Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 183
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Dacia Duster

Testirali smo: Puno bolji 'praško' uz istu cijenu

Dacia Duster
Foto: Igor Šoban/PIXSELL
1/5
22.05.2018.
u 09:30

Dizajn je privlačniji, a dimenzije su ostale iste – dužina 434 cm i međuosovinski razmak od 267 cm

Duster je Renaultov pun pogodak. Znali smo to već nakon prvih vožnji kada se pojavio 2010. godine, a tržišni uspjeh Dacijina SUV-a s Renaultovom i Nissanovom tehnikom (izvan Europe prodaje se pod značkom Renaulta) bio je sasvim izvjestan, iako nitko nije mogao predvidjeti da će postati baš toliko popularan.

Druga generacija “praška”, kako smo ga davno od milja u redakciji nazvali, iako se na prvi pogled ne razlikuje previše od prethodnika u mnogim je segmentima postao bolji, kvalitetniji i komforniji automobil. Stručnjaci su slušali kupce i poboljšali sve ono što su kupci najviše zamjerali. Prije svega, unutrašnjost više nije “jeftina”, plastika je kvalitetnija, sjedala udobnija, a zvučna izolacija poboljšana pa je vožnja u Dusteru tiša i komfornija. Tome pridonosi i novi servoupravljač koji pruža jednostavnije i lakše manevriranje te precizniji osjećaj u vožnji, a konačno se može namjestiti i po dubini. Središnji stup koji sada nudi i automatski klima-uređaj (kod Prestige opreme serijski, inače doplata 2500 kn) blago je okrenut prema vozaču, a 7” multimedijski ekran je podignut, ali još je uvijek malo prenisko.

Dacia Duster
1/16

Izgled, pogotovo u testnoj top izvedbi s atraktivnim 17” alu-naplacima, prednjim i stražnjim plastičnim terenskim oplatama, srebrnim retrovizorima i krovnim nosačima te Atacama orange metalik bojom, mnogo je atraktivniji i sasvim blizu konkurencije. Testni Duster dolazi u klasičnoj kombinaciji s provjerenim 1,5 dCi dizelašem sa 110 KS (ugrađuje se i u Mercedesove modele) i 4x4 pogonom na sve kotače. I dalje je 6-stupanjski ručni mjenjač programiran tako da bude odličan za terensku vožnju, s iznimno kratkom prvom brzinom, pa je start ugodniji u drugom stupnju, ali i kratkim ostalim stupnjevima pa se već kod 60 km/h može voziti u 5. brzini, što nije problem zbog 260 Nm okretnog momenta. Izvan asfalta Duster briljira. S vrlo sposobnim 4x4 pogonom, 21 cm odignutosti od tla te ulaznim kutem od 30° i izlaznim od 34°, pravo je čudo što sve može savladati. Za još ugodniju terensku vožnju sada se nudi MultiView kamera s pregledom na sve četiri strane vozila (doplata 3000 kn).

Duster se također prilično komforno vozi po asfaltu – do 169 km/h brzine, do stotke za 12,5 sekundi, a sve uz potrošnju koja nam se tijekom testa kretala između 6 i 6,5 l/100 km. Tako je Duster zadržao sve prednosti terenskog automobila, koji se za razliku od nekih konkurenata odlično vozi i na autocesti. Za one kojima ne treba 4x4 pogon, u ponudi je klasična verzija s prednjim pogonom. Također je robusna i 21 cm odignuta od tla i na makadamu je vrlo udobna. Odličan je to izbor koji će na asfaltu, u “normalnoj” vožnji biti komforniji. Uz to, za 5000 kuna manje od doplate za 4x4 pogon, nudi se i 6-stupanjski automatik (ne ide uz 4x4 pogon) s kojim je Duster još komforniji i uglađeniji.

Bez obzira na sva poboljšanja koja su Dacijini stručnjaci napravili na Dusteru, cijena je ostala diskontna. Uz 1,6-litreni benzinac i solidnu opremu koja uključuje klimatizacijski uređaj, novi Duster stoji 99.990 kuna. Testna top 4x4 izvedba s opremom Prestige i 1,5 dCi motorom stoji 153.900 kuna, a uz dodatnu opremu 164.228 kuna.

Dacia Duster
1/32
Ključne riječi

Komentara 5

Avatar HajdukLika
HajdukLika
23:12 22.05.2018.

Kanta ostaje kanta.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije