Naslovnica Auti

Troši manje od 2 l/100 km, a do stotke juri za samo 7,6 s

Početna verzija u Hrvatskoj stoji 297.341 kn. Uz 50.000 kn poticaja dolazimo na 247.341 kn, što je već vrlo prihvatljivo
02. travnja 2015. u 12:00 1 komentara 5940 prikaza
26.03.2015., Sveti Kriz Zacretje - Test hibridnog automobila VW Golf GTE. Photo: Slavko Midzor/PIXSELL
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Volkswagen Golf GTE, plug-in hibridni njemački kompakt sportskih performansi, koji do stotke dolazi za samo 7,6 s i juri 220 km/h, doista može trošiti manje od dvije l/100 km. Uvjerili smo se u to na ekskluzivnoj probnoj vožnji prvog takvog automobila u Hrvatskoj (u salone dolazi sredinom travnja), koji će biti glavna nagrada u skorašnjoj velikoj nagradnoj igri Večernjeg lista i Roses outlet centra iz Sv. Križa Začretja.

Spomenuta potrošnja (službeno 1,5 l/100 km), moguća je u prvih 100 km nakon punjenja baterija (oko 4 sata). Potroši tada Golf i 12,7 kWh struje koja u kućanstvu stoji oko sedam kuna, a uz dvije litre benzina, 100 km možete prijeći za manje od 30 kuna. Jako dobro.

Trošili smo 1,7 l/100 km

Velika većina vozača dnevno ne prelazi 100 km, pa ako automobil imate gdje puniti (ako imate garažu ili neko drugo prikladno mjesto), svakoga dana s punom baterijom možete trošiti zaista vrlo malo. A s druge strane možete s jednim spremnikom benzina i punom baterijom otići od Splita do Zagreba i nazad, što je najveća prednost hibrida u odnosu na potpuno električne aute.

GTE je najštedljiviji kada zajedno rade 150 KS snažan TSI turbobenzinac i elektromotor. Cijelo vrijeme možete na putnom računalu pratiti trenutnu i ukupnu potrošnju, što potiče vašu štedljivost. Pa smo tako na testnoj ruti od 30-ak kilometara na kojoj smo se trudili biti štedljivi izmjerili 1,7 l/100 km potrošnje benzina.

Poticaj od 50.000 kn

Ford Focus NOVITET Radikalan Focus RS sa 320 konja oštro baca rukavicu VW Golfu R rabljeni auti TRŽIŠTE RABLJENIH Hrvatski san: po Golf, BMW i Passat u Njemačku

Ali, vrijednost GTE Golfa u odnosu na "obične" hibride što je - kada vam dosadi gledati na potrošnju goriva i zaželite se sportske vožnje - dovoljno jače pritisnuti papučicu gasa. Tada se javi, doduše prigušeni i piskutavi, zvuk moćnog TSI-ja. A kada pritisnete GTE tipku, hibridni sustav daje maksimalnu snagu od 204 KS, dok se upravljač trenutno ukruti. GTE se tada ponaša kao pravi GT sportaš. Isprobani GTE kupljen je u Njemačkoj i sa svim davanjima je stajao 378.000 kuna. Mnogo, ali početna verzija (isti pogon, manje opreme) u Hrvatskoj stoji 297.341 kn. Uz 50.000 kn poticaja dolazimo na 247.341 kn, što je već vrlo prihvatljivo.

Samo na struju 50 km, u GTE modu poput pravog sportaša

Golf GTE ima tri moda rada. U normalnom modu turbobenzinac sa 150 KS i elektromor rade sinhronizirano i tu je GTE najštedljiviji, ako se vozite mirno. U E modu vozi samo na struju, a to je u najboljem slučaju moguće 50 km. Dakle, idealno za gradsku vožnju. Prebacivanjem u GTE mod, hibridni Golf se pretvara u pravog sportaša sa 204 KS i 350 Nm okretnog momenta. Potrošnja tada raste, ali kombinirano je i dalje štedljiv.

RBA
INVESTIRANJE JE PRIRODNO
Kako je to živjeti pored Dunje? U svakom slučaju, potaknula me na razmišljanje – koji je moj cilj?

A1 izdvaja za Vas

  • Deleted user:

    Zanima me koliko će to trajati. Država se naime napaja iz cijene benzine i to u pozamašnom iznosu od preko 50 %. Od električnih automobila za sada je prihod negativan jer država ne samo da ne oporezuje kwh za vožnju ... prikaži još! nego još sve to subvencionira. A čijim novcima? Novcima onih koji se vze na benzin i koje država dere. Recimo da svi odjednom pređu na elektro automobile. Država bi izgubila ogroman prihod a i struje bi počelo ponestajati. Nešto mi poprilično smrdi ovaj pristup. Opet i opet naje.... sirotinja.