Naslovnica Auti Automobili

Svaki drugi uneseni polovni auto ima vraćenu kilometražu

EU traži od članica da takve prijevare budu kazneno djelo, i za onog tko traži izmjenu brojača kilometara i za onog tko je izvrši
05. lipnja 2018. u 08:02 7 komentara 3154 prikaza
Ove godine u Hrvatsku je uneseno 31.800 rabljenih automobila iz EU
Foto: Duško Jaramaz/PIXSELL

Ove godine u Hrvatsku je uneseno 30.751 rabljenih automobila s prosječnom kilometražom od 133.372 kilometara. To je službeni podatak Centra za vozila Hrvatske, ali tko kupcima u Hrvatskoj može jamčiti da je su prijeđeni kilometri stvarni, odnosno da kilometraža nije vraćana? Nitko sa sigurnošću. Priznao je to neizravno prošli tjedan Europski parlament koji je u četvrtak s velikom većinom izglasao izvještaj o manipulacijama s brojačima kilometara kod prodaje rabljenih automobila u kojem se predlažu zakonska i druga rješenja za sprečavanje ove nezakonite prakse i da se te prijevare odrede kao kazneno djelo u EU.

Automobili Izabrali smo Top 5 rabljenih auta za početnike: malo para za puno muzike

Prema istraživanju ADAC-a, gotovo svaki treći rabljeni automobil prodan u Njemačkoj ima vraćenu kilometražu. To je u Njemačkoj, a zamislite još kad se tu upetljaju brojni trgovci rabljenim automobilima koji unose automobile u Hrvatsku.

Europarlament dao je niz preporuka koje bi smanjile gospodarsku štetu, uključujući stvaranje europske baze podataka koja sakuplja informacije o prijeđenim kilometrima vozila, redovita čitanja kilometara tijekom tehničkih pregleda i integraciju boljih tehničkih rješenja od proizvođača, izvijestili su Europski parlament i ured hrvatske europarlamentarke Biljane Borzan. Nadalje, traži se od država članica da se takve prijevare tretiraju kao kazneno djelo i to za osobu koja traži izmjenu brojača kilometara i za osobu koja izvrši izmjenu kilometraže. Europski parlament procjenjuje da namještanje brojača kilometara stoji države EU između 6,6 i 9,6 milijardi eura godišnje.

BMW E46 M3 Kako se to dogodilo? Naručio spojku za BMW, nije mogao vjerovati kad je vidio što mu je stiglo

– Hrvatska je među zemljama koje su posebno pogođene tim oblikom prijevare. Otkad smo ušli u EU, naši ljudi masovno kupuju aute na zapadu. Procjene EU pokazuju da je na nacionalnim razinama zahvaćeno između 5 i 12 posto vozila, a u prekograničnoj trgovini zahvaćeno ih je između čak 30 i 50 posto. Belgija i Nizozemska uspostavile su baze podataka (CAR-Pass) u kojima se pohranjuju podaci o kilometraži s periodičnih tehničkih pregleda, održavanja i drugih pregleda kod mehaničara i gotovo su sasvim iskorijenile prevare, odnosno smanjile ih za čak 97%. Parlament traži da se slično rješenje preslika na europsku razinu – kaže Biljana Borzan.

Dakako, istraživanja su pokazala da su prijevare s prijeđenim kilometrima očekivano češće u slučajevima prekogranične prodaje vozila. Između 30 i 50 posto uvezenih rabljenih vozila ima namještene brojače, a Hrvatska je u toj skupini zemalja s 40 posto uvezenih vozila. Vjerojatnost kupnje takvog vozila u nekim se zemljama penje na 80 posto.

Škoda Octavia Glavni igrači Vrh vrhova: ovo je 5 najtraženijih auta ove godine

Ako se kupuje rabljeno vozilo u Hrvatskoj koje je kao novo kupljeno u Hrvatskoj, veća je sigurnost jer je Hrvatska 2006. uvela obvezno upisivanje stanja kilometar-sata na godišnjem tehničkom pregledu pa sva vozila od tada imaju podatak s koliko su kilometara došla na tehnički. Ali, i prema tom podatku niste sasvim sigurni. Kod skupljih i novijih automobila, pogotovo onih koji prelaze mnogo kilometara godišnje, događa se da se kilometraža vraća svake godine prije tehničkog pregleda pa službeni podatak Centra za vozila Hrvatske nije istinit. Dakako, dobra je provjera i u ovlaštenom servisu koji bilježi kilometražu svaki put kada auto stigne na servis, ali i to se češćim vraćanjem kilometraže može zavarati.

10 stvari koje možda niste znali o Yugu:

Ove godine u Hrvatsku je uneseno 31.800 rabljenih automobila iz EU
1 / 11
Yugo je, zasluženo ili ne, na glasu kao jedan od najgorih automobila svih vremena. Kod nas je, barem nekad, bio sveprisutan, ali postoje neki zanimljivi detalji koji vjerojatno nisu poznati široj javnosti. Neke od njih preuzeli smo iz knjige Jasona Vuica "The Yugo – The Rise and Fall of the Worst Car in History" ("Uspon i pad najgoreg auta u povijesti").
BMW u driftu Noćna vožnja BMW-om 'driftao' po rotoru u Zagrebu: 'U doživotni zatvor s njim'
Arena Centar
LJETO ZA DJECU U ARENA CENTRU
Idealno rješenje za zagrebačke vrućine

A1 izdvaja za Vas

  • Blomberg:

    Kako su samo mogli nositi tolike aute, koji je sad pak to mudrac koji pise da unosimo aute jadno jadno. Nasto je spao taj vecernji list ?

  • crodux:

    ili su vraćeni kilometri ili je bio lupan treće ne postoji, ali dobro njima na dušu!

  • Bela:

    da, taj golemi "unos" (pa valjda UVOZ?) je posve uništio tržište rabljenih automobila u Hrvatskoj. ja uopće nisam mogla prodati svoj auto (VW Polo) koji je jako uščuvan, prvi sam vlasnik, malo ga vozim... tako da sam novonaručeni morala otkazati, ... prikaži još! pa ću ovoga i dalje voziti. ali svi koji su kupili "uneseni" auto imaju s njim puno problema i stalno su u servisu. ljudi se polakom eza jeftinim, jer lijepo izgleda - a kad tamo = smeće