Naslovnica Auti Automobili

Prvi auto s rotacijskim motorom slavi 50. rođendan

Izvan Japana poznat kao 110S, ovo je bio prvi Mazdin sportski automobil, stvorivši DNK koji je nastavio živjeti u legendarnim modelima poput RX-7 i MX-5
06. lipnja 2017. u 10:52 2 komentara 386 prikaza
Mazda Cosmo Sport
Foto: Mazda

Prije 50 godina Mazda je predstavila model Cosmo Sport pogonjen rotacijskim motorom. Skladni i elegantni dvosjed označio je početak tradicije automobila zabavnih u vožnji i uspjeha u automobilističkom sportu uz jedinstvenu tehniku. Te 1967. Cosmo Sport bio je prvi automobil na svijetu pokretan motorom s dva rotora.

Mazda6 Wagon Na testu Mazda6 otvoreno izaziva raskošne karavane premium proizvođača

Izvan Japana poznat kao 110S, ovo je bio prvi Mazdin sportski automobil, stvorivši DNK koji je nastavio živjeti u legendarnim modelima poput RX-7 i MX-5, a zapravo i u svim modelima koje japanska marka proizvodi danas. Napravljeno je samo 1176 komada, no Cosmo Sport značio je transformaciju od tvrtke koja je proizvodila pretežno komercijalna vozila i male automobile u brand kojeg karakterizira pristup stalnog izazivanja konvencionalnog, bilo da je riječ o tehnici, bilo u pogledu dizajna.

Koristeći potencijal rotacijskog motora, koji je pružao performanse usporedive s mnogo većim i težim klipnim motorima, Mazda je od tada proizvela gotovo dva milijuna vozila pogonjenih rotacijskim motorima, postigavši pritom i značajne sportske uspjehe. Volja za isprobavanjem novih stvari i stalnim pomicanjem granica postala je sinonim za Mazdu.

Mazda CX-5 Već u prodaji Dinamičnija i sigurnija Mazda CX-5 kreće od 205.600 kn direktorica Mazda Motor Croatia Renata Jagetić Briga za okoliš Skyactive tehologijom do ekološke vožnje Mazda3 Mazda3 Mali dizelski motor za dodatan poticaj japanskom kompaktu
Arena Centar
LJETO ZA DJECU U ARENA CENTRU
Idealno rješenje za zagrebačke vrućine

A1 izdvaja za Vas

  • ObrenM:

    Imao sam rx7 ,za ono vrijeme izuzetno startan,brz i opasan auto za manje iskusne vozace.Potrosnja goriva je bila veca,ali se to u to vrijeme nije toliko gledalo.Motor rotaciski naizgled jednostavan sa malo pokretnih dijelova, imao je malu kilometrazu do generalne.Motor ... prikaži još! bi poceo trositi dosta ulja slabo paliti i gasiti se na ler-gasu.Kod nas nije bilo dobrog strucnjaka za tu vrstu motora,pa su rijetki vlasnici servise obavljali u Austriji.Tko nije htjeo takav motor, ugradjivao bi fordov motor V6,koji se je radi svoje kratkoce mogao ugraditi u ograniceni prostor ispod haube.Sve u svemu jako ljut auto za ono vrieme.