Naslovnica Auti VOZI EKO - sigurno i štedljivo

Učenje o sigurnosti u prometu kroz zabavu

Četvrti Večernjakov edukativni projekt pokrenut s ciljem podizanja svijesti javnosti o važnosti energetske prometne učinkovitosti i nužnosti povećanja sigurnosti svih sudionika u prometu
12. svibnja 2019. u 16:16 0 komentara 663 prikaza
Vozi eko
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/59

Okret, rikverc, skretanje, oprez da se ne sruši čunjić... Veselo je bilo jučer na parkiralištu ispred Westgatea gdje se promovirala sigurnost u prometu u sklopu projekta Večernjeg lista „Vozi eko“. Kako bi osvojili vrijedne nagrade, natjecatelji su morali pokazati svoje vozačko umijeće i u najkraćem vremenu proći zadani poligon spretnosti. Svaki je natjecatelj, nakon probne vožnje, vozio dva puta. Prvi put u električnom Renaultu Zoe, nakon čega su s Renault Meganeom vozili 15-ak minuta, što štedljivije i sigurnije. Vještine svakog natjecatelja, vrijeme vožnje i poštivanje pravila pod budnim okom od 11 do 16.30, koliko je trajalo natjecanje, pratio je stručni tim. U borbu za nagradu krenuo je i Tihomir Kusetić.

NOVE PROMETNE OZNAKE Hrvatska prva uvodi 3D signalizaciju za pogrešan smjer na autocestama

Obiteljsko druženje

– Nisam baš zadovoljan prvom vožnjom, srušio sam čunjić, a mogao sam biti i brži. Druga je vožnja u Meganeu bila puno bolja, i sam vozim Meganea i obožavam ga – objašnjava T. Kusetić koji je dan proveo u društvu supruge Mirele i trogodišnjeg sina Tina, koji se nije odvajao od staze na kojoj je vozio dječje akumulatorske autiće. Sadržaja nije nedostajalo ni za starije. Gužva se stvarala oko štanda MUP-a gdje su njegovi predstavnici pokazivali parkirani presretač koji doseže brzinu i do 300 kilometara na sat, ali i ne toliko često viđenu verziju – bicikl.

Atrakcija su bile i tzv. pijane naočale, koje prikazuju kako osoba vidi nakon dva-tri gemišta. Nešto dalje, djelatnici Baby centra demonstrirali su pravilnu montažu autosjedalica, a istrošenost amortizera mogla se testirati kod tvrtke Tokić. Kako izgleda prevrtanje u autu, posjetitelji su mogli iz prve ruke doživjeti u HAK-ovu automobilu koji simulira okretanje. Gladnih nije bilo, jer su posjetiteljima nadohvat bile plate koje je osigurao Mataš. A da su takvi projekti iznimno važni slaže se i Goran Pejić, pomoćnik uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske, koji sudjeluje u projektu od 2016. godine.

BRITANCI OBJAVILI PRIMJERE VIDEO Ako kršite ova pravila, izgledno je da ćete sudjelovati u fatalnoj nesreći

– Od samoga smo početka odlučili podržati tu akciju koja pridonosi sigurnosti na cestama, ali i zaštiti okoliša, što je i jedna od naših misija. Natjecanje motivira na poboljšanje vještina vozača, a važan čimbenik sigurnosti na cestama je i promoviranje tehničke ispravnosti vozila. Više od 300 osoba u Hrvatskoj godišnje pogine na cestama, i smatram kako je dužnost svih nas koji imamo kontakt s automobilima educirati javnost o važnosti sigurnosti u prometu – kazao je Goran Pejić.

Svoje je vozačke sposobnosti odmjerilo 20 natjecatelja, a najvještiji je među njima bio Julio Novak, koji se kući vratio sa 6.000 kuna i polugodišnjom pretplatom na Večernji list. Za pobjedu je, otkriva, potrebno bilo i malo taktiziranja.

S nagradom kupuje laptop

– Startao sam zadnji pa sam vidio gdje drugi griješe. Fokusirao sam se na brzinu, nisam obraćao pažnju na sitne pogreške. Pokupio sam zbog toga nekoliko kaznenih bodova, ali vrijedilo je, prvi sam – smije se J. Novak. A nagrada je uletjela „kao sjekira u med“ drugoplasiranom kandidatu, Srećku Sakaču iz Varaždinskih toplica, koji će za osvojenih 3.000 kuna kupiti laptop, a kući se vraća i s tri mjeseca pretplate na Večernjak. Pobjedu, kaže, nije očekivao, jednako kao ni trećeplasirani Zoran Grubić, koji je osvojio tisuću kuna i mjesec dana pretplate na Večernji list. Osvojeni će iznos, kaže, potrošiti na feštu kako bi proslavio ovaj neočekivani uspjeh.

Dijelovi motora
SRCE AUTOMOBILA
Dijelovi motora i zašto ih je bitno poznavati

A1 izdvaja za Vas

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.