Naslovnica Auti Automobili

Teški uvjeti u Teslinoj tvornici: 'Ljudi padaju na pod, a mi radimo oko njih'

Musk je komentirao navode rekavši da njegovi radnici naporno rade na teškim poslovima, ali da brine za njihovo zdravlje
19. svibnja 2017. u 09:33 25 komentara 32958 prikaza
Tesla
Foto: Reuters/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/4

U tvornici proizvođača automobila Tesla u Fremontu u Kaliforniji hitna pomoć od 2014. godine do danas pozvana je više od sto puta, pokazuju dokumenti do kojih je došao Guardian. Hitna pomoć dolazila je jer su radnici padali u nesvijest, imali napadaje, bolove u prsima i slično, a neki radnici kažu da je uzrok, između ostalog, pritisak uzrokovan agresivnim proizvodnim ciljevima šefa tvrtke Elona Muska.

Tesla PRVI PUT U POVIJESTI Tesla postala najvrjednija američka automobilska kompanija, ispred GM-a

– Vidio sam ljude kako padaju u nesvijest, padaju na pod i razbijaju lice – rekao je Jonathan Galescu, jedan od radnika koji je vidio više puta kako hitna odvozi njegove kolege.

– Samo nas pošalju da radimo oko njega dok on još uvijek leži na podu – kaže Galescu.

Richard Ortiz, drugi radnik, biranim riječima govori o high-tech tvornici.

– Kao da ste umrli i otišli u raj za automobilske radnike – kaže, ali dodaje:

– Sve djeluje kao budućnost osim nas.

Musk je komentirao navode rekavši da njegovi radnici naporno rade na teškim poslovima, ali da brine za njihovo zdravlje i dobrobit. Musk je rekao da njegova kompanija ne zaslužuje imati tržišnu vrijednost dionica od više od 50 milijardi dolara te da se ne može uspoređivati s velikim proizvođačima automobila.

– Vjerujem da je ova tržišna kapitalizacija viša nego što zaslužujemo. Mi smo tvrtka koja gubi novac. Ovo nije neka situacija, na primjer, gdje smo mi, pohlepni kapitalisti koji su odlučili škrtariti na sigurnosti kako bi imali više profita i dividendi i slično. To je samo pitanje toga koliko novca gubimo. I kako da preživimo? Kako da ne umremo i da svi ne izgube poslove? – rekao je Musk.

RADOVI NA TUNELIMA Musk krenuo u revolucionarni projekt prijevoza Tesla Motors Elon Musk: 'Ne znam što Apple radi s autima, to nije jasno' depp Vjeruje u ljubav Od Deppa se rastala u siječnju, a već razmišlja o udaji za milijardera Elona Muska

Elipso

  • kreso3:

    Baš sam danas videl jednu crnu Teslu S u Jurjevskoj (ZG) kad sam išel na posel, ...mrak izgleda i čuju se samo gume kad skreće, ...nevjerojatno, ...moram priznati da mi se sviđa i da bih volio imati jedan primjerak!

  • Avatar Tomyca
    Tomyca:

    Sto se tice vrijednosti kompanije - market cap je trenutno nesto manji od 50 milijardi dolara (ne milijuna).. Stvari vezane uz tvornicu treba staviti u perspektivu - Tesla Factory je 2010 startalo sa 1000 radnika, 2013 su vec imali 3000, ... prikaži još!, a 2016 imaju 6000 radnika. Stari vlasnik tvornice (GM+Toyota) je u peaku proizvodnje imao 4700 radnika dok je UAW (krovni sindikat avio/auto radnika) bio prisutan tamo. Ako pogledate statistiku i izvjestaje o stanju u tvornici otkako je Tesla tamo (bez UAW) - broj nesreca se prepolovio, a prosjecna placa u tvornici je znatno veca nego u ostalim auto tvornicama diljem drzave. Perspektiva ogromne sindikalne organizacije koja nema 'utjecaja' negdje gdje su place dobre a gdje je broj prigovora na poslodavca skoro nikakav je uzasna - cemu je onda njihova svrha, sto ako ostale tvornice to skuze? Tesla doduse ima puno vecih "problema" sa radnicima od ovih - kada objave poziv za popunjavanje radnih mjesta, redovito moraju otkazivati takve dogadjaje jer se pojavi na tisuce ljudi koji su spremni cekati 3+ sata da bi dosli na red :)

  • Avatar slaven00
    slaven00:

    Da nije Tesla Motorsa ta tvornica bi bila zatvorena. Najveci je problem sto su radnici bili clanovi sindikata dok je vlasnik tvornice bio GM i Toyota. Tvornica je zatvorena i godinama stojala prazna, a sad ju je Tesla preuzeo i ... prikaži još! zaposlio ljude ali Musk ne pusta sindikate unutra pa sindikati vode medijsku bitku. Jbg. moraju u godinu dana dici proizvodnju sa 90000 na 500000 automobila ili ce opet ostati bez posla. Kom se ne svidja - zna di je cesta, a Musk sam, po svjedocenju svih koji rade tamo ili koji su dobili otkaz, prvi dolazi, a zadnji odlazi s posla i vodi 2 multi-bilijunske kompanije istovremeno...

Message