Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

Vlasnici starih dizelaša u Njemačkoj mogu birati između dvije mogućnosti

Od ukupno 46,5 milijuna automobila na njemačkim cestama njih 3,1 milijun dizelski su modeli sa standardom Euro 4, dok je onih sa standardom Euro 5 5,7 milijuna
02. listopada 2018. u 17:00 12 komentara 17133 prikaza
stari auti
Foto: Carsten Rehder/DPA/PIXSELL

Vlasnici starijih dizelskih automobila u njemačkim gradovima s izrazito zagađenim zrakom trebali bi biti u mogućnosti birati između poticaja za zamjenu vozila i ugradnje nove opreme, dogovor je vladajuće koalicije prema dokumentu koji je Reuters dobio na uvid.

Automobili Automobili iz Njemačke Rabljene dizelaše prodaju na istok Europe, a aute za otpad - u Afriku!

Nakon maratonskih noćnih pregovora kancelarka Angela Merkel i čelnici koalicijskih partnera njezinog CDU-a objavili su jutros da su postigli dogovor o metodi smanjenja zagađenja zraka u gradovima, koja neće uključiti nepopularnu zabranu vožnje.

Prema dokumentu koji je Reuters dobio na uvid prije službene objave dogovora, njemački su proizvođači automobila pristali vlasnicima dizelskih automobila sa starijim standardima emisija Euro 4 i Euro 5 ponuditi program zamjene autombila.

Novi je standard emisije za dizelaše Euro 6.

Ilustracija Ugrožen opstanak Trgovci očajni, na lageru stoji 350.000 dizelaša. Hoće li završiti i kod nas?

Koalicijski su partneri u dokumentu istaknuli da bi trenutno uvođenje takvih poticaja za kupnju omogućilo svim vlasnicima automobila sa standardima Euro 4 i 5 nabavu drugog vozila prije mogućeg uvođenja zabrane prometovanja vozila s višom razinom zagađenja.

U slučaju da vlasnici modela Euro 5 žele ugradnju suvremene opreme, takozvanog sustava selektivne katalitičke redukcije (SCR), pod uvjetom da je to rješenje dostupno i prikladno, njemačka vlada očekuje od proizvođača automobila da pokriju troškove te mjere, stoji u dokumentu.

Vlada će pak subvencionirati do 80 posto troškova ugradnje sustava SCR u dostavna vozila i kombije, stoji u dokumentu.

Od ukupno 46,5 milijuna automobila na njemačkim cestama njih 3,1 milijun dizelski su modeli sa standardom Euro 4, dok je onih sa standardom Euro 5 5,7 milijuna.

Pala presuda Nakon zabrane dizelaša u Njemačkoj, jeftini automobili preplavit će Hrvatsku

Ako se kao referentna vrijednost uzme 2.400 eura po automobilu koliko je Volkswagen (VW) pristao izdvojiti za ugradnju suvremene opreme, računica pokazuje da bi ugradnja industriju mogla stajati do 13,7 milijardi eura kada se isključi 1,29 milijuna komercijalnih vozila sa standardom Euro 5.

Veliki njemački proizvođači Volkswagen, Daimler i BMW nisu odmah komentirali sporazum vladajuće koalicije. 

Francuski je Renault jutros objavio da vlasnicima starijih dizelskih vozila u Njemačkoj nudi poticaje u iznosu do 10 tisuća eura za zamjenu starih za novije, čišće automobile. Time je postao prvi strani proizvođač automobila koji je odlučio sudjelovati u njemačkim nastojanjima da se spriječi daljnje zagađenje zraka.

Pogledajte video o tome koliko vrijede vozačke dozvole i kada ih trebate zamijeniti:

Kupovina
KVIZ
Otkrij svoj shopping personality
komentirala je
Nakon što je sve rasplakao s pjesmom njezina oca, javila se i Ella Dvornik
  • Kcro:

    A kaj cu ja moj diesel je star 19 god? Moram i ja mjenjat ili ne?

  • Avatar HajdukLika
    HajdukLika:

    Novi standard nije EURO 6 nego EURO 6d–Temp, dragi novinari. A EURO 6 je naslijedio EURO 5 2015. godine, tako da se ne radi o starim dizelašima. Zato se i vodi tolika rasprava u Njemačkoj. Ljudi, koji su prije svega ... prikaži još! četiri godine kupili tada najsuvremeniju tehnologiju osjećaju se prevarenima! Jedino za EURO 4 se može reći da se radi o starim dizelašima, koji su se prodavali do 2010. godine, a za hrvatske prilike su i to noviji automobili. Dakle, sigurni su samo kupci najnovijih dizelaša sa normom EURO 6d-Temp. A, vlasnici dizelaša sa normom EURO 6 će se dvije, tri godine ostaviti na miru, pa će zatim morati poduzeti mjere koje se sada nude vlasnicima dizelaša sa normama EURO 5 i EURO 4.

  • rightside:

    nisu tu u pitanju samo dizeli i samo njemacka,,ovima iz vlade je najbitnije uzet sve sirotinji koja nema za novi auto pa zeli uvest polovni,,navest cu primjer "isplativosti" kako je bilo do prije 1.09. kako je sad,,najbolji primjer je evo ... prikaži još! honda accord benzinac,(iako je sa plinom i ekoloski prihvatljiv auto po svakom slucaju,) ovaj auto da npr dobijete besplatno i star cca 11-12 god,ovdje cete platit davanja 40000kuna,,dakle prosjek vrijednosti tog auta u hr,dok je to unazad nesto vise od koji mjesec bilo skoro duplo manje,,evo,nista vise ne treba govorit!!! eh,, a veli jedan podministar,iako u sali i u zatvorenom krugu,,mi sad imamo proizvodnju automobila, moramo to "cuvat")))))))