Naslovnica Auti Automobili

Slovenski ambiciozni plan, šestina vozila na hibridni i električni pogon do 2030.

Sadašnja infrastruktura od 470 punionica zadovoljava i dobro je raspoređena po cestama, no ako se želi imati više od 200.000 automobila s električnim pogonom već za deset godina, trebalo bi imati 20.000 punionica, procjenjuju slovenski stručnjaci.
15. kolovoza 2017. u 12:44 4 komentara 435 prikaza
električni automobil
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

U Sloveniji je do sada registrirano gotovo 1200 vozila na hibridni i električni pogon, a prema ambicioznom nacionalnom energetskom planu takvi automobili činili bi šestinu ukupnog broja već 2030. godine, u što neki sumnjaju.

Kia Niro Test: Kia Niro Prva hibridna alternativa štedljivim dizelašima

Sadašnja infrastruktura od 470 punionica zadovoljava i dobro je raspoređena po cestama, no ako se želi imati više od 200.000 automobila s električnim pogonom već za deset godina, trebalo bi imati 20.000 punionica, procjenjuju slovenski stručnjaci.

Zadnjih mjeseci trgovci u Sloveniji primjećuju mali pad zanimanja za kupnju automobila s dizelskim motorima koji zajedno s benzinskima, prirodno, čine golemu većinu, ali je prodaja vozila ove godine u znatnom porastu.

Neki se stručnjaci i distributeri  pitaju je li postavljeni cilj po kojemu bi električni automobili 2050. godine u Sloveniji činili dvije trećine voznog parka realan.

Ako Njemačka, kako je najavila, uspije provesti cilj da do od 2030. godine zabrani registraciju vozila s unutarnjim sagorijevanjem, onda bi se dobar dio tih rabljenih vozila iz Njemačke mogao naći u državama iz njemačkog okruženja s nižim energetskim i ekološkim standardima, pa tako i u Sloveniji jer će im cijene padati.

Poznatavatelji tržišta k tome podsjećaju na slovensku pučku izreku da "pas i automobil moraju biti iz Njemačke".

Drugi drže da tehnološki razvoj i prodaja električnih vozila u svijetu neće ići tako brzo da bi s cesta u dvadesetak godina nestala vozila s unutarnjim sagorijevanjem te da to nije realno očekivati niti u Europi iako trendovi već utječu na tržište i cijenu 'benzinaca' i 'dizelaša'.

Bled Zbog gužvi Slovenski turistički biseri poručuju domaćim gostima da ih izbjegavaju ljeti 10.12..2010.,Bregana - Granicni prijelaz Bregana. Hrvatsko-Slovenska granica. Photo: Boris Scitar/PIXSELL Balkanski biznis Hrvatski vozač slovenskom policajcu ponudio 50 eura pa dodao još 100 plaža Nasjelo više od 40 Slovenaca Policija traga za prevarantom koji je 'iznajmljivao' apartmane u Hrvatskoj

 

VISERA
EU FONDOVI
Inovacije: Radimo na razvoju robota koji će mnoge poštedjeti zamornog pretipkavanja podataka
  • savjest1234:

    Domet električnog auta je prevelik za veličinu slovenije !

  • BubyZG:

    Nije problem u broju punionica, već u broju elektrana. Za napajanje 200.000 električnih vozila treba izgraditi barem još jedno Krško i to samo ako se primjenjuje sporo, cjelonoćno punjenje baterija. Ako se želi primjeniti brzo punjenje ( sat do dva ... prikaži još! ) tada niti tri dodatne NE Krško nisu dovoljne.

  • Avatar Joco Udmanić
    Joco Udmanić:

    Ajde NE jambrajte.Mi si nemožemo priuštiti auto na struju,jer je struja uvozna i zato preskupa.