Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 52
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
još brži, još žešći

Struja i dalje vlada: Ovo su najveći noviteti Frankfurta

Foto: Bojan Arežina
1/52
10.09.2019.
u 16:04

Audijeve premijere su RS 7 Sportback i koncept AI:TRAIL, terenac na električni pogon. Predstavljen je i Tavascan, električni SUV-coupe Seatove sportske marke Cupra, pogonjen s dva električna motora koja zajedno razvijaju 306 konjskih snaga. Kao i ID.3, baziran je na VW-ovom platformi MEB.

Električna revolucija ne posustaje, pokazao je i ovogodišnji salon automobila u Frankfurtu koji je danas otvorio svoja vrata novinarima. Na to ukazuje i širina premijerno prikazanih modela, od luksuznih skupocjenih igračaka za bogate do povoljni(ji)h automobila za šire mase koji će, nadajmo se, električne aute učiniti dostupnima većem broju ljudi nego dosad. Druga karakteristika salona bio je izostanak mnogih proizvođača, uključujući Peugeot, Citroën, Fiat, Toyotu, Nissan, Kiju...

Vjerojatno najvažniji novitet ovogodišnjeg salona je VW-ov ID.3, predstavljen večer prije. Prvi model nove potpuno električne Volkswagenove obitelji dimenzijama je sličan Golfu i dolazi u tri verzije, a s najsnažnijom baterijom moguće je prijeći do 550 km bez naknadnog punjenja. ID.3 bi u Hrvatsku trebao stići sredinom iduće godine, a očekuje se cijena od oko 30.000 eura. VW je pokazao i idući model iz nove obitelji, SUV ID.4 baziran na konceptu ID Crozz.

Foto: Bojan Arežina


U ekološkom duhu su i neki drugi noviteti Volkswagenove grupe. Porsche je predstavio Taycan Turbo i Turbo S, električni sedan za one malo dubljeg džepa koji će opasno konkurirati najbržim primjercima Teslinog Modela S. Turbo S ima 761 KS, do 100 km/h dolazi za 2,8 sekunde, te ima domet od 412 kilometara, što je kod "običnog" Taycana još i više - 450 km. Oba imaju maksimalnu brzinu od 260 km/h.

Audijeve premijere su RS 7 Sportback i koncept AI:TRAIL, terenac na električni pogon. Predstavljen je i Tavascan, električni SUV-coupe Seatove sportske marke Cupra, pogonjen s dva električna motora koja zajedno razvijaju 306 konjskih snaga. Kao i ID.3, baziran je na VW-ovom platformi MEB.

Honda je predstavila E, serijsku verziju koncepta UrbanAUDI EV, koji je predstavljen prije dvije godine. Električni gradski auto ovisno o izvedbi ima 136, odnosno 154 KS, što je dovoljno za ubrzanje do stotke za oko 8 sekundi. Baterija od 35,5 kWh pruža domet od 220 km s jednim punjenjem, a ponovno se može napuniti na 80 posto za 30 minuta.

Opelov najvažniji novitet u Frankfurtu je šesta generacije Corse, s kojom dolazi i prvi Opelov potpuno serijski električni model, nazvan Corsa-e. Pogonski sklop zapravo je identičan nedavno predstavljenom "bratskom" Peugeotu e-208. Corsa-e razvija 136 KS, do stotke stiže za samo 8,1 sekundi, a ima domet od 330 km prema WLTP-u. Opel je predstavio i kompaktni SUV Grandland X Hybrid4, svoj prvi plug-in hibridni model, kao i redizajniranu Astru i kombi Zafira Life.

Foto: Bojan Arežina

Ford je u Frankfurtu s isključivo hibridnom postavom koja uključuje potpuno nove SUV-ove Kuga i Explorer, karavanski Mondeo te novu Pumu, koja je crossover, za razliku od istoimenog coupea s kraja devedesetih.

Da nije sve u struji pokazuje činjenica da je jedna od zanimljivijih premijera ove godine novi Land Rover Defender. Radi se o nasljedniku legendarnog istoimenog modela, koji je imao esencijalno nepromijenjen dizajn još od prvog Land Rovera iz četrdesetih. Sve do sada. Novi Defender doista izgleda moderno, riječ je o potpuno novom automobilu, no svojim dizajnom itekako odaje počast svom slavnom prethodniku.

Renault je pokazao novi Captur, a Hyundai novi mali i10, kao i električni koncept 45 koji će, kako kažu u tvrtki, pokazati njihov budući dizajnerski smjer za električna vozila. Vozilo odaje počast konceptu Pony Coupe iz sedamdesetih, djelu slavnog dizajnera Giorgetta Giugiara.

BMW-ov ponajveći novitet je koncept buduće Serije 4 s kontroverznim velikim "bubrezima", a predstavljena je i verzija SUV-a X5 s pogonom na vodik te koncept Vision M Next, s jasnim aluzijama na drugo Giugiarovo djelo iz sedamdesetih, M1. Očekuje se da će to biti novi BMW-om električni superautomobil. Svoj javni debi doživjela je i nedavno otkrivena treća generacija X6.

Foto: Bojan Arežina

Mercedes je u Frankfurt između ostalog došao s dizelsko-električnim hibridnim SUV-om GLE350de 4Matic, s električnim dometom do 100 km, te nabrijanom AMG verzijom GLB-a 35 4MATIC. Predstavljen je i dojmljivi koncept EQS, koji najavljuje kako bi mogla izgledati električna verzija S-klase. Mercedesov Smart postao je pak prvi masovni proizvođač automobila s isključivo električnom postavom. Noviteti predstavljeni u Frankfurtu su EQ Fortwo, Fortwo Cabrio i Forfour.

U zelenom je duhu čak i Lamborghini, koji je predstavio Sian, svoj prvi hibrid. V12 motor od urnebesnih 785 konja iskombiniran je s električnim motorom od 34 KS inkorporiranim u mjenjač za bolju responzivnost i vozna svojstva. Omjer mase i snage zahvaljujući lakim materijalima bolji je nego u Aventadoru SVJ, a maksimalna brzina je više od 350 km/h.

Na salonu su nedostajali

Komentara 8

DU
Deleted user
16:54 10.09.2019.

I da se sad 30% najvećih kupaca osobnih vozila prebaci na struju, struju koja jos uvijek zahtjeva bar 3 sata punjenja baterija sadašnje tehnologije, tko bi nagradio te punionice? Tko bi izracunao stvarnu štetu koju ova tehnologija izaziva u ekologiji mjereci potrošene rude i proces obrade baterija, stvaranja električne energije ugljenom, naftom, atomskim centralama......ne znam možda sam glup pa vidim šupljine u prići...

DU
Deleted user
17:00 10.09.2019.

Uvijek me zadivi VRgorac i tamošnji vizionar nezavisni gradonačelnik i punionica za vozila na struju sa 4 pozicije koje su uvijek baš uvijek kad prođem prazne. Pametna tehnologija za pametni "grad" za pametnog gradonačelnika koji je ipak to "odškrinuo" iz fonda EU kojega smo ipak i mi malo punili....struja je interes i ekologija baš koliko i ugljen.

DU
Deleted user
21:03 11.09.2019.

Auti na struju trenutno nisu dobri za okoliš, baterije su pune štetnih kemikalija i predstavljaju veliki problem. Trebalo se inzistirati na plinu dok se naprave eco baterije koje nisu štetne. Ovako jedno zlo mijenjaš za drugo možda i gore.....

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije