Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

Utegnuta japanska limuzina agilna je poput divlje mačke

Čitava kombinacija radi skladno i uglađeno, ne umarajući vozača, a istovremeno mu pružajući zadovoljsvo vožnje, agilnost svojstvenu kakvom kompaktu
03. ožujka 2020. u 09:32 0 komentara 1782 prikaza
Foto: Igor Soban/PIXSELL

Benzinsko-električni pogon u isprobanom Lexusu ES 300h daje 218 konjskih snaga. I više nego dovoljno za limuzinu zamamnih oblina, premium imidža i naslijeđa marke koja se posvetila hibridima. Jer, vjerojatno nema vozača koji to već ne zna, Lexus je Toyotin luksuzni brend i kao takav profitirao je od Toyotine stručnosti kad je riječ o hibridnim pogonima. U teret Lexusu se, s druge strane, piše ne vlastiti već tuđi nedostatak - već tradicionalana sklonost hrvatskog kupca njemačkim premium markama. Jedva da je hrvatskom vozaču nekako ‘sjeo’ švedski premium, a kamoli ‘japanac’...

Moderan dizajn

No, kako smo rekli, to je problem u glavi vozača, ne i realan problem automobila jer Lexus ES 300h u višoj srednjoj klasi itekako ima što ponuditi. Od njemačkog ‘svetog trojstva’ odmah na prvu izdvaja ga izgled - moderan, razigran, naglašeno dizajnerski, rekli bismo. Automobil dugačak pet metara djeluje skladno, utegnuto, poput mačke spremne na skok. Čim ga vidite, očekujete dinamiku, a isprobani ES na cesti ju je spreman i pružiti. Sjedi se nisko, ovjes je sportski tvrd - sve kako treba za dinamičniju vožnju. Njegov 2,5-litreni benzinac radi u Atkinsonovom ciklusu i odlično surađuje s elektromotorom. Zajedno daju 218 KS i 221 Nm, a hibridni sustav dopunjen je nisko ugrađenom baterijom te automatskim bezstupanjskim CVT mjenjačem.

30 godina Lexusa Toyotina premium marka 30 godina Lexusa: Već 1991. prestigli su BMW i Mercedes u SAD-u

Izbor stilova vožnje

Čitava kombinacija radi skladno i uglađeno, ne umarajući vozača, a istovremeno mu pružajući zadovoljsvo vožnje, agilnost svojstvenu kakvom kompaktu. Stotku lovi za 8,9 sekundi, a maksimum mu je na 180 km/h. Vozaču su na izbor različiti modovi vožnje, pa tako i Sport i Sport+ u kojima elegantni Lexus postaje ponešto nervozniji. No, ni tada ne umara vozača koji stupjeve prijenosa - njih osam - po želji može mijenjati i sam preko ručica na upravljaču. Druga strana palete mod je Eco, usmjeren na što nižu potrošnju i smirenu vožnju. Isprobani automobil deklarirano troši 4,6/100 km, a nama je tijekom testa trošio dvije litre više. Pogađate, nismo baš puno bili u Eco modu.

Kabina Lexusa ES obiluje premium detaljima i raskošnom opremom.
Testni automobil ima, primjerice, Mark Levinson audiosustav sa 17 zvučnika, 12,3-inčni ekran infotainmenta, navigaciju, head-up zaslon, el. otvaranje prozora, automatski dvozonski klima-uređaj, grijana prednja sjedala, panoramski stakleni krov. Ovaj Lexusov hibrid stoji od 415.900 kuna (u Comfort razini opreme). F-Sport Premium izvedba stoji od 535.000 kn.

Vinolog
USKRS KAO NIKADA DO SADA
Savjeti kako da ovogodišnji Uskrs ipak bude poseban
INA
HUMANITARNO
INA brine o zdravstvenim ustanovama, institucijama i udrugama
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.