanci u prtljazniku apsolutno nista ne vrijede.

  • chemica:

    Pa jel je čovjek izazvao prometnu nesreću da ga policija kažnjava ili se građane i opet "preventivno" u zdrav mozak? Ako su gume krive za nesreću, ma oderi ga, ali ako se vozače kažnjava reda radi jer nemaju lance u petom mjesecu...