Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 181
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Bankrot

Propast Saaba, miljenika onih koji su željeli biti drukčiji

\'(FILES) Thi October 2, 2008 file photo shows the logo of Swedish automobile company Saab on a car at its headquarters in Trollhattan, in south-west Sweden. The North American unit of bankrupt Swedis
Ilustracija
21.03.2012.
u 10:37

Propast kultnog proizvođača poznatog po avionskim kokpitima i turbomotorima

Poznati švedski proizvođač automobila Saab definitivno je prestao s proizvodnjom i objavio bankrot. Tako je neuspješno završio dvogodišnji pokušaj spašavanja nekad uglednog proizvođača automobila, u što se upustio nizozemski Spyker. A sve je krenulo nizbrdo još krajem 2008., kada je tadašnji vlasnik Saaba General Motors zbog financijske krize ukinuo neprofitabilne brandove Pontiac, Saturn i prodao Hummer. Opel je uspio spasiti, a Saab je nakon neuspješnog pokušaja spašavanja - kojeg je uz Spyker, zbog 3000 radnika u gradu Trollhättanu, podržavala i švedska vlada – posustao.

I tako je Saab nakon 64 godine prestao proizvoditi automobile. Saab je kratica od Svenska Aeroplan Aktiebolaget što u prijevodu znači Švedsko zrakoplovno dioničko društvo. Tvrtka je osnovana u predvečerje II. svjetskog rata, 1937. godine, kao proizvođač zrakoplova i vojne opreme, a taj dio tvrtke danas je izdvojen te posluje vrlo dobro. Primjerice, Saab proizvodi i borbene avione Gripen za koje je zainteresirana i Hrvatska.

Prvi automobil proizveden je 1947. godine, Bio je to model 92001 ili nadimkom UrSaab (znači originalni Saab), a najpoznatiji je po aerodinamičnosti. Koeficijent otpora zraka je bio cd=0,32, što je i danas odličan rezultat.

Kokpit Saabovih automobila podsjeća na one u zrakoplovnima. Čistih je linija, pregledan s mnogo prekidača i okrenut prema vozaču. Još jedna jedinstvenost Saabovih vozila je smještaj kontakt brave kod mjenjača, između vozača i suvozača, a ne ispod volana.

Saab je poznat i po razvoju turbomotora – 1977. je predstavio prvi model s turbopunjačem. Nije to bio prvi turbobenzinac na tržištu (Porsche je bio ranije), ali je bio prvi dovoljno pouzdan i dugotrajan za svakodnevnu vožnju.

Saab je uvijek percipiran kao marka za bogatije, a kupovali su ga oni koji su željeli biti drugačiji. I vjernost kupaca bila je velika pa su vlasnici Saaba uglavnom svoj stari Saab mijenjali novim. Nažalost, u zadnje vrijeme bilo ih je sve manje. Vrhunac prodaje dosegnut je 2006. godine, sa 133 tisuća automobila, no brojke su posljednjih godina u oštrom padu. Tako je 2010. godine prodano 31.696 automobila, a lani samo 14.000.

Ključne riječi

Komentara 8

BO
bomba
10:54 21.03.2012.

Ja sam imao prilike voziti ovakvo auto. Bio sam oduševljen što nudi u odnosu na konkurenciju i kako je bio dobar u smislu DOBAR AUTO. Šteta što je bio dio GM pa se nasukao jer nisu bili marketinški eksponirani niti a bili su usputni privjesak GM i kad je zaškripalo njega su se riješili, isto je GM htio napraviti i sa opelom ali iza opela stala njemačka vlada pa su malo bolje razmislili kako dalje sa opelom a druge su jednostavno izbacili. Hamer je nula auto kakav je bio saab.

DE
DERAN
11:46 21.03.2012.

pidoča šta ti znaš o saab-u....voziš trabanta i misliš da si baja na rivi

PI
PIDOČA
11:38 21.03.2012.

šteta, vrhunsko auto , njegovim stopama ide i (nažalost)volvo,kupili ga kinezi neke kombinacije sa peugeot-motorima... užas

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije