Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 40
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Jubilej Bullija

Ono što je 80-ih bilo zanimljivo, danas se čini nezamislivim

Foto: Volkswagen
10.10.2017.
u 09:55

Legendarni Bulli proslavio se kao radni dostavnjak, putnički kombi, kamper, simbol hipija, vrlo vrijedan oldtimer, a budućnost mu je električni pogon

Kako smo samo nekada putovali na more! Nas šest u ujakovom dostavnom VW kombiju preko Velebita za Zadar! Da, dostavnom, sa samo jednim redom sjedala.

Danas se to čini nezamislivim i opasnim, ali 80-te su bile čudne i zanimljive godine. Srećom, putovanje je završilo sretno. A narančasti kombi u koji se naguralo dvoje odraslih i četvero djece bio je Transporter T3, treća generacija legendarnog Volkswagenovog kombija, koji ove godine slavi 70. rođendan. Toliko je zaista prošlo od prvog predstavljanja kultnog Type 2 modela (Type 1 bila je Buba) i prvog poslijeratnog “narodnog automobila”.

U proizvodnju je T1 1949. godine krenuo s Bubinim bokser motorom straga i 750 kg nosivosti. Odlično očuvani primjerci T1 danas postižu cijene veće od 100.000 eura. Druga generacija stigla je 1967., a ubrzo su njegove posebne kamperske verzije Westfalia proslavili hipiji, za koje je do danas ostao simbol slobode putovanja zbog svoje prostranosti, lakog održavanja i pouzdanosti. A T2 proizvodio se u Brazilu do 2013. godine.

Treća generacija proizvodila se od 1979., zadržala je motor straga, ali bokser motori tada su bili hlađeni vodom, a ne više zrakom. U ponudi se prvi put našao i dizelski motor. Za nostalgičare je to zadnji pravi Bulli, a još ih i danas možemo sresti na cestama i to ne samo kod kolekcionara i ljubitelja koji s njima putuju, već u svakodnevnom prometu u kojem ga za posao koriste obrtnici.

Četvrta generacija pojavila se 1990. i donosi sprijeda poprijeko postavljen motor koji pokreće prednje kotače, koncepciju koja se koristi i danas, a postao je i mnogo prostraniji s većom izvedbom dužom od pet metara. Model T4 i nakon 27 godina izgleda aktualno, a budući da se proizvodio do 2003. čest je na našim cestama. Peta generacija Bullija oduševila je kvalitetom, izradom i dinamikom. Proizvodila se do 2003., kad ju je zamijenila aktualna šesta generacija. Od praktične radne varijante pa do najluksuznijih putničkih varijanti - Volkswagenov kombi i dalje nudi mnogo opcija. Od 2022. godine u ponudu bi se trebao uvesti Bulli budućnosti – električni kombi VW I.D. Buzz. Dakle, legenda opet predvodi trendove.

Baš uoči 70. rođendana Volkswagen je objavio da će konceptni električni Bulli ići u serijsku proizvodnju te će činiti jedan od automobila u novoj VW I.D. gami koja će do 2025. godine nuditi 23 različita električna modela. I.D. Buzz dugačak je 494,2 cm, širok je 197,6, a visok 196,3 cm. Dizajn mu je moderan, ali više nego jasno podsjeća na originalne T1 i T2. Predstavljen je s dva pogonska električna motora s ukupno 374 KS. Do stotke stiže za 5,1 s, a domet mu je s jednim punjenjem 435 km. Serijska izvedba imat će manju snagu, a ionako će važnija biti autonomija koja bi zbog razvoja baterija trebala biti veća nego kod današnjih modela.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije