Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti

Raste prodaja 
auta, građani najviše vole Suzuki Vitaru

U prva tri mjeseca ove godine udio građana u ukupnoj prodaji novih auta porastao je s lanjskih 30,9% na 36,9%
30. travnja 2016. u 20:30 13 komentara 20237 prikaza
Suzuki Vitara
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

Prve prave naznake ozbiljnijeg oporavka hrvatskog tržišta novih automobila dogodile su se u prva tri mjeseca ove godine. Do 1. travnja registrirano je 9129 osobnih automobila, što je za 1025 vozila ili 12,65 posto više nego u istom razdoblju lani. Ali, još važnije je da su u spomenutom razdoblju građani kao privatni kupci kupili 3366 automobila, odnosno njihov je udio sa zabrinjavajućih prošlogodišnjih 30,9 posto u prva tri mjeseca porastao na 36,9 posto ukupno prodanih auta.

Trošarine i odbitak pretporeza

Dakle, nešto se događa, a važno je napomenuti da su ovi podaci ažurirani prije Zagreb Auto Showa koji će, sudeći po pozitivnoj atmosferi i optimizmu, sigurno generirati novi val prodaje novih automobila privatnim kupcima. A bez bolje prodaje automobila privatnim kupcima nema pravog oporavka tržišta novih automobila u Hrvatskoj, to je svima jasno. Jer, dok su građani kupovali nove automobile više od poslovnih kupaca u koje spadaju tvrtke, obrtnici, taksisti i ostala flotna prodaja poput rent-a-cara koji čine značajni tržišni udio te državne i javne tvrtke, u Hrvatskoj se prodavalo značajno više novih auta.

Da se ove godine pomalo mijenja odnos između kupaca privatnih osoba i pravnih osoba, potvrdili su nam i iz leasing odjela zastupnika najveće grupacije automobila na našem tržištu, koja se u poslovnoj klimi koja je pogodovala flotnoj prodaji automobila tvrtkama, rent-a-car firmama i državi većinom orijentirala na taj biznis. Sada će, izgleda, veću pozornost morati obratiti i prodaji automobila građanima.

Agan Begić iz Promocije plus, agencije koja godinama sustavno prati tržište automobila u Hrvatskoj, smatra da su dva ključna elementa utjecala na značajno smanjenje prodaje novih automobila u Hrvatskoj.

Prvi element su ekonomska kretanja odnosno kriza koja je mnoge građane odvratila od kupnje vozila. No, tome su pridonijela i dva sistemska rješenja kojima se regulira prodaja i unos vozila u našu zemlju, a to su ukidanje mogućnosti odbitka pretporeza s početka 2012. godine, te novi trošarinski sustav od sredine 2013. godine. Dok je ukidanje mogućnosti odbitka pretporeza pogodilo kupce pravne osobe, trošarinski sustav koji je izjednačio poreze na nova i rabljena vozila pogodovao je unosu polovnjaka iz EU, koji najviše koriste privatne osobe. Sada je napokon trend krenuo u pozitivnom smjeru u korist privatnih kupaca.

I država bi mogla zaraditi

Opel Astra HRVATSKO TRŽIŠTE Astru trenutačno traže više od Golfa, prodana i 2 primjerka kineskog Rarira auti PROBNA VOŽNJA 10 stvari na koje trebate obratiti pažnju kad kupujete auto

– Ovo je svakako dobar signal, ali da bismo rekli da je dosegnut snažniji oporavak tržišta ove brojke moraju biti još veće, ali se i održati dulji period. Pod brojkama mislim na pokazatelje udjela privatnih kupaca u relativnom, ali i u apsolutnom iznosu. Značajnijem oporavku tržišta zajedno će pridonijeti ekonomski oporavak, ali i promjene u odnosu na pretporez i PDV, te korekcija sustava trošarina čime bi se dio kupaca rabljenih vozila preusmjerio na kupovinu novog vozila. Ovakvom bi se promjenom pozitivno djelovalo i na ovu poslovnu djelatnost, ali i na prihode proračuna – kaže Begić.

Suzuki Vitaru građani najviše vole

Od lani ukupno registriranih 5792 novih Volkswagena, samo 21,32 posto kupili su privatni kupci. Usprkos tome, Volkswagen je i kod građana po apsolutnim brojkama (1235 registracija) bio najprodavanija marka u Hrvatskoj, ispred Renaulta s 1051 automobilom koliko su ih u 2015. kupili građani (37,66% ukupne prodaje Renaulta u 2015.). Udio građana kupaca u ukupnom tržištu u odnosu na pravne osobe lani je bio vrlo malih 30,9%, a samo tri marke automobila češće su kupovali građani nego tvrtke – Toyotu, Suzuki i Nissan. Marke, pak, s najmanjim postotkom građana među kupcima su Infiniti, Seat, Škoda, Mercedes i Fiat, koji su lani, primjerice, građani registrirali u samo 103 primjerka. U prva tri mjeseca ove godine udio građana u prodaji podigao se na 37%, a modeli koje su privatni kupci najviše tražili u apsolutnim brojkama su Suzuki Vitara, Renault Clio (lani najprodavaniji), VW Golf, Opel Astra i Hyundai i30.     

Luka Lucić
PREMINUO U BOLNICI
Tragedija u Njemačkoj: Mladi hrvatski reprezentativac poginuo u stravičnoj nesreći
Preduvjet za ostvarivanje koncepta pametnog grada
  • Avatar mileudarcina 1
    mileudarcina 1:

    Laž, od naslova pa nadalje, jedini koji kupuju nove aute su državna poduzeća i gradske uprave, možda tu i tamo neko kupi novi auto al to je minorna usporedba, čeme sapunat narodu oči kad se sve zna u ovoj našoj ... prikaži još! državi, ponašate se kao mala lažljiva djeca, sramota.....ovakve laži ne vode boljitku, čist plačeni oglas.....sva sreća pa vas je narod provalio....

  • Deleted user:

    Imamo previsoke trošarine. Deru nas. (npr. Auris je 1500 eura jeftiniji u Sloveniji).

  • katimalo:

    pa tko kaze da se nema vidi se da nova vlada vodi svoj narod u propast 😱